פרסום ברשתות החברתיות: איך עובד האלגוריתם של כל רשת חברתית?

כיום פרסום ברשתות החברתיות הינה דרך חובה בעבור כל עסק המעוניין לראות תוצאות בחשבון הבנק. מאחורי כל פרסום מוצלח שאתם רואים ברשתות החברתיות קיימת מחשבה יצירתית ועמוקה. אין דבר כזה פרסום רע כמו שאומרים, אבל יש דבר כזה פרסום לא יעיל. היום נלמד כיצד להפוך את הפרסום שלנו לויראלי בכל אחת מהפלטפורמות השיווקיות השכיחות ביותר בישראל.

פרסום בפייסבוק

לפייסבוק היו תקופות יפות יותר מאשר היום, אך פייסבוק הינה עדיין עם אחוזי טראפיק עצומים ופוטנציאל עצום לכל עסק. האלגוריתם של פייסבוק הוא בעל עדיפות לתכנים שלא נוגעים בעולם העסקי, אלא בין איש ואיש. מה זה אומר? התכנים הפופולריים שפייסבוק תקדם יגיעו ממשתמשים שאתם עם כל סוג של פעילות איתם, לייקים, תגובות, צ’אט וכו’. איך זה יכול לתרום לנו בפאן העסקי? צריך להפוך כל חיסרון ליתרון ולהבין שעניין השיתוף כאן הוא השולט. פייסבוק הגדירה שיתופים כמעורבות פעילה, ככל שהפוסטים שלכם יגיעו ליותר אנשים ומשם הם ישתפו, ככה הקהל שלכם יגדל. בנוסף פייסבוק מאוד אוהבת ומטפחת את הקשר של הגולש עם הקבוצות הנישתיות, כך שכדאי להשקיע ולבנות קהילה פורחת סביב הנישה של המותג שלכם.

שיווק באינסטגרם

כפי שאתם יודעים אינסטגרם נמצאת בבעלות פייסבוק, אך אלגוריתם הפרסום לא עובד באותה צורה בדיוק. אינסטגרם יותר מתבססת על מראה ויזואלי ואילו פייסבוק מתעסקת יותר בתכנים. אינסטגרם עוסקת ברלוונטיות, כלומר הפוסטים הקשורים לתחומי העניין שלכם יופיעו לכם בתדירות גבוהה יותר. כמו כן, גם מעורבות בפרופיל שלכם תשלח אליכם יותר לקוחות. כמו בפייסבוק יש לכם כאן אפשרות לקידום ממומן. דרך קידום ממומן תוכלו לשלוח אנשים ישר לעמוד שלכם.

קידום בטוויטר

טוויטר הינה רשת חברתית יותר ופחות עסקית. אם העניין החברתי הוא זה שבוער בכם, כדאי לכם לדעת שהאלגוריתם של טוויטר נותן עדיפות למעורבות (ציוצים, לייקים…), זמן פעילות בטוויטר, וכמה אנשים מעורבים בציוצים שלכם. צרו מימים מעניינים ומבדרים סביב העסק שלכם, אותם תוכלו לשתף בכל המדיות החברתיות, לעיתים כדאי להתאים את אופי המימ לאופי הפלטפורמה, שכן הקהל המצוין בטוויטר שונה באופן קיצוני מהקהל הנמצא באינסטגרם.

האם אנחנו מוכנים לעבודה עכשיו?

לצערנו, עדיין לא. נכון לעכשיו הכרנו את הבסיס של כל פלטפורמה, אבל ישנם עוד חוקים שמטרתם לסייע לדף שלנו להפוך למוכר ואהוד. הנה 3 טיפים של פרסום ברשתות החברתיות:

 

  • זמן זה כסף – בין אם אתם מעלים פוסט ובין אם זה סרטון וידאו דעו שאנשים עצלנים. עליכם לעניין אותם בנקודה הראשונה ולא למשוך את זה יותר מדי זמן. כל תמונה שתעלו או סרטון או תוכן צריך להיות קצר וקולע, אחד שנוגע למטרה ומשאיר אפילו טעם של עוד.
  • רלוונטיות – לא משנה במה אתם עוסקים, כאשר ישנו נושא בוער במדיה, תכניסו אותו לפרסום שלכם בדרך כזו או אחרת. גם אם זה נושא כאוב, תהפכו את הצלחת, תגרמו לאנשים לצחוק ולשתף. אם עכשיו הנושא החם הוא הפגנות וקורונה, תכניסו “עקיצה” לתוך הפוסט שלכם ותראו כמה זה משדרג את מה שהעלתם.
  • אינטראקציה – עליכם להיות תמיד באינטראקציה עם הלקוחות שלכם. ישראלים כמו ישראלים אוהבים לחלוק את הדעות שלהם וזה הקלף שלכם. צרו סקרים, שאלות וכל מעורבות חברתית בפרסומים שלכם, ככה אתם צוברים לעצמכם קהל קבוע. חוסר פעילות ברשתות החברתיות גורם לאנשים לעזוב אתכם.

קידום אורגני או פרסום ממומן?

כל מה שציינו עד עכשיו נכלל תחת הקטגוריה של פרסום אורגני. על מנת לראות תוצאות מהירות ועוצמתיות יותר, עליכם יהיה להשקיע כסף – פרסום ממומן. גם בשביל פרסום ממומן צריך לעשות מחקר כדי למצוא את קהל היעד שלכם, ולא לפרסם עבור אנשים שידפדפו את הפוסט שלכם הלאה. פרסום ברשתות החברתיות יכול להפוך לסיוט בתחילת התהליך. הקושי למצוא את הקהל המתאים לך הינו גדול ומייאש לפעמים, בדיוק בגלל זה יש אנשי מקצוע שיכולים לעשות זאת בשבילך. גם כאשר אתם כבר על הגל, אסור לכם להוריד רגל מהגז, שמרו על אותנטיות ועל קשר חמים עם כל העוקבים שלכם.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך