הצ’קליסט המלא לקידום אתרים: כל הבדיקות שחייבים לעשות

אם אתם תרים אחר צ’קליסט לקידום אתרים כזה שיעזור לכם להגדיל את התנועה האורגנית של האתר שלכם ואת דירוגו בגוגל, אז כנראה שכרגע מצאתם אותו. הנה כאן ריכזנו את רשימת הבדיקה האולטימטיבית לה אתם זקוקים כדי להביא להצלחה ב- SEO בשנת 2020. הרשימה שלנו מתחילה בעקרונות היסוד של קידום אתרים, ועד טיפול בבעיות טכניות שונות. אז השתמשו בצ’קליסט לקידום אתרים זה כנקודת התייחסות כדי להבטיח שהאתר שלכם מקפיד על שיטות עבודה מומלצות, וכי הוא אינו סובל מבעיות שאולי החמצתם בבדיקתכם.

הגדרות בסיס

הנה כמה צעדים חשובים מאוד שהם בבחינת הגדרות הבסיס שיסייעו לכם בהמשך. הראשון ברשימה של פעולות צ’קליסט לקידום אתרים, הוא הגדרת Google Search Console וכן את כלי מנהלי האתרים של בינג מסוף החיפוש של גוגל. אלו הם כלים חיוניים המספקים לכם תובנות שלא יסולאו בפז לגבי ביצועי האתר שלכם, כמו גם שפע של נתונים שבהם תוכלו להשתמש כדי להגדיל את החשיפה והתנועה האורגנית של האתר שלכם.

לאחר מכן הגדירו את Google Analytics כי ללא הנתונים הנכונים, אינכם יכולים לקבל את ההחלטות הנכונות. גוגל אנליטיקס הוא כלי ניתוח שיווקי בחינם המאפשר לכם להציג נתונים ותובנות לגבי כמה אנשים מבקרים באתר שלכם, מי הם וכיצד הם עוסקים בו.

התקינו וקיבעו תצורה של תוסף SEO (אם אתם משתמשים ב- WordPress). בצעו אופטימיזציה נכונה של האתר שלכם.ברשימת הבדיקה של SEMrush שפורסמה לאחרונה ב- WordPress, יש המון הצעות לתוסף SEO, זיכרו שכל תוסף שתבחרו, פחות או יותר, תלוי בהעדפתכם האישית. אם אתה משתמשים ב- CMS שונה מ- WordPress, שוחחו עם המפתח שלכם כדי לראות אם אתם צריכים להתקין תוסף או מודול ייעודי של SEO או שהמאפיינים שאתם צריכים כלולים מחוץ לקופסה.

צרו והגישו מפת אתר שמטרתה לסייע למנועי חיפוש להחליט אילו דפים יש לסרוק ואיזו גרסה קנונית היא. גוגל תומכת במספר פורמטים אך XML הוא הנפוץ ביותר. אם אתם משתמשים בוורדפרס ובאחד מהתוספים תגלו שהפקת מפה היא פונקציה סטנדרטית. אחרת, תוכלו ליצור מפת XML עם אחד מהמחוללים הזמינים.

קרא עכשיו
10 כללי מפתח לקידום אתרים מוצלח

צרו קובץ robots.txt של האתר שלכם שאומר לסורקי מנועי החיפוש מהם הדפים והקבצים שסורקי האינטרנט יכולים או לא יכולים לבקש מהאתר שלכם. לרוב, הוא משמש כדי למנוע סריקה של חלקים מסוימים באתר, ואינו מיועד לשמש כדרך להסרת אינדקס של דף אינטרנט ולעצור את הצגתו בגוגל. מספר תוספי SEO של WordPress מאפשרים למשתמשים ליצור ולערוך את קובץ robots.txt שלהם, אך אם אתם משתמשים ב- CMS אחר, ייתכן שיהיה עליכם ליצור את הקובץ באופן ידני באמצעות עורך טקסט ולהעלות אותו לשורש הדומיין שלכם.

חשוב לדעת! במקרים נדירים, אתם עלולים לגלות שהאתר שלכם הושפע לרעה מכך שהוטלה עליו פעולה ידנית. פעולות ידניות נגרמות בדרך כלל על ידי ניסיון ברור להפר את הנחיות מנהלי האתרים של גוגל או לתפעל אותן – זה כולל דברים כמו דואר זבל שנוצר על ידי משתמשים, בעיות בנתונים מובנים, קישורים לא טבעיים (גם לאתר שלכם וגם ממנו), תוכן דק, טקסט מוסתר ואפילו מה שיש המכונה ספאם טהור. את כל אלו תוכלו לבדוק בכרטיסייה פעולות ידניות ב- Google Search Console, ועשו זאת בין הדברים הראשונים כשרק תתחילו לעבוד על הקמת אתר.

קידום אתרים – לאנדקס את האתר

אין זה כה נדיר כמו שאתם אולי עשויים לחשוב, שאין אפשרות הוסיף אתר לאינדקס על ידי גוגל. למעשה, תתפלאו לעיתים קרובות ביטול אינדקס פתאומי של אתר נגרם על ידי מפתחים שמשאירים בטעות תגי noindex במקומם כאשר מעבירים קוד מסביבת בימוי לסביבה חיה. ניתן להשתמש בכלי ביקורת האתר SEMrush כדי להבטיח שניתן לסרוק ולהוסיף לאינדקס את האתר שלכם. אם זה חסום, מנועי החיפוש לא יוכלו לסרוק או להוסיף את האתר לאינדקס. בדיקה כפולה המוודאת את העובדה שדפים עיקריים באתר שלכם יוכלו להתווסף לאינדקס בפועל, יכולה לחסוך הרבה בעיות בהמשך הדרך.

כמובן שללא תהליך מחקר מילות מפתח מוצק, אינכם מוכנים לדירוג המונחים הנכונים, ולכן התנועה שלכם לא תעבור להמרה בשיעורים הנכונים. לכן הנה רשימה של משימות מחקר לגבי מילות מפתח חיוניות הנחוצות לכם בכדי להבטיח שאתם אכן מצליחים במאמצי ה- SEO שלכם – ואכן, אחת הדרכים המהירות ביותר להתחיל במחקר מילות מפתח היא למצוא את המונחים המתאימים למתחרים שלכם דווקא. הפעילו את הדומיין שלכם (ואת המתחרים העיקריים שלכם) באמצעות הכלי SEMrush Domain Overview, ותוכל לזהות במהירות את המתחרים שלכם באותו השטח כמותכם, ואת נראותכם בהשוואה אליהם.כמו כן אתם צריכים לדעת מהן מילות המפתח העיקריות שלכם. אלה מילות המפתח בעלות הנפח הגבוה, והתחרות הגבוה, ברמת נושא או קטגוריה.

קרא עכשיו
איך לעבוד עם גוגל מרצ'נט כדי לקבל יותר חשיפה למוצרים של העסק שלכם

אסטרטגיית מילות מפתח ללא מילות מפתח עם זנב ארוך אינה ממש אסטרטגיית מילות מפתח. למעשה, מילות מפתח בעלות זנב ארוך, למרות שהן בדרך כלל בעלות נפח נמוך יותר ממונחי ראש, מספקות יחס המרה גבוה יותר. עליכם לוודא איפוא שאסטרטגיית ה- SEO שלכם מכוונת לגרסאות מילות מפתח עם זנב ארוך כמו גם למונחי ראש.

מפת מילות המפתח

כחלק מאותו צ’קליסט לקידום אתרים, ניתן לדבר על מפת מילות המפתח. לאחר שזיהיתם את מילות המפתח שלכם, עליכם למפות אותן לדפים באתר שלכם ולזהות פערים כלשהם. חשוב שתקדישו זמן לעניין כדי להבטיח שאתם ממקדים לדפים הנכונים עם מילות המפתח הנכונות.

הקדישו זמן לניתוח הדפים המדורגים עבור מונחי היעד שלכם, וכדי ולוודא שהתוכן שלכם מתיישר. נניח שאתם מחפשים למקד מונח ברמה ארצית., אך ה- SERP הציב אתכם בתוצאות מקומיות, מה שאומר שעליכם לפעול לשנות את הדברים.

ידיעת השאלות שהקהל שלכם שואל יכולה לעזור לכם לענות טוב יותר על שאלות באמצעות תוכן האתר שלכם. תוכלו למצוא רשימה של שאלות המתייחסות לכל מילת מפתח שהוזנה בכלי סקירת מילות המפתח, זו נקודת התחלה נהדרת שיכולה לספק השראה נהדרת, במיוחד אם אתה מזין מילות מפתח ספציפיות יותר כנקודת התחלה.

וכן לא פעם נדמה לכם שזה ממש קשה לדרג את מילות המפתח לפי היעד שלכם. תחשבו על זה, אתר חדש לגמרי הולך להיאבק בדירוג של מילות מפתח תחרותיות עד שהוא בונה לעצמו סמכות. לפעמים זו אכן אמת שקשה לשמוע, ומסיבה זו בדיוק, עליכם להבין עד כמה קשה יהיה לדרג את מילות המפתח היעודיות שלכם. עשו זאת ולו רק כדי לנהל את הציפיות שלכם (או את ציפיות הלקוח או הבוסים שלכם) לגבי המועד שבו אתם צפויים להתחיל לראות תוצאות.

טיפול בבעיות טכניות

אנחנו ב-פורשופ מבינים כי החלק הטכני של קידום אתרים הינו מעט שונה. כאן אפשר לדבר על כך שאתם מוודאים שאתם משתמשים ב- HTTPS. שהוא למעלה פרוטוקול תקשורת נפוץ במיוחד לאבטחת מידע באינטנרנט, הוספת שכבה של SSL/TLS מאבטחת את הנתונים באתרים שלכם ומחזקת את האמון בין הגולש למותג. עלינו לבדוק אם יש גרסאות כפולות של האתר באינדקס של גוגל. חשוב שנמצא ונתקן שגיאות סריקה, נקפיד ונדפדף בדפי האתר, נדמה את תהליך הרכישה של הלקוחות ועוד. בנוסף שפרו את מהירות האתר, על ידי בדיקה ב-PageSpeed Insights – Google Developers. תקנו קישורים שבורים פנימיים ויוצאים. מצאו ותקנו קישורי HTTP בדפי HTTPS ועוד.

קרא עכשיו
מקדמי אתרים היזהרו: איך נמנעים מחסימת IP

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
4530 ----- This is a test...