שיווק באינטרנט: איך למדוד את הביצועים של הקמפיינים השיווקיים?

שיווק באינטרנט יכול לעשות פלאים לעסק שלכם. קמפיינים שיווקים דורשים השקעה של כסף וזמן, בכדי להגיע לתוצאות עליכם להבין כיצד האלגוריתם השיווקי של אותה פלטפורמה עובד. ברגע שיצרתם קמפיין באחת מהרשתות החברתיות עליכם לאמוד את האפקטיביות שיוצר הקמפיין בכדי לדעת אילו גורמים צריכים שינוי ומה עובד לכם. הדרך הנכונה ביותר למדוד אפקטיביות בקרב קמפיינים שיווקיים הוא עניין של ניסוי וטעייה. במדריך הבא נלמד אתכם איך למדוד את הביצועים של הקמפיינים שלכם ולהפוך אותם יותר אפקטיביים.

7 נתונים שיווקיים שחייבים לשים לב אליהם

בכל קמפיין שאתם עושים קיימים נתוני הביצוע – Insights, אלו הם נתונים שרק אתם יכולים להיחשף אליהם. במרבית המקרים רק אנשי שיווק שמים דגש על בחינה יומיומית של הנתונים הללו. אם אינכם נעזרים באיש שיווק, חשוב שתכירו את הגורמים הבאים:

  • חשיפה – זהו מדד מאוד חשוב לעסק שלכם. חשיפה מעניקה לכם את האפשרות לראות את כמות הלקוחות שנחשפו לתוכן שלכם. בכל פעם שיש ביקור באתר נתון זה מוגדר כחשיפה. יש מגוון רחב של חשיפות כמו אורגניות, בתשלום, לקוחות חוזרים וחשיפות חדשות. איך מדד זה תורם לכם? תוכלו לראות את האפקטיביות שיש בכל מוצר, איזה מוצר מקבל חשיפות רבות ואיזה מוצר אינו מקבל חשיפה כלל. על סמך נתונים אלו תוכלו לעשות מונטיזציה לתהליכי השיווק שלכם.
  • יחס הקלקה – קמפיינים שיווקיים נועדו כדי ליצור כניסות לתוכן שלכם. יחס הקלקה מכונה גם CTR והוא המדד לאפקטיביות של המודעה שלכם – כל הקלקה נספרת ומוצגת תחת “יחס הקלקה”. למה זה חשוב? בצורה זו תוכלו לבחון את היחס בין כמות החשיפה למספר הכניסות לאתר דרך המודעה. במקרה בו היחס נמוך יש לפעול בהתאם. כל קמפיין חייב להכיל כותרת ותמונה מושכת, יש לכם מספר שניות בודדות למשוך קהלים חדשים פנימה לאתר העסקי שלכם.
  • המרה – המרה היא למעשה הפעולה שאתם רוצים להגיע אליה בסוף כל קמפיין. המרה יכולה להיחשב כרכישה, השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר, הגעה פיזית לחנות, הורדה, צפייה בסרטון וכו’… המרה הינה תוצאה של קמפיין מושך וחריף. קמפיינים שיווקיים לא תמיד מגיעים לתוצאות בין יום, עבור קמפיין מוצלח נדרשת יצירתיות, השתפרות והתמדה – אלו הם שלושת המרכיבים להצלחה.
  • יחס המרה – מדד יחס ההמרה מציג לנו את מספר הכניסות לאתר אל מול ביצוע הפעולה עצמה (המרה). כך נוכל לראות שאכן קיימת חשיפה למודעה, ישנן כניסות וברגע האמת כמה אנשים מתרשמים מהמוצר, מהסרטון וכו’. רוב אתרי המסחר האלקטרוניים עומדים על שיעור של בין 1% ל- 2%.
  • הוצאות והכנסות (ROI) – במונחים פשוטים מדובר על הרווח הנקי מול ההשקעה שלכם. שיווק באינטרנט הינו יעיל אך ורק אם אתם נשארים עם רווחים נקיים בסופו של דבר (לפחות 30% משווי הרכישה נכנסים לחשבון העסק לאחר כל ההוצאות).
  • אחוז נטישה – כדי להבחין אם האתר שלכם מושך את העין נוצר מדד זה. לאחר שמשתמש נכנס לאתר דרך דף נחיתה או כל משפך שיווקי אחר ולא המשיך הלאה לעמוד שונה או להשלמת העסקה, זה מתאפיין בנטישה. אחוזי נטישה גבוהים אמורים להדליק אצלכם נורה אדומה ועליכם לפעול בכדי לתקן זאת. מה יכול לאפיין אחוזי נטישה גבוהים? קמפיין לא יעיל בו קהל היעד לא מוגדר כראוי, כפתורי הנעה לפעולה לא בולטים מספיק, אי אמינות שהאתר משדר, תמונות לא מושכות באתר, פרטים לא מלאים וכדומה.
  • מעורבות –  כבר צברתם לכם קהל דרך קמפיינים שיווקיים, הדרך הטובה ביותר של איך למדוד את הביצועים של הקמפיינים שלכם יהיה על ידי בחינת המעורבות של הקהל שלכם. מה זאת מעורבות? המדד ברשתות החברתיות למעורבות מתאפיין בסימוני “אהבתי”, תגובות ושיתופים של הפוסט שלכם. ככל שיש לכם מעורבות יותר גדולה האלגוריתם של אותה רשת חברתית מתעדף אתכם.

האם אפשר להצליח ללא גורם חיצוני?

אפקטיביות של קמפיינים שיווקים מוכרים בתור מקפצה לכל עסק. אמנם אין דבר כזה פרסום רע, אך דווקא כאשר מדובר על שיווק באינטרנט קיים הדבר. שיווק רע הוא שיווק לא יעיל למעשה, כדי להבטיח את ההצלחה בכל קמפיין שיווקי עליכם לדעת איך למדוד את הביצועים של הקמפיינים ולשנות בהתאם. אם אין לכם ידע בתחום השיווק מומלץ להיעזר בחברת שיווק חיצונית, קיימים שיווקים ממומנים ושיווקים אורגנים, השילוב בין השניים מייצר אהדת קהל ולקוחות חוזרים. שימו לב, קמפיין טוב ככל שיהיה אינו אפקטיבי כל עוד האתר שלכם לא עומד בצורה ראויה ומושכת, עליכם ליצור תכנים רלוונטיים לכל לקוח אשר יגעו במקומות אליהם הוא נזקק.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך