iFrame באתר: איך להשתמש באייפריים לקידום אתרים?

אם נכנסתם פעם לאתר וצפיתם בסרטון יוטיוב המוטמע ישירות בדף, בטח תהיתם איך זה קורה. בפועל, מעבר לנגן היוטיוב שמוצג לכם, הסרטון בעצם מבוסס על מסגרת בלתי נראית.
בימים שבהם האינטרנט היה בחיתוליו, היה אפשר לפגוש את המסגרות בכל מקום. מטרתן הייתה לחלק את העמודים לשניים, ולשים בכל אחד מהם תוכן שהגיע מקובץ HTML חיצוני. התוצר הסופי הנראה לעין היה נראה רע בלשון המעטה, ובגלל אורכי דף שונים, המשתמשים נאלצו לבצע מעבר בין מספר פסי גלילה.
כיום, כשעיצוב אתרים נעשה בצורה מתקדמת יותר, כך שהתוכן המוצג הוא דינאמי ומתאים למיקום בדף ולגודל שלו, כבר כמעט לא נוכל לפגוש במסגרות. אבל למרות שהן נעלמו (לשמחתנו), אתרי האינטרנט, שצריכים לעיתים להציג תכנים מוטמעים מאתרים אחרים, עדיין עושים לעיתים שימוש בתג הדומה לפריימים, המכונה אייפריים (iFrame).

באילו מקרים לא מומלץ להשתמש ב-אייפריים באתר?

 

מעבר להטמעה של נגנים שונים, והטמעת מודעות ובאנרים המשמשת את תעשיית הפרסום ברשת, אין לו שימוש ספציפי חשוב נוסף. אך חשוב להבין כי גם במקרים האידיאליים, לא משתמשים בו בכל מצב.
כאשר נרצה להטמיע אלמנט עיצובי או תוכן מאתרים לא מוכרים, השימוש ב- אייפריים באתר לא מומלץ, בעיקר בגלל שיש סיכוי לא קטן שהתוכן באתרים הללו לא יהיה זמין באופן פתאומי. בנוסף, לחיצה על כפתורים מסוימים תגרום לכך שרק תוכן הדף הראשי ישתנה, וכך התצוגה הנכונה תיהרס ולא תוצג בצורה הרצויה.

 

ההשפעה של אייפריים באתר על קידום אתרים

 

לפני שתעשו שימוש באייפריים באתר (iFrame), חשוב שתדעו כי כל קריאה אליו מאריכה את זמן עליית העמוד, ובעקבות כך גוגל תדרג את האתר בצורה שלילית בפרמטר הקשור למהירות. גוגל אמנם “תבלע את הצפרדע” אם מדובר בהטמעת סרטון או באנר אחד, אבל אם מדובר בכמות גדולה, גם המשתמש וגם גוגל לא יוכלו להבליג לנוכח האיטיות. שלא נזכיר בכלל את התקלות שעלולות להתרחש באנדוקס האתר באמצעות גוגל.

 

איך גוגל מתייחסת לשימוש ב-iFrame בכל הנוגע לקידום אתרים?

 

האתר Search Laboratory, שביצע בדיקה יסודית עם אייפריים באתר (iFrame), פרסם מסקנות מעניינות על אודות היחס של גוגל לכלי. בשלב הראשון הם השתמשו בתג קנוניקל בשני דומיינים שונים במטרה לאנדקס רק את העמוד שמשמש בתור התוכן של ה-אייפריים. מנוע החיפוש של גוגל הציג בתגובה את שני העמודים, ורק אחרי יומיים הציג את העמוד המבוקש המתאים.
בשלב השני, נבדקה ההתנהגות של חסימה דרך robots.txt על דומיין אחד, ונעשה שימוש בעמוד ראשי ועמוד נוסף שהכיל רק מפת גוגל והוטמע בעמוד הראשי. העמוד שנחסם היה שוב ה-iFrame, כדי לוודא שמנוע החיפוש גוגל יאנדקס רק את העמוד הראשי יחד עם המפה המוטמעת. בתגובה, התצוגה המקדימה ב-Search Console הראתה שמנוע החיפוש לא מצליח לאחזר את התוכן כך שיישב בתוך ה-אייפריים דרך העמוד הראשי.
בשלב השלישי, הצוות בדק חסימה של עמוד דרך noindex ו-nofollow כתגים, בנוסף לחסימה דרך robots.txt מהשלב השני. בתגובה, העמוד הראשי הופיע בצורה תקינה, אבל הציג שגיאות חסימה בגלל ה- robots.txt, בעיקר כתוצאה מאינדוקס שני העמודים (תוך התעלמות מהתגים) שביצע מנוע החיפוש.
בשלב הרביעי תוכן ה-אייפריים נחסם כמו בשלב השני, אבל הוא הוטמע באמצות סקריפט שטען אותו בנפרד בזמן הלחיצה של הגולש.
המסקנה הברורה מהניסוי שערכו ב- Search Laboratory היא שגם אם תנסו לבצע טקטיקות שונות כדי להערים על מנוע החיפוש, סיכוי גדול שלא תגיעו לתוצאה הרצויה שאותה ביקשתם מראש, ועבודת קידום האתרים שביצעתם תיכשל. כמו כן, לא תוכלו לעשות שימוש בתג קנוניקל בין שני דומיינים אם אין לכם גישה לשניהם, כך שלא תוכלו לאנדקס את הדף עם תוכן מאתר אחר, ושיישאר כפי שהוא.
גם אם תנסו דרכים אחרות, כמו לדוגמה את השלב הרביעי, תצליחו לעשות זאת רק עבור אלמנטים קטנים. אם תאנדקסו רשימה שלמה ייתכן כי גוגל יראה בכך שכפול תוכן. לכן, לסיכום, חשבו היטב לפני שתעשו שימוש ב-iFrame עבור האתר שלכם.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך