פייסבוק צ’טבוט: כל השיקולים שצריך לקחת בחשבון

עד לפני מספר שנים צ’טבוט היו אלמנטים פחות שימושיים, והיה מאוד נדיר לראות אותם במחזותינו. אך בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה שבה לא מעט חברות גדולות משתמשות באותו צ’אט בוט לצרכים כאלה ואחרים. כמובן שהחברה הגדולה ביותר שעושה שימוש בו היא פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם.

פייסבוק צ’טבוט עשה שינוי אדיר בעולם שאותו אנו מכירים, והיום נדיר מאוד לראות חברה או ארגון שלא משתמשים בו. אך אם אתם שואלים את עצמכם אילו אלמנטים שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם בונים Chatbot לעסק שלכם – המאמר הבא נועד במיוחד עבורכם. הוא יספק לכם את כל האלמנטים שאתם לא יכולים לשכוח בשום מצב.

מה זה בכלל צ’אט בוט?

עוד לפני שנתחיל להסביר לכם אילו אלמנטים אתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם משתמשים בפייסבוק צ’טבוט, אנו נסביר לכם קודם כל על מה מדובר. יש לא מעט בעלי עסקים שאינם מכירים את האפשרות הזאת, והם אולי מפספסים את אחת ההזדמנויות הטובות ביותר לפתח את הפעילות העסקית שלהם.

צ’טבוט הוא אלגוריתם שמוגדר לרוב על ידי בינה מלאכותית, ומטרתו היא לספק מענה ללקוחות באופן אוטומטי. כלומר שכל לקוח שישלח הודעה, יקבל מענה ראשוני על ידי אותו בוט שידע בדיוק מה הוא נדרש לענות לו. בשלב מסוים יוכל הבוט להפנות את הלקוח לנציג אנושי או מנגד הוא זה שינסה לפתור את הבעיות.

עד לא מזמן היה מדובר על דבר שהוא בגדר הדמיוני, אך כיום מדובר על מציאות שבה משתמשות לא מעט חברות וארגונים גדולים. כיום בלא מעט מקרים כאשר תשלחו הודעה במסנג’ר לעסקים שונים בפייסבוק, אתם תקבלו מענה קודם כל על ידי פייסבוק צ’טבוט – ורק לאחר מכן תוכלו לקבל מענה על ידי נציג אנושי.

מהם השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שבונים Chatbot?

  • מהי תדירות הפניות לעסק? זוהי השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם, ועל פיה אתם תוכלו להבין לאן נושבת הרוח. אם תדירות הפניות לעסק דרך המסנג’ר היא תדירות גבוהה, אז אותו צ’אט בוט יכול להקל על החיים שלכם. אם תדירות הפניות היא קטנה, אז אין שום טעם להשקיע את המשאבים שעשויים שלא להועיל לעסק.
  • יש לכם זמן לתכנן את הבוט? אומנם פייסבוק צ’טבוט נועד בכדי להוריד מכם את העומס, אך בשלבים הראשונים הוא ידרוש מכם לא מעט תשומת לב. אתם תצטרכו לתכנן אותו כך שהוא יהיה מסוגל לענות על שאלות שכיחות באופן עצמאי, ומצד שני שאלות מורכבות הוא יפנה לנציגים אנושיים שיספקו מענה.
  • האם הקהל שולח הודעות פרטיות? לא כל החברות מקבלות הודעות פרטיות בפייסבוק, ולכן אתם צריכים לבחון האם התוספת הזאת תהיה רלוונטית. במקרה שבו אתם לא מקבלים הודעות פרטיות, הצ’אט בוט יעמוד מיותם בלא מעט שעות של היממה. המטרה שלכם היא שהוא יעבוד בלי הפסקה, אחרת אתם תוכלו לוותר עליו.
  • הוספת Chatbot תוריד את העומס מכם? הסיבה המרכזית שבגללה תרצו להפעיל צ’אט בוט היא בכדי להוריד מכם את העומס, ולאפשר לכם להתעסק בדברים אחרים. אך במקרה שבו אתם נוטים לחשוב כי התוספת לא תוריד מכם את העומס, היא כבר לא תהיה אפקטיבית כמו שחשבתם. הרי לא תרצו לבזבז משאבים על תוספת שלא תתרום בצורה משמעותית מבחינתכם.

אילו סוגים של צ’טבוט ניתן להפעיל?

  1. האפשרות הראשונה היא צ’אט בוט שמיועד לשמש כמעין תחליף לשירות הלקוחות. כמובן שהוא לא מספק מענה מושלם, אך הוא יכול לספק מענה ראשוני ללקוחות שרוצים לקבל תשובה כאן ועכשיו. לא מעט לקוחות ירצו לקבל מענה, מבלי לחכות זמן רב עד שאחד מהנציגים יתפנה אליהם – וזוהי ללא ספק אחת מהאפשרויות הכי טובות.
  2. האפשרות השנייה היא פייסבוק צ’טבוט שמטרתו לסייע לגולש בעת ביצוע משימות. כך שאם הגולש נתקע בדרך בעת ביצוע משימה חשובה, יש מי שיספק לו תשובות מיידיות. לעיתים מדובר על משימות קריטיות, כאלה שלא ממש סובלות דיחוי – ולא תמיד אתם תוכלו להיות שם על מנת לספק תשובות ישר על המקום.
  3. האפשרות השלישית היא צ’אט בוט שמטרתו להחליף את החיפוש באתר או בכל מקום אחר. כלומר הגולש יזין בתוך הצ’אט את מה שהוא מחפש, והצ’אט בוט יעשה את הסריקה באתר. כך שהוא יקבל מענה מהיר יותר וקצת יותר אישי, זה כאילו מוכר או איש מקצוע מבצע עבור הלקוח את החיפוש בחנות – זה יהיה הרבה יותר נעים.
קרא עכשיו
קמפיין משפיענים: 10 כללי מפתח לקמפיין אינפלואנסרים לעסק שלכם

כדאי להתקין Chatbot באתר או בפרופיל העסקי?

אין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת, וכל בעל עסק צריך לעשות את החישובים שקשורים אליו. יש עסקים שמבחינתם מדובר על ערך מוסף משמעותי מאוד, כזה שיאפשר להם להתרכז בדברים נוספים. ויש עסקים שמבחינתם מדובר על הוצאה כספית מיותרת, הוצאה שלא בהכרח תניב רווח כל שהוא בעתיד הנראה לעין.

באופן עקרוני, אתם תמיד יכולים להתנסות באפשרות הזאת או לכל הפחות לבדוק אותה אצל המתחרים שלכם. כך תוכלו לקבל רושם הרבה יותר יעיל, רושם שעל פיו תוכלו לעשות את ההחלטות שנכונות מבחינתכם. מה שאמור להניע אתכם לכל אורך הדרך זוהי טובת הלקוחות, וזוהי הסיבה שבגללה האפשרות הזאת הפכה להיות כל כך נפוצה – אפשרות שכיום ניתן לראות אותה בשכיחות הרבה יותר גדולה.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5252 ----- This is a test...