קהילות פייסבוק: איך ולמה לנהל קהילות בפייסבוק?

בין אם החלום שלכם היה להיות שליחי ציבור בקהילות נידחות בעולם, ובין אם הגעתם לכאן למטרה הנעלה של קידום העסק שלכם, היום זה ברור- בלי ניהול קהילות בפייסבוק לא תוכלו להתפתח.

בעולם האמיתי רבים תוהים מה הופך קבוצת אנשים לקהילה. פעמים רבות הקרבה הגאוגרפית היא זו שמחברת ביניהם. בפייסבוק ההגדרה פשוטה יותר- קבוצת אנשים שיש להם תחום עניין דומה ו/או שמתאגדים לקידום מטרה משותפת. העולם הווירטואלי מאפשר ביטול מגבלות גאוגרפיות והגדלה של מספר המשתתפים בקהילה. חלקם ישתתפו באופן פסיבי, אחרים באופן אקטיבי. קהילה המנוהלת נכון תשלב בין מכרים, לקוחות, לקוחות פוטנציאליים, משפחה ואנשים שמריחים שמשהו מעניין מתבשל אצלכם. היא תגדל ותסתעף כל הזמן.

אלו כלים צריך לניהול קהילות בפייסבוק?

ראשית להכיר את משולש הערך שבקודקוד אחד עומדים בעלי העסק שהם מנהלי הקהילה ובשני הקודקודים האחרים- חברי הקהילה. מה שמחבר בין שלושת הקודקודים הוא תוכן שנע על הצירים לכל הכיוונים. ככל שתהיה תנועה רבה בין הקודקודים השונים כך ערך הקבוצה יעלה ובהתאמה הקבוצה תהפוך לנכס עבור המנהל.

בעסקת ווין ווין הקהל יקבל מידע ומענה לשאלות, אנשי המקצוע יקבלו במה, ומנהל הקהילה יקבל בהתחלה חשיפה, באזז מקצועי בקרב בעלי עניין והמלצות אמינות שיובילו להגדלת חוג הלקוחות ויבנו את שמו המקצועי.

הרווח המשני של מנהל הקהילה עשוי להיות עצום. כאשר חברי הקהילה מרגישים בה בנוח, הם מדברים חופשי, מעלים אתגרים ודילמות. ניהול נכון של הקהילה הוא לימוד הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים ואפשרות לתת להם מענה ייחודי. ראשון לפני כולם בשוק. תפקידו של מנהל הקהילה היא להיות קשוב וערני, לזהות דפוסים ולתת להם מענה מהיר ואיכותי.

בעיות ופתרונות לניהול קהילות בפייסבוק:

לא מעט אנשים חוששים ממפלצת “האלגוריתם” של פייסבוק, או מחוקי הרשת שעשויים להשתנות מהיום למחר ויכולים לסגור את הקהילה ללא התרעה.
האמת? זה לא חשש שווא, ובהחלט יכול לקרות.

הערכות מוקדמת תקטין את הנזק באם אירוע כזה יתרחש:

  • פזרו את הנכסים הדיגיטליים של הקהילות בפייסבוק לדף הפייסבוק, קבוצת פייסבוק ולעיתים למספר קבוצות עם תתי נושאים.
  • התמשקו לאינסטגרם, לטוויטר, טלגרם, יו טיוב ולמדיות חברתיות רלוונטיות.
  • צאו מהעולם הוירטואלי וצרו קבוצות וואטס אפ לחתכים ספציפיים כמו מיקום גאוגרפי, התעניינות בנושא ספיציפי ועוד. צרו רשימת דיוור במייל.
קרא עכשיו
שיווק בטוויטר: איך לקדם את העסק שלכם בטוויטר?

על ידי בניית המערך הדיגיטלי באופן יסודי, אתם לא רק מגובים מפני צרה שעשויה להתרחש, אתם תתקשרו עם חברי הקהילה בחיים האמיתיים ותפגשו אותם ברגעים שונים ביממה, מה שעשוי להניע אותם לפעולה ולרכישה. נכון, זה לא מעט עבודה, וכדי לנהל את הקהילה בצורה מיטבית תזדקקו לאנשים שיעזרו לכם. תרגישו נוח לבקש עזרה במה שאתם פחות אוהבים לעשות. אל תהססו להשתמש בכלי עזר אוטומטיים.

כאשר תנהלו את הקהילה או הקהילות שלכם בצעדי ריקוד, תוך שאתם משתמשים בקבוצת הפייסבוק כבסיס ממנו אתם משגרים רעיונות לעולם, ומבחינים בשפה בה אתם צריכים לתקשר בכל אחת מהפלטפורמות, תרגישו את זרימת הטראפיק באוויר.

הקפידו על קשר בין הפלטפורמות- בסוף סרטון ביו טיוב הטמיעו לינק לקבוצת הפייסבוק, מהניוזלטר במייל הפנו לקבוצת הוואטסאפ. ככל שתקשרו בין הנכסים הדיגיטליים שלכם, כך תצרו קרקע בטוחה לחברי הקהילה- ולכם כמובן- כעומדים בראשה.

ולשאלת השאלות- איך מביאים את חברי הקהילה לביצוע עסקי?

עד עכשיו הזכרנו רק את החשיפה האורגנית. זכרו שאם בחשיפה הזו חברי הקהילה יקבלו ערך אמיתי הם יהפכו לשגרירים שלכם ובהמשך לקוחות מרוצים בתנאי שתשקיעו ותנהלו אותה נכון. אם לא יהיה ערך אמיתי בקבוצה, ערך שהוא לא רק האינטרס העסקי שלכם, חברי הקהילה ירגישו בזיוף מייד ויתפוגגו. ולהפך- חברי קהילה מרוצים הופכים להיות השגרירים שלכם ומייתרים את הפרסום הממומן. אל תיבהלו מירידה בחשיפה לפוסטים מסוימים. המשיכו להשקיע בתוכן איכותי ותראו תשואות בהקדם.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5583 ----- This is a test...