פרסום ממומן בפייסבוק: איך סוג מודעה מתאים לעסק/מוצר/שירות שלכם?

אם יש לכם עסק, אתם כבר בטח יודעים שפרסום ממומן בפייסבוק הוא אחד מכלי הפרסום היעילים ביותר שקיימים כיום, המציע הצבת מודעות במגוון רב של מיקומים ברחבי הרשת. בשלבי יצירת הקמפיין בפייסבוק, תמיד עולה השאלה היכן למקם את המודעה מבין כל המיקומים האפשריים, וכך כולנו יוצאים מהסיפור מבולבלים. כדי שזה לא יקרה, הכנו לכם מדריך מפורט לבחירת המיקום.

כך תבחרו את המיקום למודעת פייסבוק:

לפני שתתחילו בפרסום ממומן בפייסבוק, חשוב קודם להגדיר את מטרת הקמפיין שלכם, סוג הקריאייטיב ואת קהל היעד. כמו כן, אתם צריכים להכיר את השוני בין המיקומים השונים, ולהבין מה כל מיקום מציע עבור ההגדרות שלכם מבחינת יתרונות וחסרונות, ורק אז תוכלו לעבור לשלב בחירת המיקום שישרת את מטרת ההגדרות שלכם בצורה היעילה ביותר.

10 המיקומים הנבחרים להצבת מודעות במערכת הפרסום הממומן של פייסבוק

העמודה הצדדית:

זהו אחד מהמיקומים הותיקים בפייסבוק, הקיים משנותיה הראשונות של הרשת החברתית, וזמין רק בגרסה השולחנית למחשבים בצד ימין או שמאל של פיד החדשות, בהתאם לשפת הממשק. אחרי שתקראו על המיקומים הנוספים, תבינו מדוע היום כבר פחות משתמשים במיקום הזה, שייעודי אך ורק למודעות.

יתרונות: שיעורי המרה גבוהים, והתאמה טובה לקהלים בני 45 ומעלה.
חסרונות: תצוגת המודעה לא גדולה כל-כך, ביחס למודעות בפיד החדשות עצמו, וההפרדה של המודעה מפיד החדשות מביאה לעיתים קרובות ל-CTR נמוך, כך שפחות אנשים יקליקו על המודעה.

פייסבוק פיד:

זהו המיקום הוותיק, המבוקש והנפוץ ביותר, המועדף על ידי רוב המפרסמים, ובעצם מופיע בפיד החדשות של המשתמש במובייל או בגרסה השולחנית.

שימו לב – אם בחרתם להציב מודעת פייסבוק במיקום הזה (מומלץ!), אל תשכחו את משתמשי המובייל, שגם להם סיכוי גדול לרכוש את המוצר שלכם, בניגוד להנחה הישנה שלפיה רוב הרוכשים מגיעים מהגרסה השולחנית.

יתרונות: פוטנציאל חשיפה גבוה מהרגיל, והיעדר הסחות דעת ברור יותר בגרסת המובייל.
חסרונות: יקר ביחס למיקומים האחרים.

אינסטגרם פיד:

אם תבחרו להציג את המודעה שלכם באינסטגרם, היא תופיע למשתמשים בגרסת המובייל ובגרסה השולחנית. אם תקשרו את את חשבון האינסטגרם לחשבון הפייסבוק העסקי שלכם, המודעה שלכם תוצג מטעם חשבון האינסטגרם, וגם ניתן יהיה להגיע אליו בלחיצה אחת. אם אין לכם חשבון אינסטגרם או שלא קישרתם בין החשבונות, המודעה שלכם תוצג מטעם החשבון העסקי שלכם בפייסבוק, ללא יכולת לגשת אליו בפועל.

קרא עכשיו
שיווק בפייסבוק: 10 טעויות נפוצות שעושות לעסק שלכם נזק

יתרונות: פרסום ייעודי לצעירים מתחת גיל 35, מעצם היותה של אינסטגרם רשת חברתית עם פוטנציאל ענק לגילאים אלו.
חסרונות: עלות הקלקות גבוהה מהרגיל, וביצועי המרות נמוכים ביחס לפיד החדשות בפייסבוק.

אינסטגרם סטוריז:

זהו מיקום המאפשר לכל חשבון אינסטגרם להציב בו מודעות שיופיעו למשתמשים האחרים בזמן שהם מדלגים בין סטורי לסטורי.

יתרונות: מתאים בעיקר לקהל יעד צעיר, שעושה בסטוריז שימוש יום-יומי.
חסרונות: ישנן מספר מגבלות על סוג התוכן שניתן לפרסם, כמו הצורך ליצור סט נפרד ללא יכולת לבחון את המודעה במיקומים נוספים. כמו כן, בגלל התחרות הגדולה שקיימת, תצטרכו ליצור עיצוב ייחודי למיקום הזה, תוך שימוש ביצירתיות ויצירת סקרנות.

מסנג’ר:

ביחס למיקומים הקודמים, זהו מיקום חדש המציג את המודעה בעמוד הבית של פייסבוק מסנג’ר, לצד ההודעות שאתם שולחים ומקבלים.

יתרונות: עם יותר ממיליארד משתמשים, מסנג’ר כוללת פוטנציאל לחשיפה גבוהה. כמו כן, שטח המודעה גדול באופן יחסי כך שהמשתמשים לא יפספסו אותה בקלות
חסרונות: הטקסט של המודעה בפיד החדשות נהיה קצר משמעותית בתצוגה של מסנג’ר מה שעלול לפגוע באיכות הכוללת של המודעה.

מאמרים מידיים:

זהו פורמט ייעודי לקריאת מאמרים שנטען בצורה מהירה, כאשר המאמרים עצמם מוטמעים מאתרים חיצוניים, והמודעות המוצגות בו משולבות יחד עם פרסום בפיד החדשות שבמובייל.

יתרונות: אפשרות להרחיב את שטח הפרסום ממומן בפייסבוק, ולהגדיל את הסיכוי שלקוחות פוטנציאליים יבחינו במודעה שלכם.
חסרונות: טקסט קצר ביחס למיקומים אחרים, שעלול לפגוע באיכות הכוללת של מודעה שלכם, ולהביא לשיעורי המרה נמוכים.

רשת הקהלים:

זוהי רשת מדיה של פייסבוק, הכוללת אתרים פרטיים המאפשרים להציג מודעות של פייסבוק בגרסה השולחנית ובגרסת המובייל. אם יצרתם מודעה לפיד החדשות, תוכלו לבחור שהיא תוצג גם ברשת הקהלים הזו.

יתרונות: הרחבת הפרסום שלכם גם אל מחוץ לפייסבוק, והגעה לקהלים שמשתמשים ביישומים ובאתרי המובייל שמחוץ לרשת החברתית.
חסרונות: חוסר שליטה בתצוגת המודעה, וחוסר היכולת לדעת היכן המודעה שלכם תוצג. כך, לא תהיה לכם אפשרות להגביל את המיקומים שבהם לא תרצו שהמודעה תופיע.

סרטונים מוזרמים:

במיקום זה, המודעה שלכם תופיע כסרטון קצר בן מספר שניות, שיופיע לפני סרטונים שבהם צופים משתמשי פייסבוק בפיד עצמו או ברשת הקהלים. במיקום זה תוכלו לעשות שימוש רק בשילוב עם מיקום פיד החדשות.

קרא עכשיו
קידום בגוגל ללא אתר האם יש חיה כזאת?

יתרונות: כפלטפורמה שתופסת תאוצה, הקהל שצופה בוידאו הוא קהל “שבוי” ש”נמצא בידיים” שלכם.
חסרונות: הפרסום מוגבל ל-15 שניות בלבד, כך שתצטרכו להיות יצירתיים כדי לדחוס את כל המידע שלכם לשניות הללו וליצור סקרנות ועניין אצל קהל היעד. כמו כן, פרסום בשיטה הזו עלול לפגוע בחוויית המשתמש של המשתמשים.

הצעות לסרטונים:

בניגוד למודעת פייסבוק סטנדרטית, זהו מיקום המציג את המודעה בסיום הצפייה של הגולש בסרטון כלשהו.

יתרונות: מיקום אטרקטיבי המציע מעורבות גבוהה, והיכולת להציג מודעת וידאו באורך מלא, בניגוד למיקום של הזרמת סרטונים.
חסרונות: אם הוספתם טקסט למודעה, קחו בחשבון שהגולשים יראו רק את הכותרת, עד שילחצו על “ראה עוד”.

סרטונים המזכים במענק:

זהו מיקום המאפשר להציג מודעת וידאו על מסך מלא בגרסת המובייל, עבור גולשים שבחרו לצפות בה כדי לצבור נקודות, מטבע וירטואלי, פרס או מתנה ביישומים שונים.

יתרונות: מיקום יעיל לפרסום יישומים, ולהגעה לקהלים שהכי צפויים להתעניין ביישום שלכם.
חסרונות: אורך מודעת הוידאו מוגבל למספר שניות קצוב – בין 15 ל-30 שניות, והמיקום לא ניתן לשימוש לבד, אלא רק בשילוב עם פרסום בפיד החדשות. כמו כן, רמת המעורבות לא גבוהה במיוחד.

כך תוכלו לדעת לבחור את המיקום ואת התקציב המתאימים

כעת, אחרי שאתם מכירים את המיקומים המומלצים ביותר, חשוב שגם תזכרו אותם לפני שתפצחו בקמפיין הבא שלכם בפרסום ממומן בפייסבוק, בעיקר בשל העובדה שמיקום המודעה שלכם הוא חלק חשוב מאוד ביצירת קמפיין שיווקי מצליח ומניב תוצאות.

בהתאם, לפני כל יצירת קמפיין, הגדירו את קהל היעד שלכם. בדקו האם מדובר במבוגרים או בצעירים, היכן הם נוהגים לגלוש, מה ההרגלים שלהם, באילו רשתות חברתיות הם עושים שימוש, האם הם נוהגים לשחק ביישומים שונים, ועוד.

אל תשכחו גם להגדיר את מטרת הקמפיין שלכם. אם המטרה היא להביא למספר רב של חשיפות על פני איכות, אזי שימוש במספר מיקומים יתאים לקמפיין שלכם. אם ההעדפה שלכם היא איכות על פני כמות תוך ניצול התקציב בצורה יעילה, התמקדו במספר מיקומים מצומצם, והתרכזו רק באלו שמשיגים לכם תוצאות טובות בהתאם למטרה שהגדרתם מראש.

קרא עכשיו
איך עושים קידום אורגני ביוטיוב: SEO ב-YouTube

אם אין לכם סיבה ממשית לפסילת מיקום כלשהו, בחרו באפשרות של מיקומים אוטומטיים, שתאפשר לכם להציג את המודעות בכל המיקומים האפשריים בהתאם למטרות הקמפיין וסוג הקריאייטיב שבו בחרתם. לאחר מכן תוכלו בצעו תהליך אופטימיזציה למיקומים בהתאם לתוצאות שהתקבלו.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5876 ----- This is a test...