מה זה Google Speakable? ואיך להשתמש בו לאתרי תוכן חדשותיים

גוגל מתחרה עם סירי של איי פון ולפחות עכשיו, עם המצאת ה- גוגל ספיקאבל נראה שהקרב יותר מצמוד וידו של העוזר מבית גוגל על העליונה. איך לא? מי מכם לא היה רוצה לשבת בבית קפה, להתעדכן באתרי תוכן חדשותיים ולקבל מידע מה קורה מסביב לעולם. רק שבמקום לתקתק ולשוטט באתרים, הידיים חופשיות ובבקשה קולית פשוטה תקבלו הקראה של הכתבות החדשותיות.

הפיתוח החדש, ספיקאבל, הוא קוד שמאפשר לבחור חלקי טקסט המותאמים להקראה קולית אותה אפשר לקבל מכל סמרטפון שיש בו את טכנולוגיית טקסט טו ספיץ המיועדת בעיקר לאתרי תוכן חדשותיים ונכון לכתיבת שורות אלה פעילה רק אצל משתמשי גוגל הום וגוגל אסיסטנס באנגלית ובארצות הברית. כמו כל דבר אצל גוגל – ככל שיותר דוברי שפות שונות יטמיעו את הקוד כך תיפתח האופציה לארצות ולשפות אחרות וגם לאתרים שהם לא אתרי תוכן חדשותיים.

הסיבה לפיתוח המהפכני היא שכ-30% אחוזים מהחיפושים הנעשים כיום הם חיפושים קוליים וללא מגע יד אדם, כך שכשהשטח קורא לגוגל הוא בא. נכון שלא את כל ההוראות הקוליות ניתן לתרגם לערך מסחרי, אבל הניצן של השינוי מביא שינוי מגמה ברור שבשלב כזה או אחר יהיה לו גם ביטוי וערך מסחרי מובהק. הבינה של גוגל נקראת גוגל דופלקס, והיא בעלת יכולות דמיוניות- היא יכולה להתקשר ולבצע עבורנו הזמנה קולית בלי שהמוכר יבחין שהוא מדבר עם מכונה. השלב הבא לא יהיה לחפש את חנות מוצרי החשמל הקרובה לביתכם אלא פשוט לבקש מהמכשיר להזמין עבורכם שואב אבק באספקה מידית. והוא יתקשר ויזמין.

איך לקדם את האתר באמצעות גוגל ספיקאבל?

בשלב זה רק אתרי תוכן חדשותיים העומדים בסטנדרטים של גוגל ויתייגו באמצעות Speakable יקבלו את פוטנציאל ההקראה הקולית. ההנחיות של גוגל לאתרי התוכן החדשותיים ברורות: את התוכן יש לכתוב ללא טעויות הקלדה, ובמקביל להזין תאריך פרסום, שם מחבר ופרטי התקשרות ברורים. אסור פרסום תוכן שיווקי, פרסום חבוי או פרסומת מכל סוג שהיא – מומלץ להקפיד. התוכן החדשותי צריך להיות נקי מאלימות, גזענות ומיניות ולא עובר על החוק בכל דרך. אתם צריכים לכלול בתוכן כותרת ותקצירים שיהיו בנויים במשפטים מופרדים. מבחינה טכנית כל ידיעה צריכה URL נפרד וקבוע וכל עמוד חייב לשבת על בסיס HTML ללא חסימה של גוגלבוט ניוז. אתרי תוכן חדשותיים מתבקשים להשתמש במפת גוגל חדשות שתבטיח שכל הידיעות יהיו זמינות לגוגל. אסור להוסיף תגיות לכתובי תמונה או מקורות מידע – כיוון שזה עשוי להישמע מוזר בהקראה.

בנוסף- אתם חייבים לעמוד בהנחיות גוגל למנהלי אתרים ובהנחיות הכלליות להטמעת מידע מובנה. ההנחיות המלאות להטמעת הקוד נמצאות באתר התמיכה של גוגל והן בפרויקט Schema והן ידידויות מאוד למשתמשים. בעת הטמעת הקוד צריך לבחור באחד מהשניים: תוכן מסוג  CSS  או תוכן מסוג xpath.

אנחנו בפורשופ יודעים כי אתרי תוכן חדשותיים הם פורצי הדרך ומבקיעי הקרח עבור כלל האתרים. סביר להניח שהבשורה תתפשט בהקדם. קצב ההטמעה של גוגל ספיקאבל ובמקביל השפעתו על עולם השיווק ומנועי החיפוש תלויה בכם. ככל שתקדימו לאמץ את שיטת התיוג החדשה כך יותר ויותר מכשירים יקריאו יותר ויותר תכנים בשפות שונות והבשורה תצא מאתרי התוכן החדשותיים למרחבי הרשת.

בדיוק כפי שהחיפוש הקולי מתחיל לשנות את עולם ה-SEO על ידי אימוץ של תכנים דמויי שיחה ו/או שאלות ותשובות – יש לשער שגם ספיקאבל יעשה דבר דומה. ככל שתחכימו ותקדימו להשתמש במה שמוצע לכם – תשפרו את מה השירות ללקוחות, תפגינו חדשנות ויצירתיות ותהיו המובילים בתחומכם.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך