8 מאפיינים הכרחיים לעיצוב חווית משתמש מנצחת

עיצוב חווית משתמש הפכה להיות היום מושג המאיים על כל מי שבונה אתרים. כי בעצם גם אם תעצבו את האתר היפה ביותר ברשת, אם הוא לא יהיה נוח, פשוט ונגיש- כלומר שהגולש ישתמש בו בקלות- הוא ינטוש את האתר וכל העיצוב היפה יהיה חסר משמעות. כיום עיצוב חווית משתמש מנצחת היא לא רק עבור הגולש אלא גם עבור גוגל שסורק ובודק אתכם.

כדי ליצור אצל המשתמש שלכם את התחושה הנכונה אתם צריכים לתכנן ולעצב את האתר בצורה קפדנית כבר מההתחלה. זכרו שיש קשר הדוק בין עיצוב חווית משתמש מנצחת (או כפי שהיא מכונה לפעמם “אפיון”) לבין תוצאות ההמרה שלכם בסופו של יום.

איך עושים את זה? קבלו!

8 מאפיינים הכרחיים לעיצוב חווית משתמש מנצחת:

  • בידקו והגדירו מיהו המשתמש שלכם, צעיר מבוגר, אדם פרטי או לצורך עסק. מה הוא מחפש ולמה. צרו דמות פיקטיבית או מספר דמויות כאלה ונסו לדעת עליהן הכל.
  • התחילו עם תרשים זרימה כללי של המסלול שהגולש יעבור באתר שלכם. לאחר שיש בידכם מסלול עם חיצים, רדו לפרטים הקטנים. אלוהים נמצא שם והוא אוהב את זה. העזרו באנשי UI שיכולים לשרטט את סוגי האלמנטים השונים ותפריטי הניווט.
  • בדקו את עצמכם. ושוב בדקו. תנו לקבוצת מיקוד של משתמשים לבצע פעולה באתר ובקשו מהם לתעד אותה. כדי לא להעיק עליהם, ולקבל חוויית משתמש אותנטית, בקשו מהם להקליט את עצמם- כך תוכלו לשמוע את הקושי וגם הקללות ולשפר את עצמכם. ניתן גם לבצע מבחנים עם כלים כמו hotjar שיעקבו אחר העכבר בהליך או העיניים. אל תוותרו על ביקורת אנושית ואל תפחדו מביקורת. היא לטובתכם.
  • כדי להגיע לעיצוב חווית משתמש מנצחת – השתמשו בשפה נעימה, פשוטה וכזו שהמשתמש יבין. התאימו אתת השפה לעסק שלכם, אל תצוו על המשתמש ואל תעיקו עליו בהסתחבקות מעייפת. שפה ברורה וצלולה, ואם אתם פונים לשני המינים כתבו ברבים. פשטו את הטקסט ככל הניתן.
  • המטרה של השטח הלבן, או כל שטח לא מנוצל בצבע אחר ובניגודיות גבוהה לשאר האתר, היא להוריד את העומס הויזואלי מהמשתמש ולעזור לו להתרכז במה שבאמת חשוב. נצלו את השטח הזה בחכמה. יותר מידי שטח לבן עשוי לנפח ממשקים, ואם השטח המין מוגבל- כמו בסמרטפונים זה עשוי להיות בעייתי.
  • התחשבו במשתמש שלכם- אל תכריחו אותו לבצע פעולות מיותרת- זה מעייף, ואל תצפו שהוא ידע הכל מראש. רבים מהמשתמשים האינטליגנטים ביותר לא יודעים מדוע יש צורך לאשר את מספר הטלפון שלהם לאחר שבחרו סיסמה ורבים לא מכירים את הקוד שנמצא מאחורי כרטיס האשראי. אתם בטח לא רוצים לאבד אותם בשלב הכה קריטי של הרכישה בגלל חווית משתמש מעצבנת. תנו למשתמש את המידע הנחוץ מראש ובפשטות. בדקו את עצמכם האם הבקשות שלכם הכרחיות לפעולה. טפסים שלא מכריחים גולשים לבצע דברים מיותרים, בנויים טוב וממוקמים במקום הנכון יכולים להעצים את הרכישות בצורה שקשה לדמיין.
  • הטכני הוא החבר שלכם, אל תמעיטו בערכו. אם אין התאמה לגדלי מסכים שונים, או מהירות האתר. אם הדברים לא יעבדו טוב הגולשים יינטשו. שימו לב שגם מנועי החיפוש התחילו לדרג אתרים על סמך הביצועים הטכניים שלהם. השקיעו. צרו מרכב פתוח של עבודה בין המתכנתים למעצבים כדי שהעבודה תזרום והבעיות יוכלו להיפתר במהירות כאשר יצוצו.
  • זכרו שאין נקודת זמן בה תוכלו לנוח על זרי הדפנה. בעולם המשתנה של הרשת צריך להקשיב למשוב של המשתמשים כל הזמן ולדייק את האתר שלכם. מנגד- שינויים דרמטיים בעיצוב אתר או תוכנה שכבר קיימים חייבים להיעשות במחשבה גדולה ולא לעיתים תכופות. ברגע שגולשים מתרגלים לממשק מסויים יהיה להם קשה להחליף אותו. במידת הצורך- אפשרו לגולש לחזור לגרסה קודמת.
קרא עכשיו
איך מנגישים אתר? 5 כללים להנגשת אתרים

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5959 ----- This is a test...