איך לשווק את העסק שלכם באמצעות קהילה וירטואלית ברשת?

אחת המשימות הקשות ביותר היא לשווק עסק, לא משנה אם מדובר על עסק חדש או על עסק וותיק. כאשר מקימים עסק חדש צריך לחשוב איך עושים את הצעדים הראשונים בתחום, וכאשר מנהלים עסק וותיק צריך לחשוב איך להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש. מהסיבה הזאת מדובר על משימה שהיא יכולה להיות קשה מאוד, ויש לא מעט עסקים שנסגרים רק בגלל שהם לא ידעו איך לשווק את העסק שלהם.

אם אין לכם כמויות של כסף לזרוק על שיווק, אתם חייבים לחשוב בצורה יצירתית. כך שתוכלו מצד אחד לקצור את הפירות על העבודה הקשה, אך מצד שני תוכלו להתנהל באחריות כלכלית. שיווק של העסק באמצעות קהילה וירטואלית ברשת יכולה להיות הדרך הטובה ביותר להביא את העסק לחשיפה הגבוהה ביותר. אם אתם רוצים לנפץ את תקרת הזכוכית – זוהי אפשרות שאתם מוכרחים לקחת בחשבון.

למה כדאי שיהיה לעסק שלכם קהילה?
1. דרך קלה להפיץ את המוצרים או השירותים שלכם
2. פידבקים אמיתיים מלקוחות או מתעניינים
3. יצירת שיתופי פעולה ומציאת שותפים עיסקיים חדשים
4. טוב זה כבר דיי ברור… לקוחות נוספים, עוד עיניים שעשויות להתאהב במוצר שלכם
5. והכי חשוב – להשתמש בתשוקה שלכם (לעסק ולנישה שלו) כדלק, השראה וקבלת אספקטים חדשים
6. ביסוס שם ומותג

בחרו את המדיה החברתית שבה תוקם הקהילה

פייסבוק? אינסטגרם? טיק-טוק? טוויטר? כל דבר יכול לעבוד. על מנת שתוכלו להתחיל לשווק את העסק שלכם באמצעות קהילה וירטואלית ברשת, אתם תצטרכו לבחור את הפלטפורמה שבה תוכלו להתמקד. חשוב מאוד לבחור בפלטפורמה אחת מובילה, ולא במספר פלטפורמות שונות – כי אתם עלולים לאבד את הפוקוס. השאיפה שלכם היא להיות ממוקדים במקום אחד, כך תוכלו לרכז את מלוא תשומת הלב שלכם באותו מקום בדיוק – ללא הסחות דעת.

קטלגו את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם

בשלב הבא אתם צריכים להתחיל לשלוח הזמנות לכל מיני אנשים שאמורים להיות בסופו של יום לקוחות פוטנציאלים. לכן בכדי שלא תשלחו הזמנות לאנשים שלא מתעניינים במוצר שלכם, מוטב כי תקטלגו את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. כך תוכלו לדעת אל מי אתם רוצים לשלוח הזמנה, ואל מי אתם לא רוצים לשלוח הזמנה – חשוב מאוד שהקהילה תהיה כמה שיותר פרקטית.

דברו בגובה עיניים, זה עושה את העבודה

היתרון של קהילה וירטואלית ברשת בהשוואה לכל שאר הפלטפורמות השיווקיות הוא שאתם יכולים לדבר ללקוחות בגובה העיניים. תיקחו את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים, כי רק כך תוכלו להוציא מהלימון שיש לכם ביד לימונדה. לכן תבנו לעצמכם פרופיל שאיתו אתם תנהלו את הקהילה, ומהפרופיל הזה אתם תהיו זמינים ללקוחות הפוטנציאלים – זמינות מידית ודיבור בגובה העיניים.

פרסמו את הקהילה בכל דרך אפשרית

בתחילת הדרך אתם עשויים לחשוב כי אולי הקהילה שלכם לא בדיוק תהיה כמו שתכננתם. אך בפועל הפרסום הוא האלמנט המרכזי שיכול להפוך את הקהילה לכזאת שתעשה לכם את עבודת השיווק בצורה הטובה ביותר. תפרסמו בכל דרך אפשרית – פרסום בתשלום או פרסום בחינם, מבחינתכם כל האפשרויות על השולחן. אתם צריכים שכולם יכירו את הקהילה שבניתם, כך תוכלו לשבור את כל הסטיגמות.

נסו ללמוד מה אחרים עושים טוב מכם

אתם לא היחידים שבונים קהילה וירטואלית ברשת, ויש עוד לא מעט קהילות וירטואליות שיכולות לעמוד בדיוק על אותה הנישה שלכם. הכי טוב לראות מה הם עושים, כך תוכלו ללמוד לא מעט דברים שיכולים לסייע לכם. הצטרפו לכמה שיותר קהילות וירטואליות אחרות, קהילות שדומות מאוד לקהילה שלכם – תנסו ללמוד מהם כמה שיותר וליישם בקהילה שאתם בניתם.

אל תוותרו בשום שלב בדרך – עבודה קשה משתלמת

יהיו לא מעט רגעים שבהם אתם תחשבו להרים ידיים, הרי מדובר על מצב שבו אתם צריכים לשווק את הקהילה בדיוק כמו שהייתם אמורים לשווק את העסק. מעכשיו אפשר להגיד כי מדובר על משימה לא פשוטה בכלל, בטח כאשר אתם נמצאים עם הגב לקיר. אך אם תדעו להרים את הראש בכל פעם מחדש, אתם גם תוכלו לראות איך הקהילה שלכם קורמת עור וגידים.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך