5 דרכים להסרת תוצאות שליליות מגוגל

אין עשן בלי אש הוא אחד הפתגמים שאנחנו הכי פחות אוהבים. בעולם האמיתי אם שובל של עשן נישא באוויר זה מחייב אש בסביבה הקרובה. אבל ברשת מספיק שמישהו חשב משהו, אמר משהו או שם תמונה שיצאה מהקשרה והאש מתפשטת בכל מקום ואין עשן באזור.

כי בכל סיפור יש רעים. ובסיפור הזה הרעים מייצרים פייק ניוז. ואחרים, התמימים, פשוט מפיצים את הפייק לכל עבר. גם לעולם האמיתי שמקבל השראה מפוסטים או אתרי אינטרנט מפוקפקים ואינטרסנטים. ואם זה קרה לכם, וברמה כזו או אחרת זה קורה לכולם, יש לכם תוצאות שליליות שיופיעו במנועי החיפוש בגוגל, ומומלץ לכם להסיר אותם, ויפה שעה אחת קודם.

מי זקוק להסרת תוצאות שליליות מגוגל?

חברות, אנשי עסקים, אנשים שמחפשים דייט או עבודה. שזה אומר כולם… הזיכרון של גוגל טוב מדי, ולכן מומלץ לבדוק מידי פעם מה כתבו עליכם, ואם מצאתם משהו שלילי – התחילו הליך הסרת תוצאות שליליות מגוגל.

5 דרכים להסרת תוצאות שליליות מגוגל

  • פנו לבעל האתר בו פורסם המאמר השלילי עליכם ובקשו ממנו בנימוס להסיר את המאמר השלילי. תתפלאו- לעיתים זה עובד בקלות ובמהירות- וללא עלות.
  • אם בעל האתר מתעקש- ויש בידכם ראיות למופרכות של המאמר השלילי- פנו לבית משפט. לעיתים רק האיום בהליך משפטי יעזור להוריד את המאמר- ולא תזדקקו להליך עצמו שעשוי להיות לא זול ובעיקר ארוך- מה שיכול לגרום לכם נזק רק מעצם הזמן בו הפרסום יישאר ברשת ויופץ ברבים.
  • אם אתם פועלים מתוך האיחוד האירופי, תוכלו לבקש מגוגל להסיר את הדפים הבעייתיים על פי עקרו “הזכות להישכח”. שימו לב שגוגל לא חייבת להסכים לבקשתכם בכל מקרה, וגם אם היא תסיר אותם – עדיין הם יופיעו במנועי החיפוש שמחוץ לאיחוד.
  • במקרים בהם אי אפשר לזהות את מי שעומד מאחורי הפרסום הפוגע, או שלא הצלחתם לשכנע אותו להסירו, או שהבנתם שגוגל לא תהייה לצדכם- שאלו רוב המקרים, מומלץ לצאת למהלך של דחיקת התוצאות השליליות למטה- עד שהן תגענו לעמודים פנימיים שאיש לא מגיע אליהם. איך עושים את זה? יוצרים לאדם או לחברה תכנים חיוביים רבים כמו ערך בויקיפדיה, בלוגים, פרסומים בתקשורת, יצירת פרופילים חברתיים בכל המדיות החברתיות, ויצירת קישורים.
  • השלמות אוטומטיות- במקרים בהם יש לכם המון השלמות אוטומטיות לא מחמיאות דווחו לגוגל עליהן סיכוי סביר שהם יוסרו כי גוגל כבר הפסידה על כך בתביעה. הזוכה זכה גם בכספי פיצויים וגם בהסרה של ההשלמה האוטומטית הלא חיובית- כך שהוא עשה עבורכם את העבודה התקדימית.
קרא עכשיו
המדריך המלא: איך לעשות כסף מהיר ובטוח

איך מתבצעת הסרת תוצאות שליליות מגוגל בפועל?

  • ראשית מנתחים את גודל הבעיה ואת הצורך לתת לה מענה מהיר. הדבר שונה מאוד אם אתם זמרים, מחפשי דייט, או עסק עם שם עולמי שגפרור קטן עשוי לשרוף השקעה של שנים. חומרת הבעיה משתנה לפי חומרת הפרסומים.
  • לפי גודל הנזק שנגרם לכם, הכינו מערך פעילות שכולל כתבות תדמית, הודעות לעיתונות, עידכון הערך בויקיפדיה, השתתפות בפורומים מקצועיים וקבוצות פייסבוק, ואולי אפילו ניהול פורום כזה או אחר.

 

אם הנזק הוא מהותי מומלץ לפנות לחברת קידום אתרים שתמפה עבורכם את רמת הקושי של הפרוייקט, החוזק של התוצאה השלילית והקושי לדחוק אותו מטה. הם יכינו לכם את האסטרגיה שעשויה לכלול במקרים קשים גם כתיבה של 30 מאמרים בחודש. נכון, יהיה קשה לתקצב את הפרוייקט ולדייק את אורכו מראש. חשוב יהיה לעקוב אחר ההתקדמות, לתעד את כל הפעילות שעשיתם ואת התוצאות כדי לראות את המגמה. המשיכו- עד שתגיעו ליעד גם אם הדרך תהיה לא קלה- כי מה לעשות, לא קל לגרום לתוכן איכותי להתרומם. הפעילו את כל הקשרים שלכם- חברים ידוענים ושתילת קישורים באתרים הנכונים. ומה שאולי הכי חשוב אל תפסיקו. המשיכו לעקוב כל הזמן, זכרו שהאינדקס של גוגל מתעדכן במהירות ועשוי לשנות את התוצאה בעקבות פרסום ידיעה חדשה. ככל שתדעו על כך מוקדם יותר- תוכלו להקטין נזקים.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5956 ----- This is a test...