שיווק בפייסבוק: כיצד חווית האופליין משפיעה על הקמפיינים בפייסבוק?

כמעט לכל עסק יש פעילות עסקית בפייסבוק, ויש כאלה שאת מרבית הפעילות העסקית שלהם הם מבססים על הפייסבוק. אתם תמיד חושבים איך הדברים נראים מנקודת המבט שלכם, אך האם אי פעם יצא לכם לחשוב על איך הדברים נראים מנקודת המבט של הלקוח? חווית האופליין של הלקוח היא הרבה יותר חשובה מכל דבר אחר, והיא זאת שעשויה לתקוע לכם את הקמפיינים בפייסבוק שאתם מריצים – אז לא חבל? בואו ללמוד איך תוכלו לשפר אותה ללא היכר.

תמיד תדאגו שללקוח יהיה טוב

כאשר אתם חושבים על חווית האופליין האידיאלית עבור הלקוח, אתם צריכים לחשוב על איך אתם מייצרים לו את הסביבה האידיאלית. פייסבוק לומדת מאוד מהר את הדברים שאנו אוהבים יותר ואוהבים פחות, ולכן כך היא תציג לנו את הדברים. לכן אתם צריכים לעצב את חווית הגלישה כך שהיא תתאים ללקוחות שלכם, ופייסבוק מצידה תפרסם להם את הקמפיינים בפייסבוק שלכם.

אל תיכנסו לרזולוציות הקטנות ביותר, תפרסמו דברים יותר כלליים כך שהם יתאימו לכמות גדולה יותר של אנשים. אם אתם תיכנסו לרזולוציות מאוד קטנות, אתם תגיעו למספר מצומצם של אנשים – וזה יכול להיות פספוס גדול שיתקע לכם את הקמפיין. הגדירו את הקהל שלכם, או מספר קהלים על מנת לטרגט בעבור כל קמפיין את הקהל המתאים. למדריך איפיון הקהל המלא לחצו כאן.

תפעלו על פי ההנחיות של פייסבוק

חווית האופליין של הלקוח עשויה להיפגע אם בעבר עברתם על ההנחיות של פייסבוק וכהתוצאה מכך החשבון שלכם היה חסום או מוגבל. במקרה כזה פייסבוק תבדוק אתכם כל הזמן תחת זכוכית מגדלת, והיא לא תאפשר לכם לעלות מידע או פרסומות בצורה קלילה ופשוטה. וזה בהחלט לא משהו שאנחנו רוצים שיקרה.

לכן בכדי שתוכלו להוציא את המקסימום מכל קמפיין שאתם יוצרים, אתם מוכרחים לשמור על המדיניות וההגבלות של פייסבוק. גם אם עשיתם עבירה קטנה על החוקים, אתם עשויים למצוא את עצמכם בעמדה נחותה בהשוואה למתחרים שלכם – וזה אוטומטית מעמיד אתכם בעמדה של חיסרון, עמדה שלא תוכלו לצאת ממנה כל כך מהר.

קרא עכשיו
ערוץ יוטיוב: 5 טיפים מנצחים לערוץ יוטיוב מצליח

פייסבוק ממשיכה ליצור הגבלות פרסום על עסקים שהאתרים שלהם מוגדרים כ”חווית גלישה באיכות נמוכה”. פייסבוק מגדירה את אותה החוויה על סמך מאפיינים ברורים, אתרים המכילים מעט תוכן ערכי, מלאים בריבוי של מודעות, מודעות שכוללות תוכן זדוני או משובש. הגולשים בפייסבוק מצפים לחוויה חיובית, נעימה ומשפחתית בתוך הפורמט, כך שגם על הקישורים היוצאים אל אתרים חיצוניים לשדר על אותו הגל.

בנוסף פייסבוק מציינת כי היא הולכת לפעול בחומרה מול מפרסמים המפרסמים פרסומות המוליכות שולל. הגולשים בפייסבוק מצפים לקבל מידע או לצפות במוצר הקשור לתחביב שלהם ולא ללחוץ על קישור שיוביל אותם למידע לא רלוונטי. כך לאט לאט יותר פרסומות יורדות מה-News Feed שלנו וכן, גם לנו ולפעולות שאנחנו מבצעים השפעה ניכרת על אותן פרסומות. הכיצד? פרסומת שחלפנו עליה מספר פעמים, לא הגבנו, לא עשינו לייק ולא עצרנו להביט בה – סביר להניח שלא תוצג לנו יותר. בנוסף, יש לנו הגולשים את האפשרות לברור את הפרסומות שיוצגו לנו ואף להסיר ולדווח על פרסומות שאנחנו מוצאים כי לא רלוונטיות אלינו.

חווית הרכישה של הגולש עשויה להשפיע

אם אתם חושבים שמה שקורה מחוץ לפייסבוק לא משפיע על המודעות שאתם מפרסמים – אז כדאי לכם לעשות חישוב מסלול מחדש. חווית האופליין של הלקוח ממשיכה גם בתהליך הרכישה, כאשר פייסבוק שמחה לקבל ביקורות מלקוחות שביצעו רכישה – על מנת ללמוד מהם על החוויה כולה.

כך שאם לקוח יספר שחווית הרכישה לא הייתה אידיאלית, פייסבוק עשויה להחמיר מאוד עם המודעות ועם הקמפיינים בפייסבוק שאתם מוציאים לאוויר. אתם מצדכם לא תראו יותר מידיי הבדל, אך כמות קטנה יותר של לקוחות יחשפו למודעות שלכם – כי פייסבוק מצידה לא רוצה שעוד לקוחות יחוו את אותה החוויה, כך שתמיד תדאגו שהלקוח יקבל את השירות הטוב ביותר.

איך משפרים את חווית הרכישה של הלקוח? כדי לשפר את חווית הרכישה של הלקוח – תוכלו לסנכרן את הקטלוג של חנות האיקומרס שלכם עם פייסבוק ואינסטגרם ובכך לאפשר ללקוחות לקבל גישה ומידע למוצרים שלכם גם דרך ממשק הפייסבוק. בנוסף, ניתן ליצור פרסומות ייעודיות לקטלוג – כך שהרכישה

קרא עכשיו
3 טיפים להגדלת העוקבים באינסטגרם

חוויית דף אינטרנט טובה יותר מסייעת לעסקים ליצור קשר חזק יותר עם האנשים שמבקרים בה. כדי לשפר את חוויית האתר שלכם ולהימנע מירידה במעורבות, הפניות או הצגת מודעות, עסקים המפרסמים בפייסבוק צריכים להיזהר מהפעולות הבאות:

  • נפח מודעות לא פרופורציונלי ביחס לתוכן. זה כולל פרסומות, ולא התחייבויות חוקיות כגון הפרת מדיניות קובצי Cookie.
  • אתרים שמציגים תכנים מרמזים מיניים או מזעזעים.
  • דפים המכילים מודעות זדוניות או מטעות הכוללות תוכן אסור כמוגדר במדיניות של פייסבוק.
  • שימוש במודעות קופצות או ריבוי מודעות המשבשות את חוויית המשתמש.

תהיו ברורים וישירים עם הלקוחות שלכם

פייסבוק שואפת שכל הקמפיינים בפייסבוק יהיו כמה שיותר ישירים עם הלקוחות שלה, כך שאף אחד לא ימצא את עצמו לא מרוצה. אך לא מעט חברות או עסקים מפרסמים קמפיינים בפייסבוק לא ברורים או כאלה שעשויים להשתמע לשתי פנים – ובמקרה כזה פייסבוק עשויה להעניש, לסגור את חשבון המודעות ולהסיר את המודעה לאלתר. שיווק בפייסבוק צריך לעשות בחוכמה ועל פי ההנחיות של הפלטפורמה.

איך לשפר את דירוג הדף העסקי בפייסבוק?
בדקו שאתם עומדים בקריטריונים הבאים על מנת לספק ללקוחותיכם את השירות הטוב ביותר, קריטריונים אלו הם קריטיים לשיפור חווית הרכישה והשירות מול הלקוחות.

  • אמינות > חשוב להציע ללקוחות הצעות ברורות, להשתמש בתמונות איכותיות שמשקפות את אופי ומידות המוצרים.
  • זמני אספקה ברורים > זמני משלוח ואספקה הגיוניים, אל תציגו את זמני עיבוד ההזדמנות, ספקו לכל הזמנה מספר סידורי והנפיקו חשבונית מסודרת.
  • צרו תיאום ציפיות ברור ללא הפתעות > הוסיפו עמוד הכולל מדיניות אספקה/החזרה/תקנון/החלפה ועוד.
  • מענה רציף > אל תתנו ללקוחות שלכם להמתין, ענו להם ברציפות בטווח הגיוני של שעות. פייסבוק נותנת “דירוג” מענה לעסקים שעונים מהר או לאחר כמה שעות, לנתונים האלה יש משמעות רבה מבחינת הרצון של הלקוח ליצור עמכם קשר בנוגע לשירות או מוצר שאתם מספקים.
  • שקיפות > יש בעיה באספקה? בשילוח? עדכנו את הלקוח כמה שיותר מהר, אל תחכו לתלונה שתגיע.

איך זה הולך להשפיע עלינו? מפרסמים שאין להם חוויית עמוד נחיתה באיכות נמוכה עשויים לראות עלייה קטנה בתנועה, ואילו בעלי אתרים “לא איכותיים” עשויים לצפות לירידה בתנועה. חווית האופליין של הלקוח היא קריטית מאוד, ואתם לא יכולים להתעלם ממנה בשום שלב בדרך. לכן אתם צריכים להיות מאוד ישירים עם הלקוחות שלכם, להסביר להם בדיוק מה הם מקבלים ומה הם לא מקבלים. אם יש תוספת תשלום כזה או אחרת, אתם כמובן צריכים להודיע על כך באופן ברור – כך פייסבוק תדרג את המודעות שלכם ברמת עדיפות עליונה, ואתם תהיו המרוויחים הגדולים מכך.

קרא עכשיו
פייסבוק עסקי: המדריך המלא לניהול משברים בפייסבוק

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
4701 ----- This is a test...