קידום אתרים: איך מקדמים אתרים עם סקרימינג פרוג

אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם, אחת מהתוכנות היעילות ביותר שתוכלו להשתמש בהן היא תוכנת סקרימינג פרוג.  סרקימינג פרוג “The Screaming Frog SEO Spider” הבריטית סורקת אתרים על מנת לסייע לכם לשפר את SEO באתר, זאת על ידי חילוץ נתונים וביקורת לבעיות נפוצות של SEO. ה”עכביש” של סרקימינג פרוג מאפשר לנתח את התוצאות בזמן אמת ובך לסייע לכם להתמודד בצורה יעילה עם לא מעט אלמנטים שעשויים לעכב את הקידום של האתר. קידום אתרים לא יהיה יעיל אם לא תצליחו לזהות את הבעיות בזמן, באמצעות התוכנה הזאת תוכלו לנתח בצורה הטובה ביותר את האתר שלכם וגם את האתרים של המתחרים.

10 שימושים נפוצים של סקרימינג פרוג

  • מציאת קישורים שבורים:  סרקרימינג פרוג מאתר באופן מיידי ומוצא קישורים שבורים (404s) ושגיאות שרת. ניתן לייצא בקבוצות את השגיאות והקישורים לתיקון, או לשלוח למפתח האתר.
  • הפניות ביקורת: בעזרת הכלי תוכלו למצוא הפניות זמניות וקבועות, זיהוי שרשראות ולולאות להפניה מחדש, או לעלות רשימת כתובות URL לביקורת בהעברת אתרים.
  • ניתוח כותרות עמוד ונתוני מטא: תוכלו לנתח כותרות דפים ותיאורי מטא במהלך סריקה וזיהוי משפטים ארוכים מדי, קצרים, חסרים או משוכפלים ברחבי האתר שלכם.
  • מציאת תוכן כפול: גלו תוכן מדויק ותוכן כפול, אלמנטים משוכפלים כגון כותרות דפים, תיאורים או כותרות, ומצאו דפים המוגדרים כ-תוכן באיכות או כמות נמוכה.
  • חלצו נתונים באמצעות XPath: איספו נתונים מכל ה-HTML של כל דף אינטרנט קיים באמצעות נתיב CSS, XPath או regex. נתונים אלו עשויים לכלול מטא תגים חברתיים, כותרות נוספות, מחירים, מק”ט ועוד.
  • סקירת רובוטים והוראות: צפו בכתובות אתרים שנחסמו על ידי robots.txt, מטא-רובוטים או הוראות X-Robots-Tag כגון ‘noindex’ או ‘nofollow’, כמו גם כתבות קנוניות ו- rel = “next” ו- rel = “prev”.
  • צרו קובצי Sitemap של XML: צרו במהירות קובצי Sitemap של XML ו- Sitemap של תמונות XML, עם תצורה מתקדמת מעל כתובות אתרים שיכללו, שינויים אחרונים, עדיפות ושינוי תדירות.
  • שילוב עם GA, GSC ו- PSI:  התחברו לממשקי ה- API של Google Analytics, Search Console ו- PageSpeed ​​Insights ואחזרו נתוני משתמשים וביצועים עבור כל כתובות ה- URL בסריקה לקבלת תובנה רבה יותר.
  • סירקו אתרי JavaScript: הפכו דפי אינטרנט באמצעות Chromium WRS המשולב לסריקה של אתרים ומסגרות עשירים ב- JavaScript, כגון Angular, React ו- Vue.js.
  • אדריכלות אתרים: צפו בקישורים הפנימיים ומבנה ה-URL באמצעות סריקות אינטראקטיביות, תוכלו לצור תרשימי זרימה, דיאגרמות וגרפים למידע הנמצא.
קרא עכשיו
תוספים לדפדפן: 6 תוספים מומלצים לקידום אתרים

5 שימושים עיקריים ל-סקרימינג פרוג

מידע על הכותרות ועל התיאורים של הדפים

לכל עמוד באתר שלכם יש טייטל (כותרת) וכמובן מטה דיסקריפשן (תיאור) אותם הגולשים רואים כאשר הם יראו את האתר הגוגל. באמצעות סקרימינג פרוג אתם תוכלו לזהות את כל הדפים שאין להם כותרת או תיאור או כאלה שיש להם כותרת או תיאור אך היא לא מספיקה טובה לקידום.

גוגל מוסיפה באופן אוטומטי את השם של האתר לכותרת, כך שאתם צריכים לקחת את הנושא הזה בחשבון. בעזרת התוכנה אתם תוכלו לראות את התוצאות בזמן אמת, וכמובן לשים את האצבע על בעיות אפשריות. בסוף רק כאשר כל הכותרת והתיאורים יהיו נכונים, אתם תוכלו לראות גולשים נכנסים לאתר.

איתור דפי 404

קידום אתרים מתפרק לכל כך הרבה מובנים, כך שלעיתים אתם עשויים לפספס חלק מהמובנים האלה. גוגל ידרג את האתר שלכם על פי מספר מדדים, כאשר אחד מהמדדים הכי משמעותיים הוא כמות דפי 404 שיש לכם באתר. מבחינת גוגל מדובר על בעיה מאוד רצינית, והוא יעדיף שלא להפנות את הגולשים שלו לאתרים עם דפי 404.

אחת מהפונקציות המרכזיות שהתוכנה מציעה זה לאתר את כל אותם דפים, כך שאתם תוכלו לתקן אותם מיד. אם תריצו את סקרימינג פרוג באופן שכיח על האתר, לעולם לא תמצאו את עצמכם במצב שבו יש דפי 404. כך תוכלו לעלות את הדירוג שלכם מבחינת גוגל, והקידום יהיה הרבה יותר אפקטיבי ויעיל – כאר תוכלו לראות גם תוצאות מעולות.

איתור מילות המפתח של המתחרים

חלק בלתי נפרד מקידום אתרים הוא כמובן בחירת מילות המפתח הנכונות, מילות המפתח שהן אלה שעומדות להכניס גולשים חדשים לאתר שלכם. בחירה נכונה של מילות המפתח תקרב אתכם להצלחה, ומנגד בחירה לא נכונה של מילות מפתח עשוי להחזיר אתכם אחורה בצורה מאוד משמעותית.

באמצעות סקרימינג פרוג אתם תוכלו לגלות את כל מילות המפתח של האתרים המתחרים. ברגע שתסרקו מספר אתרים, יהיה לכם כמות גדולה מאוד של מילות מפתח – שמהן תוכלו למצוא את מילות המפתח שהכי רלוונטיות אליכם. כך אתם לא תצטרכו לעבוד קשה, אך בו בזמן תוכלו לבנות לעצמכם רשימה ארוכה של מילות מפתח שיסייעו לכם לקדם את האתר כמו שצריך.

קרא עכשיו
סורק האתרים של גוגל: כל כמה זמן גוגל סורק את האתר שלך?

ניתן לזהות קישורים יוצאים של המתחרים

במלחמה אתם צריכים להכיר את האויב הכי טוב שרק אפשר, רק כאשר אתם מכירים את האויב כמו שצריך – אתם גם תוכלו לנצח אותו. אחד מהחלקים החשובים ביותר של קידום אתרים הוא הקישורים היוצאים, ובעזרת התוכנה אתם תוכלו לראות את כל הקישורים היוצאים למתחרים שלכם.

איך זה יכול לסייע לכם? ראשית אתם תוכלו להבין מהיכן האתרים שלהם מקבלים קישורים, ותוכלו להעריך פחות או יותר מה יידרש מכם על מנת לנצח אותם. בנוסף אתם תוכלו ללמוד על שיתופי הפעולה של אותם אתרים, שיתופי פעולה שעשויים לסייע לכם לחשוב על שיתופי פעולה אפשריים עבורכם – כי מי שמשתף פעולה עם האתרים המתחרים חייב לשתף פעולה גם אתכם.

איתור קישורי 301

כל אתר עובר הרבה גלגולים עד אשר הוא מגיע לגרסה הסופית שלו, כך גם האתרים שלכם וגם האתרים של המתחרים. קידום אתרים יעיל יוכל להתבצע רק כאשר אתם מכירים את האתר שלכם על בוריו, אם לא תכירו את האתר יהיה לכם מאוד קשה להשיג את האקס פקטור בקידום שלו.

בעזרת סקרימינג פרוג אתם תוכלו לזהות קישורי 301 שיוצאים מהאתרים שלכם, בנוסף תוכלו לראות את הקישורים האלה גם באתרים של המתחרים שלכם. כך אתם תוכלו ללמוד את האתר שלכם על בוריו, וגם את האתרים המתחרים – כך אף אחד לא יוכל לנצח אתכם בשום מצב, ופתאום הקידום של האתר יכול להיות הרבה יותר פשוט.

מקווים שמצאתם את המאמר מועיל, שלכם באהבה, צוות פורשופ.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
4699 ----- This is a test...