Search Engine Marketing: א’ ב’ לשיווק במנועי חיפוש

המטרה של כל בתי העסק הינה להגדיל את החשיפה שלהם בכל דרך אפשרית. שיווק במונעי חיפוש (Search Engine Marketing) הינה הדרך האפקטיבית ביותר לקבל תוצאות טובות ומהירות. חשוב להדגיש, כיום כמעט בכל תחום יש תחרות עצומה, וכמו העסק שלכם סביר להניח שיש עוד כמה… לכן, אופן השיווק חייב להיות מתמיד, מקורי וחכם. ריכזנו לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על שיווק במונעי חיפוש:

מה זה בכלל Search Engine Marketing?

אם אתם מעוניינים בשיווק אורגני או ממומן סביר להניח שכבר נתקלתם במונח Search Engine Marketing או בקיצור – SEM. שיווק במנועי חיפוש יכול לעבוד בשתי דרכים, האחת היא על ידי שיווק ממומן בו אתם משלמים סכום מסוים בכל פעם שהגולש לוחץ על המודעה שלכם ונכנס לאתר. דירוג המודעה במנוע החיפוש מותנה בבחירת מילות מפתח רלוונטיות לתחום וכמובן המחיר אותו אתם מוכנים להשקיע.

הדרך השניה הינה קידום אורגני. דרך זו נחשבת ליעילה מאוד, עליכם לכתוב מאמרים בהם יש מילות מפתח (מאמרי SEO). אותם מאמרים נמצאים “מאחורי הקלעים” ולאו דווקא באתר עצמו. על ידי הוספת תוכן חבוי ושאינו חבוי לאתר, מנוע החיפוש מקדם את האתר שלכם לראש רשימת הדירוגים. אמנם זה נשמע קל, אבל שיווק במנועי חיפוש בשיטה זו דורש תהליך עבודה מסודר ותוכן אינפורמטיבי וענייני.

איך שיווק במנועי חיפוש (SEM) עובד?

יש מספר מנועי חיפוש באינטרנט: בינג, יאהו, יוטיוב, גוגל שהוא מנוע החיפוש המוכר ביותר ועוד. שיווק במנועי חיפוש (בקידום אורגני) מבוסס על שתי שאלות – מה אנשים מחפשים, ואיך עובד האלגוריתם של מנוע החיפוש. המטרה שלכם היא להגיע לראש הרשימה במנועי החיפוש.

שימו לב, שכאשר אתם מחפשים משהו בגוגל, סביר להניח שאתם מסתכלים על שלושת האתרים שמופיעים ראשונים בדירוג, ולא חושבים אפילו להמשיך הלאה ברוב המקרים. בדיוק בגלל הסיבה הזאת נולד עולם השיווק במנועי חיפוש, כדי להבטיח שאתר העסק שלכם יהיה בראש הרשימה. נדגיש שיש עוד דרכים ל- SEM, ניתן לשווק את העסק שלכם באמצעות תמונות וגם וידאו. עסק שמבין את היתרונות הרבים שיש בשיווק דרך תמונות או וידאו יראה תוצאות טובות יותר. אם אתם עוסקים בתחום בו נראות המוצר חשובה כמו ביגוד, תכשיטים וכדומה, מומלץ ואף חובה להוסיף תמונות או סרטונים כדי להראות את איכות המוצר שלכם. כך גם תשיגו דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש וגם תמשכו את הלקוחות אליכם.

קרא עכשיו
אתרי וורדפרס: 10 טעויות שהורסות לכם את האתר

3 דגשים עיקריים ל-Search Engine Marketing מוצלח:

  1. בניית אמון – כשאתם מציעים את השירות שלכם במנוע החיפוש עליכם לייצר קרבה מיידית תוך זמן קצר ביניכם ובין הלקוח. איך יוצרים אמון בזמן קצר? מנוע החיפוש מפנה את הגולש פעם אחר פעם למאמרים שיצרנו בשביל קידום האתר, ברגע שכל המאמרים נכתבו על ידי אותו בעל מקצוע או בית עסק נוצר תהליך בו הלקוח סומך עליו ומאמין בשירות שלו.
  1. אל תלחצו – בחרתם בקידום אורגני על ידי הוספת תוכן בו טמון מספר מילות מפתח. אם לא תשלבו את אותן מילים באופן אורגני, לעיתים יכולה להיווצר בעיה במנגנון מנוע החיפוש, וגם הלקוח מרגיש שמשהו כאן לא אותנטי. מילות המפתח צריכות לשרת את המאמר ולא הפוך.
  1. שירות מיידי – עליכם לקחת בחשבון שמטרת השיווק הוא להכניס יותר טראפיק לאתר שלכם, וכתוצאה מכך כמות הלקוחות גדלה. בהרבה בתי עסק (הקשורים בתיקונים בעיקר), הלקוח מחפש שירות מיידי – משמע הלקוח מחפש אתכם ולא הפוך כמו בשיווק ממומן ברשתות חברתיות. עליכם “לנצל” את הסיטואציה כאשר אתם בוחרים מילות מפתח שיפנו את הלקוח אל בית העסק שלכם, חשבו כיצד אתם יכולים לסייע ללקוח וציינו זאת ישר בתחילת המאמר.

לסיכום, שיווק במנועי חיפוש מוכח כאפקטיבי ובעל יתרונות רבים למציאת לקוחות פוטנציאלים. מלבד ליתרונות הבולטים של SEO, בדרך זו גם תוכלו להעשיר את האתר שלכם בתוכן ערכי ובכך אף לצבור קהלים חוזרים. מקווים שמצאתם את המאמר הזה מועיל בעבורכם, שלכם באהבה, צוות פורשופ.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
4716 ----- This is a test...