קמפיין משפיענים: 10 כללי מפתח לקמפיין אינפלואנסרים לעסק שלכם

עם התרחבות השימוש ברשתות החברתיות בעשור האחרון והתרחבות תופעת משפיעני הרשת (אינפלואנסרים) שהולכת ונפוצה, פרסום באמצעות אושיות אלו ברשתות החברתיות הפך לשיטה יעילה ושימושית מאוד, בעיקר הודות לעובדה שדור ה-Y צורך כ-30 אחוזים משעות הערות שלו במעקב אחרי משפיענים ויוצרי תוכן ברשתות החברתיות.
שיווק באמצעות קמפיין משפיענים המספר את סיפור מותג שלכם בצורה קריאייטיבית יכול להוביל את העסק שלכם לקדמת הבמה, ולהפוך את המוצרים שלכם לוויראליים. מנהלי דיגיטל ושיווק כבר הפנימו את התובנה הזו מזמן, ומאז הם עושים שימוש בשיטה זו כדי לקדם עסקים רבים. כעת, כדי שגם אתם תוכלו להתקדם עם העסק שלכם שלב אחד קדימה בעזרת שיווק באמצעות קמפיין משפיענים, צוות פורשופ ריכז עבורכם את המידע השימושי ביותר לצורך יצירת קמפיין כזה לעסק שלכם בעצמכם.

10 כללים לקמפיין משפיענים מוצלח ואפקטיבי

בלעדיות: כשמדובר בשיווק באמצעות אינפלואנסרים, חשוב שתדרשו מהם בלעדיות אל מול המתחרים. אם אתם משווקים את משקה X לדוגמה, לא תרצו שבעוד יומיים המשפיען יפרסם גם את משקה Y. חוסר בלעדיות בקמפיין ישדר חוסר אמינות וחוסר מקוריות.

בחירת פלטפורמה: משחק מקביל בכל הרשתות החברתיות הוא תמיד טוב, אך מומלץ יותר למצות את היתרונות של כל רשת חברתית בהתאם למוצר שאותו אתם משווקים. פייסבוק מתאימה לקמפיינים המשלבים דפי נחיתה ו-וידאו, ומיועדת בעיקר לקהל יעד מבוגר יחסית. אינסטגרם מתאימה לקהל יעד צעיר יותר, בגילאי הביניים, ואחוזי המעורבות בה הם גבוהים משמעותית משאר הרשתות החברתיות. גם יוטיוב עשויה לסייע לקמפיין שלכם, ומתאימה בעיקר לקמפיינים של חשיפת מוצרים והדרכות הכוללות הנעה לפעולה לעמוד חיצוני.

בחירת משפיענים: לכל משפיען קהל מעריצים ועוקבים שונה. חלק קטן מהקהל הזה לא ישראלי, ואף מזויף. לכן, חשוב לנתח את קהל העוקבים, ולהתאים את המשפיענים לערכי המותג שלכם. כך תימנעו ממצבים שבהם רוב העוקבים של המשפיען שדרכו פרסמתם את המוצר שלכם לא רלוונטיים עבורכם.

מערכות ניתוח כמו BeaverQ, ואף סוכנויות המשפיענים עצמם, יוכלו לסייע לכם לנתח את קהל העוקבים של המשפיענים, ולתת לכם מידע רלוונטי שיסייע לכם לבחור במשפיען שרלוונטי למוצר ולעסק שלכם. בנוסף, תוכלו לבדוק בעצמכם מיהם המשתמשים שעושים לייקים לתמונות של האינפלואנסרים, ולזהות האם מדובר באנשים אמיתיים או בפייק.

התאמת קריאייטיב: בניגוד לקמפיין פרסומי סטנדרטי, שבו ישנה שפה זהה בכל המדיות, בפרסום באמצעות קמפיין משפיענים יש להתאים את הקריאייטיב בצורה אינדיבידואלית יותר, שכן הם יוצרים את התוכן בעצמם. שימו לב לא לכפות את הבריף שלכם על המשפיען, כדי לא ליצור תוכן מוגבל ולא אפקטיבי. במקום זאת בקשו מהמשפיענים או מסוכנויות הפרסום הצעות עדכניות יותר לבריף שלכם.

רמת מעורבות: ממוצע העוקבים של משפיענים בסדר גודל בינוני הוא בין 15 ל-20 אלף. אחוז מעורבות הנמוך מ-1.5 יסיר את האדם מקטגורית המשפיענים. כלומר, העדיפו אחוז מעורבות העומד על 5 ובחרו במשפיענים צעירים, שאצלם המעורבות גדולה יותר ממילא.

וותרו על האשטגים: במקרה שבו להאשטג אין משמעות ייחודית או המשכיות בהקשר של הקמפיין הכללי, אתם יכולים לוותר עליו. פרסום ללא האשטגים ייעודיים יסייע לקמפיין להיתפס בעיני הקהל כאמין יותר, וככזה שלא זועק “פרסום” מכל מילה. כך תוכלו להימנע מהסגרת העובדה שההמלצה של המשפיען לא אובייקטיבית. במקום האשטגים, עשו שימוש בתיוג עמוד העסק שלכם, ובכך גם תרוויחו עוקבים נוספים.

זרמו עם המשפיען: מחשש כי המשפיען עלול לרשום תיאור על דעת עצמו, ישנם בעלי עסקים שמנסים בטעות להכתיב למשפיענים טקסטים מוכנים מראש. מומלץ להימנע מצורת העבודה הזו, בעיקר מהסיבה שהמשפיענים הגיעו לאן שהגיעו בדיוק בזכות יכולות הקריאייטיב שלהם, שבוודאי לא יזיקו לעסק שלכם. מה גם שבהימנעות כזו, תרוויחו אותנטיות ולא פרסום שמריח כולו קמפיין שיווקי מוכוון.

מהלכים אסטרטגיים: פרסום חד פעמי באמצעות קמפיין משפיענים יחיד כשלעצמו לא יעשה את העבודה כמו שיעשה פרסום במכלול רחב יותר, שכולל נבחרת משפיענים שנתית המזוהה עם המותג, מכירה אותו היטב ומותאמת לסגמנטים של קהל היעד שלכם.

תוכנית שותפים: כן, גם בפרסום באמצעות קמפיין משפיענים, תוכנית שותפים היא יעילה במיוחד. אם לדוגמה תעניקו למשפיען אחוזים מסך המכירה, תוכלו לדרבן אותו לפעול בצורה טובה יותר עבור המותג שלכם, ולתת לו במה נרחבת יותר בחשבונות שלו ברשתות החברתיות. כדי לדעת אילו לקוחות הופנו מהמשפיען אל המוצר שלכם, עשו שימוש במדידת מספר ההקלקות באמצעות שירותי קיצור לינקים כמו bit.ly, ועוד.

אל תזנחו את העולם האמיתי: לסיום, אל תשכחו שעם כל השימוש ברשתות חברתיות ובמשפיענים לפרסום ברשת, ישנו את העולם האמיתי, שבו נמצאים הלקוחות עצמם. כדי למקסם את השיווק באמצעות משפיענים, צרו אירועי השקה, מכירות ויחסי ציבור. במקביל לאירועים, הורו למשפיענים לפרסם תכנים לפני ואחרי האירועים שיצרתם, וחברו אותם למסעות היח”צ שלכם. היתרון של המשפיענים במקרה הזה הוא היכולת להגביר את הנראות של המותג שלכם בטלוויזיה ובקמפיין החוצות, ולמשוך אותם אל הדיגיטל בעצמם.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך