שיווק אוטומטי: איך לשפר תהליכי שיווק באמצעות אוטומציה

אם אתם חשים את העומס הרב שמוטל על כתפיכם בכל הנוגע לשיווק העסק שלכם, זה הזמן שתכירו את שיטות העבודה של מערכות שיווק אוטומטיות. לא עוד כתיבה ותזמון פוסטים ברשתות החברתיות, שליחת אימיילים, אופטימיזציה לקמפיינים וניהול לידים.

מהי מערכת שיווק אוטומטית (Marketing Automation System)?

זוהי מערכת שבעצם מאפשרת לכם לנהל תהליכי שיווק במספר ערוצים במקביל, באמצעות אינטגרציה ביניהם כמו הפעלת טריגרים, כללים, תנאים ותזמון של פעולות שונות לפי בחירה.
התהליך עצמו מתנהל לפי ה-Customer Journey, כלומר לפי התנהגות הגולשים והדרך שהם עוברים, לפי סגמנטים שונים, שהם הפעולות שהגולשים מבצעים והמידע שנאסף עליהם, ולפי יצירת משפך המרה ונתיב לכל אחד מהם. התהליך גם מאפשר פרסונליזציה ויחס אישי יותר לכל משתמש, באמצעות התאמת המסרים עבורו.

שיפור תהליכים באמצעות אוטומציה

חוויית משתמש משופרת: כאשר משתמש מקבל מסר שמתאים לו באופן מיוחד ובתזמון המתאים, החוויה שלו גדולה יותר, והשיווק שלכם עבורו יהיה אפקטיבי יותר. מנגד, אם המסר לא יהיה רלוונטי עבורו, החוויה שלו תיפגע ואיתה גם האפקטיביות של המסר שלכם.

חסכון בזמן ובמשאבים: שיווק אוטומטי מאפשר לייעל תהליכים, כך שתוכלו לבצע במהירות פעולות שדרשו מכם בעבר התעסקות ארוכה וכוח אדם גדול יותר.

:Up-sales בעזרת שיווק אוטומטי תוכלו ליצור הצעות אטרקטיביות ורלוונטיות ללקוחות שכבר נרשמו לאתר או רכשו את המוצרים שלכם, ואז ליצור עבורם Up-sales שיגדילו את המכירות שלכם.

קידום הליכים: בלא מעט מהמקרים יש לקוחות שעדיין לא מוכנים לרכישת המוצר, כי יש דרך שהם צריכים לעבור לפני הרכישה. באמצעות תהליך האוטומציה תוכלו לזהות את השלב שבו הלקוח נמצא, וכך לשלוח לו מסרים מתאימים שיקדמו אותו במשפך.

יחס המרה משופר: כדי להגדיל את הסיכויים שהלקוח ירכוש את המוצר שלכם, תהליך האוטומציה יסייע לכם בשליחת מסרים שייראו בעיניו ככאלו שהותאמו אישית עבורו.

שימור לקוחות ושירות טוב יותר: שימוש נכון באוטומציה יסייע לכם לזהות בזמן לקוח שמתכוון לעזוב או לא מרוצה מספיק מהשירות שלכם, באמצעות קבלת פידבקים ועוד. כך, תוכלו להעביר את הפרטים שלו למחלקת שימור לקוחות ולהציע לו הצעות אטרקטיביות המתאימות יותר עבורו.

 מערכות נפוצות לניהול תהליכי שיווק אוטומטי

קיימות לא מעט מערכות אוטומציה לניהול תהליכי שיווק. אלו המומלצות ביותר על ידי פורשופ:

Marketo: זוהי אולי המערכת הנפוצה ביותר לשיווק אוטומטי, ומהמובילות בשוק.

Costumer.io: זהו כלי שישלח במקומכם הודעות מותאמות אישית למשתמשים לפי ההתנהגות שלהם ובהתאם לכללים שתגדירו בעצמכם. מחיר חבילת המתחילים בשירות הוא 100 דולרים.

Pardot: זוהי פלטפורמה המאפשרת שליחת דואר אלקטרוני, ניהול לידים, דו”חות ROI ועוד. מחיר חבילת המתחילים בשירות הוא 1,000 דולרים.

Leadsquared: זוהי פלטפורמה שתסייע לכם להגדיל את כמות הפניות, ההרשמות והמכירות באתר, באמצעות בניית דפי נחיתה למובייל, הוספת ווידג’טים לאתר, שליחת דואר אלקטרוני, הודעות SMS, CRM ועוד. מחיר חבילת המתחילים בשירות הוא 150 דולרים לחודש.

Aoutomate.io: זוהי פלטפורה שמאפשרת ביצוע אינטגרציה עם יישומים שונים. מחיר חבילת המתחילים בשירות הוא 19 דולרים בלבד.

Zapier: כמו Aoutomate, זוהי פלטפורמה שמאפשרת ביצוע אינטגרציה עם מעל ל-750 יישומים רגילים ויישומי ווב. מחיר חבילת המתחילים בשירות הוא 20 דולרים.

אחרי הכל, חשוב לזכור כי היישום של תהליכי שיווק אוטומטי הוא לרוב מסובך, והאפקטיביות של שיווק בצורה הזו היא לא גבוהה במיוחד אם נשווה אותה לשיווק באמצעות תוכן או קידום אורגני. יחד עם זאת, אם תדעו לעשות בתהליך השיווק הזה שימוש נכון, תוכלו ליצור יתרון על פני המתחרים ולהגדיל את המכירות, לשפר את הקשר עם הלקוחות, ולחסוך במשאבים, בכוח אדם ובזמן.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך