פירורי לחם ל-SEO: מהם השימושים בפירורי לחם לקידום אורגני?

פירורי לחם לקידום אורגני (Breadcrumbs) יכולים להוות כלי קידום SEO משמעותי. תכליתם היא להציג למשתמש את המיקום בו הוא נמצא באתר מסוים, כמו נקודות ציון פנימיות. הגולשים אוהבים סדר, והם צריכים להבין היכן הם נמצאים באתר. במאמר זה אסביר את משמעות פירורי הלחם, ואיך הן יכולות לסייע ב-SEO.

מהם פירורי לחם ואיך הם נראים באתר?

המונח “פירורי לחם” הגיח מתוך האגדה של האחים גרים “עמי ותמי” בה הדמות הראשית השאירה שביל של פרורי לחם בכדי שיעזרו לה למצוא את הדרך חזרה הביתה. המשל של עמי ותמי יכול להתאים גם עבור משתמשים אבודים שמחפשים את דרכם באתרי אינטרנט. בואו נניח שאתם נכנסים לעמוד של מחשב נייד שחיפשתם באתר גדול, אבל אתם רוצים לראות עוד מחשבים דומים ולהשוות מחירים. במקום לחפש את הקישור לעוד מחשבים בתוך גוף העמוד, אתם יכולים להשתמש בפירורי הלחם- קישורים שממוקמים לרוב בראש העמוד.

איך נראים פירורי לחם באתר?
איך נראים פירורי לחם באתר?

למה שימוש בפירורי לחם משמעותי לקידום אתרים?

  • פירורי לחם לקידום אורגני מאפשרים לגולשים להבין היכן הם נמצאים ביחס להיררכיה הכוללת של האתר. לדוגמא, אם גולש הגיע לעמוד מסוים ולא מבין כיצד הגיע אליו – פירורי הלחם יכולים לעזור לו להגיע לעמוד שחיפש בפשטות.
  • פירורי לחם לקידום אורגני משפרים את ההתמצאות בחלקים שונים באתר שלכם, מבנה של אתר הופך לברור יותר כאשר הוא משולב עם פירורי לחם – לעומת ניסיון להבין את מבנה האתר דרך מבנה התפריט הראשי.
  • פירורי לחם מעודדים ניווט באתר, כלומר- הם מעודדים להיכנס לעוד ועוד דפים באתר, עד שהגולש יוכל למצוא קטגוריה המדייקת את מה שהוא חיפש.

פירורי הלחם הם למעשה קישורים פנימיים, מה שמייחד אותם זה שהם בבסיסם קישורי ניווט (Navigational Links). בדומה לקישורים שהם חלק מהתפריט הראשי. בנוסף, פירורי לחם לקידום אורגני יגיעו לרוב עם סכמה מובנת- שמטרת הסכמה היא להבליט את ההיררכיה של העמוד בתוצאות החיפוש של גוגל.

היכן למקם את פירורי הלחם באתר?  

ראשית, שימו לב כי עליכם להשתמש בפירורי הלחם כאשר באתר שלכם יש כמות תוכן רבה, או כאשר יש לכם מבנה היררכי עם קטגוריות מוגדרות. עדיף לא להשתמש בפירורי הלחם באתרים בעלי רמה אחת single level websites פירורי הלחם יהיו מיותרים עבור אתר כזה.

המיקום המקובל של פירורי הלחם הוא לרוב מעל או מתחת לכותרת העמוד. ובכל מקרה מעל הטקסט המרכזי. פירורי הלחם הם שורת טקסט שיכולים להשתלב בכל מקום בטקסט, גם על גבי רקעים או באנרים שנחשבים לחלק מהעיצוב של האתר. חשוב לציין דבר נוסף – אין להשתמש בפירורי הלחם כתחליף לתפריט הראשי, יש להתייחס לפירורי הלחם כפלטפורמה נוספת ולא כתחליף לתפריט הראש.

איך פירורי הלחם משפיעים על SEO?

פירורי הלחם הם לא חובה, אבל הם יכולים לעזור לכם רבות בקידום האתר. במידה ויש לכם היררכיה מסובכת באתר פירורי הלחם יכולים לסייע לכם רבות עם גוגל בכך שלגוגל יהיה פשוט יותר להבין את ההיררכיה והיחס בין העמודים באתרכם. כאשר גוגל מזהה פירורי לחם באתר מסוים הוא מכניס אל תוך כתובת ה- URL של העמוד אופציה להגיע לאתרי השוואות מחירים כמו זאפ ועוד, מה שיכול לעזור לכם מבחינת הSEO. פירורי הלחם מגיעים בדרך כלל בתצורה של מערכות ניהול.

מה היתרונות הנוספים של פירורי הלחם לקידום אורגני?

פירורי הלחם עוזרים לנו בהיררכיה של האתר, זיהוי נכון של ההיררכיה עשויה להיות להשפיע על הדירוג של העמודים, במיוחד  אם אתם מקשרים אליהם עמודים פנימיים. בנוסף, היררכיה ברורה מסייעת לגוגל בהפניית הגולש לעמוד הרלוונטי ביותר עבור החיפוש שלו. ובכך אתם יכולים להשפיע על אחוזי ההמרה באתרכם.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך