צרכנים ברשתות החברתיות: איך לדעת יותר על פעילויות הצרכנים שלכם?

להצליח לבסס עסק או מותג מצליח זה בהחלט לא דבר פשוט, אבל בכדי לעשות זאת חשוב לבצע מחקר שוק. למדו את קהל היעד שלכם, וגבשו לעצמכם את דמות הקונה האידיאלי. גם אם אתם לא עסק עתיר תקציב, ניתן לבצע תובנת צרכנים באופן פשוט וקליל המתבסס על חקר צרכנים ברשתות החברתיות. אם אתם רוצים ללמוד כיצד לדעת יותר על פעילות הצרכנים שלכם, צוות פורשופ הכין את הכתבה הזו בשבילכם.
לבצע מחקר שוק אחת לכמה שנים זה בהחלט לא מספיק, הקהל שלכם דינמי ועלול להשתנות כל הזמן. כלומר, אתם צריכים לרענן כל תקופה קצרה את מחקר קהל היעד שלכם. תובנות צרכנים היא לא פריבילגיה המיועדת רק לעסקים גדולים עם המון כסף, גם אתם יכולים לעשות זאת- ובחינם. תובנות צרכנים יכולות להתבסס על פעילות ברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות הן פלטפורמה מצוינת בכדי לבסס תובנות צרכנים, רק צריך לדעת כיצד לבצע זאת.

מהן תובנות צרכנים ברשתות החברתיות?

מכיוון שאנחנו חיים במציאות דיגיטלית, ואנחנו נחשפים לכל – כך הרבה מידע ותוכן מכל כיוון יש לנו את הצורך להיות בולטים יותר. אנחנו לא יכולים לצפות מלקוחות פוטנציאלים שפשוט ימצאו אותנו, אנחנו חייבים להכיר אותם טוב יותר ובכך למצוא את הדרך לבלוט ולגבור על המתחרים הרבים. תובנות צרכנים ברשתות החברתיות כוללות נתונים דמוגרפיים כמו: גיל, מגדר ומקום מגורים. הן כוללות גם תחומי עניין. מידע זה צריך לעניין אתכם כי הוא יכול לעזור לכם ללמוד את הלקוחות שלכם באופן עמוק יותר. נתונים יבשים לא מספקים, אתם צריכים לגבש תובנות. תובנות צרכנים צריכות לחדש לכם, הן צריכות להיות בלתי צפויות וחייבות להיות רלוונטיות עבורכם.

ביסוס תובנות צרכנים ברשתות החברתיות

הטמיעו כלי ניטור – מעבר לביסוס של תובנות צרכים, כלי ניטור יכול לסייע לכם בניהול המוניטין שלכם ברשת והוא יכול לעזור להם להימנע ממשברים שעלולים להופיע ברשת. בכדי לקבל תובנות צרכנים ברשתות החברתיות אתם זקוקים לכלים יעילים שיאספו את המידע הרלוונטי עבורכם – אינכם יכולים לפקח בעצמכם על כל ההתרחשויות שקורות ברשת. בחרו כלי ניטור על פי שני הפרמטרים הבאים: ראשית, בדקו שכלי הניטור שבחרתם מכסה את הרשתות החברתיות שאתם עובדים בהם. שנית, בדקו האם הוא מנטר את המידע בזמן אמת- בכדי שתוכלו להגיב ללקוח באופן מיידי. באמצעות כלי הניטור תוכלו לעקוב אחרי מילות מפתח הקשורים לנישה שלכם. תוכלו לגלות מה המשתמשים חושבים עליכם, והאם הם מרוצים מכם. בנוסף תוכלו לאתר משתמשים אשר לא מרוצים מהמתחרים שלכם ובכך תוכלו לספח את המשתמשים הללו אליכם, כאשר הם מתמודדים עם בעיה הציגו בפניהם את הפתרון. חשבו על דברים נוספים שיוכלו להבליט אתכם בעיניי הגולשים.

בצעו ניתוח שוק על קהל היעד שלכם – בדקו מי האנשים שמדברים על המותג שלכם ברשת, הרשת החברתית יכולה לסייע לכם בפרטים נוספים על אותם גולשים. בצעו בעזרת כלי הניטור מעקב אחר שם המותג שלכם. כאשר כלי הניטור יאסוף מספיק נתונים, תוכלו לנתח את סוגי האנשים שמאזכרים את שם המותג שלכם ברשתות. אספו נתונים דמוגרפיים (מיקום, גיל, מגדר)- כאשר תגלו מי האנשים שהכי מתחברים למותג שלכם תדעו היכן להשקיע זמן וכסף בפרסום. לדוגמא, אם המותג שלכם מדבר יותר לבני נוער תכוונו לפרסום בפלטפורמות כמו טיק טוק ואינסטגרם – פלטפורמות הידועות כפופולריות בקרב בני נוער. המסר שלכם צריך להגיע לקהל שלכם באופן ישיר, ברשתות החברתיות שהכי מאפיינות אותו.

למדו על צרכנים ברשתות החברתיות דרך המתחרים שלכם – אם אתם מעוניינים בתמונה מדויקת יותר, בדקו את המתחרים שלכם. בדקו היכן הם מפרסמים, ומה החולשות שלהם – באופן הזה תוכלו לשפר ולדייק את המוצר שלכם – ולגייס לקוחות נוספים.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך