תג מנג’ר וגוגל אנליטיקס: איך לעקוב אחרי הרכישות בחנות האיקומרס שלכם

אם יש לכם חנות איקומרס מקוונת, אתם בטח יודעים שבעידן הרשת, שבו התחרות לכל חנות היא עצומה וקשה במיוחד, לא מספיק להעלות לחנות מוצרים ולהמתין ללקוחות. אתם צריכים גם לשווק אותה ברשת בלי להרפות, בשלל שיטות המתאימות לעיסוק הספציפי שלה, ובאמצעות קמפיינים מסודרים. אחד מהכלים השימושיים לשיווק כזה, שיכולים לסייע לכם לבחון את ביצועי הקמפיינים שלכם, הוא Google Analytics.

אז מה זה בכלל גוגל אנליטיקס?

זהו שירות מבית ענקית האינטרנט גוגל, המאפשר לכם לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי האינטרנט השונים, ולצבור מסקנות. הוא הושק לראשונה ב-2005, ומאז מוצע בשתי גרסאות עיקריות – האחת מיועדת למשתמשים רגילים והשנייה לארגונים גדולים בשם Google Analytics 360 , המציעה גם קורסים ומדריכים שונים מבית גוגל, וגישה לגרסאות בטא של פיתוחים חדשים שנמצאים כל הזמן בפיתוח.

מעבר ליכולת הצפייה בתנועה הנכנסת לאתר, לגוגל אנליטיקס שימושים רבים – שעשויים לסייע לכם רבות בניהול קמפיינים וחנויות מקוונות – כמו צפייה במספר הכניסות לאתר, מספר הדפים הנצפים, מספר הדפים הממוצע שכל משתמש צפה בהם, הזמן הממוצע שבו המשתמש שהה באתר, שיעור יציאה מדף הכניסה, מספר הפעילות באתר, אחוז המבקרים החדשים, ועוד.

למרות השימושים הרבים, בהגדרות ברירת המחדל של גוגל אנליטיקס לא מוצגים אירועים בדוחות, ולכן יהיה עליכם להגדיר עבורו את סוגי ה-Goals (יעדים), שאחריהם תרצו לעקוב. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא באמצעות גוגל תג מנג’ר Google tag manager)).

מה זה בעצם?

גוגל תג מנג’ר היא בעצם מערכת ניהול תגים יעילה מבית גוגל, שבאמצעותה תוכלו להטמיע באתר שלכם כל תג שתחפצו. היתרון של המערכת הוא הפשטות שבה תוכלו לבצע פעולות שנחשבו בעבר למסובכות, ורק מתכנתים שלטו בהן.

ניהול התגים באמצעות המערכת הזו יעיל הרבה יותר מאשר הטמעת קוד ישירה של מתכנת, וגם בפן של קידום אורגני, השימוש במערכת משפר באופן משמעותי את זמן טעינת האתר, באמצעות הטמעת כל התוספים באתר בעזרת שורת קוד אחת בלבד. המשמעות היא הקלה משמעותית בעומס של מנוע החיפוש גוגל בזמן שהוא סורק את האתר. כמו רכבת, זמן סריקה קצר גורר זמן טעינה מהיר, העלאה מהירה שמביאה לחוויית משתמש טובה יותר, שמביאה בסופה לשיפור משמעותי בקידום האורגני.

יתרון משמעותי נוסף של גוגל תג מנג’ר הוא שאין צורך בידע קודם בקוד או בתכנות, שכן הכלי הזה נועד למנהלי קמפיינים או בעלי אתרים המעוניינים לבצע פעולות שונות בלי שיש להם ידע בתכנות.

קרא עכשיו
כלים לקידום אורגני: כל מה שצריך לדעת על Majestic ו-SEMrush

כך תמשכו את ערך ההמרות בחנות איקומרס ותציגו אותן בדוחות של גוגל אנליטיקס:

בשלב הראשון, ניצור מעקב אחר ערך הרכישות בחנות:
העבירו את המידע מהחנות לגוגל תג מנג’ר בעזרת DataLayer, שהוא מאגר מרכזי לנתונים מובנים, המאפשר לגוגל תג מנג’ר לאגור מידע ממקורות חיצוניים. באמצעות אופציה זו תוכלו להעביר סוגי מידע שונים ומגוונים לגוגל תג מנג’ר כדי שיהיו זמינים עבורכם לשימוש בשלב מאוחר יותר (כפי שאתם מתכננים לעשות בזמן מעקב אחרי ערך ההמרות בגוגל אנליטיקס).

בשלב השני, נדחוף את המידע מהיישום:

בהגדרות ברירת המחדל, גוגל תג מנג’ר מכיל מידע בסיסי מובנה כמו Dom Ready, Page View ו-Window Loaded. כדי לגשת למידע המתקדם יותר, נצטרך קודם לדחוף אותו מהיישום אל ה-DataLayer. המידע הזה הוא בעצם הערכים המופיעים בעמוד ה-“Thanks” שמופיע בדרך כלל בחנויות כמו Transaction ID, Tax, Delivery, Value ועוד.

אם אתם משתמשים בפלטפורמות פיתוח אתרים ידועות כמו וורדפרס או מג’נטו, תוכלו לבצע את הדחיפה באמצעות תוספים שונים. את התוספים הללו ניתן למצוא ברשת, ולקנפג אותם לפי הדוקומנטציה שלהם. אם אתם עובדים עם פלטפורמות בניית אתרים פחות פופולאריות, או שאתם רוצים לבצע את זה בצור עצמאית, תוכלו להטמיע את ה-DataLayer ישירות בעמודי ה-“Thanks” של החנות – הכנסו לספרייה של Enhanced Ecommerce (UA) Developer Guide, וגשו למסמך Measuring Purchases, וכך תקבלו דוגמה ל-DataLayer שתצטרכו להטמיע באתר שלכם, עם הקוד הדרוש לצורך כך.

חשוב שתשימו לב כי הקוד שתמצאו שם הוא לא זה שאתם צריכים לשים באתר שלכם. יהיה עליכם לשנות ערכים מסוימים כמו מחיר, סוג, ומיסים, ולהציב במקומם ערכים דינמיים.
כעת, לאחר שדחפתם את בהצלחה את ה-DataLayer לאתר שלכם, תוכלו לבצע רכישה לדוגמה כדי לצפות במידע המוצף בעמוד ה-“Thanks” לאחר הפעלת חלון ה-Preview Mode.

בשלב השלישי, נעביר את המידע לגוגל אנליטיקס דרך גוגל תג מנג’ר:

כעת, יש ליצור טריגר חדש בחשבון של גוגל תג מנג’ר. בחרו ב-Custom Event, וקראו לו בהתאם לשם שנצפה ב-DataLayer. אם ביצעתם ל-DataLayer דחיפה ידנית ולא באמצעות תוסף מותאם, אז שם ה-Event יהיה Transaction. בבקרה שלכם, חשוב שתציינו את שם האירוע, לדוגמה – gtm4wp.orderCompletedEEC.

קרא עכשיו
קמפיין אדוורדס מנצח: איך בונים רשימת מילות מפתח שליליות?

בשלב הרביעי, נטמיע תג מעקב אחרי ההמרות בגוגל אנליטיקס:

הוסיפו תג אנליטיקס והגדירו את סוג המעקב שלו כ-Event. בערכים כדוגמת Label, category, ו-Aaction, אין צורך שתרשמו משהו מיוחד, וב-Value השאירו ריק. כעת, שימו לב כי הגדרות של Enable overriding settings in this tag, הן יוצאות מן הכלל כאשר תרצו להוסיף הגדרות נוספות. כעת יש לסמן ב-V ואז ללחוץ על More Settings. כעת, בלשונית Ecommerce יש לסמן אתEnable Enhanced Ecommerce Features  כ-True, ואז לסמן ב-V את Use Data Layer.
כעת בחרו בטריגר שעבורו יצרתם את הטרנזקציה, שמרו את התג החדש, הפעילו את מצב ה-Preview Mode, ובצעו רכישה לבדיקה. אם ביצעתם את השלבים בצורה הנכונה, אתם תראו את התג החדש קופץ בהצלחה מיד לאחר הרכישה, וגם אירוע חדש שנוסף דרך תג אסיסטנט.
אם הכל עבר חלק, בלי תקלות, אשרו את השינויים דרך גוגל תג מנג’ר. אם נתקלתם בבעיה בדרך, בצעו את הפעולה שוב, ובדקו היכן נפלה טעות.

בשלב החמישי, נמשוך את המידע מהחנות:

גשו לחשבון שלכם בגוגל אנליטיקס ולחצו על מנהל מערכת ואז על הגדרות מסחר אלקטרוני. כעת הפעילו את אפשרויות המעקב אחר מסחר אלקטרוני מתקדם. לאחר שסיימתם, בצעו רכישה נוספת והמתינו מספר דקות עד שתראו את המידע של ערך הרכישה בדוחות של גוגל אנליטיקס. מעתה והלאה, תוכלו לראות בדוחות שלכם גם את ערך הרכישות ממקורות התנועה השונים, מכירות עם קופונים, ביצועי המוצרים, ומידע שימושי נוסף שיסייע לכם לנהל את חנות איקומרס בצורה יעילה.

אם הגעתם לכאן, ברכות. מעכשיו אתם יודעים לנהל קמפיין לחנות המקוונת שלכם ולמדוד אותו בצורה יעילה באמצעות גוגל אנליטיקס. כעת, מומלץ גם לבצע את שני השלבים שלהלן:

אם עדיין לא הגדרתם את סוג המטבע, בצעו בו שינוי, כדי שהתצוגה שלכם תהיה תקינה ובלי חישוב המרה, וכך תימנעו מפגיעה בחוויית המשתמש בזמן ניתוח הדוחות: גשו למנהל המערכת, פנו להגדרה של תצוגה מפורטת, לחצו על הגדרת סוג המטבע, ובחרו במטבע הרצוי.

כדי למנוע מתהליך האופטימיזציה לרדת לטמיון יש לראות את מקור התנועה הרלוונטי לאתר, ולא את המקור האחרון של ספק הסליקה: כנסו למנהל המערכת, גשו לפרטי מעקב, לחצו על רשימת אי הכללה של הפניות וכעת הוסיפו את הקישור של ספק הסליחה שלכם לרשימה. בצעו שמירה, וסיימתם.

קרא עכשיו
קידום אתרים: 5 אלמנטים חובה בכל SEO מודרני

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5866 ----- This is a test...