פייסבוק שופס: Facebook Shops פלטפורמת חנויות חינמית לכל עסק

מאז שהושקה ב-2006, עברו הרבה פוסטים בפיד של פייסבוק. הפלטפורמה שהושקה במקור כרשת חברתית קטנה והפכה בהמשך למעין כפר גלובלי קטן, היא כבר לא מה שהייתה, וכיום מאבדת יותר ויותר משתמשים לטובת פלטפורמות שקורצות יותר לקהלים צעירים.
כצעדי מנע קריטיים, מנסה פייסבוק להשיק כלים ושירותים שונים שישאירו את המשתמשים בידיים שלה, תוך ניסיון להתאים את עצמה לקיים. אחד מהצעדים האלו הוא הניסיון להפוך את הרשת החברתית לקניון ווירטואלי אחד גדול, עם פלטפורמות מסחר שונות.

המשבר שהוליד פלפטורמה

אם ההתקדמות הטכנולוגית לא הספיקה להעביר את רוב הפעילות שלנו לעולם הוירטואלי, בא נגיף הקורונה ועשה את זה בן רגע. כנסים, תערוכות והשקות הועברו לדיגיטל, ולא מעט מהמארגנים בעלי הניסיון לא מתכוונים להסתכל לאחור, אלא להמשיך מכאן והלאה בצורה זו.
ולא רק בתחום הזה. תחום האיקומרס והדיגיטל צמח בקצב גבוה במיוחד בתקופת משבר הקורונה. רק בארצות הברית, חל גידול בשימוש באיקומרס השקול לגידול של חמש שנים, בתוך שמונה שבועות בלבד, בין החודשים מרץ-מאי של שנת 2020.
פייסבוק, שבכוונתה להפוך לאחת מהשחקניות המשמעותיות בתחום הדיגיל, ניצלה את המצב, ורכבה על הגל עם השקת פלטפורמה חדשה בשם פייסבוק שופס (Facebook Shops), הפועלת כחנות בפייסבוק, עם קטלוגים ומוצרים המתממשקים עם פלטפורמת המרקטפלייס הקיימת של פייסבוק. רק שבניגוד לזו האחרונה, המכירה עצמה תתבצע מחוץ לשערי הרשת החברתית, באתר שמוכר את המוצר, כך שכל מוצר חייב להכיל לינק ישיר לרכישה.
במבט מהצד, היציאה מהרשת החברתית לטובת רכישה נראית אמנם כשיטה תמוהה, בהתחשב באסטרטגיה של פייסבוק, שבה היא שואפת להשאיר אותנו כמה שיותר זמן אך ורק בפייסבוק, מבלי שנפזול לרשתות ולאתרים אחרים. אבל לפי איך שזה נראה כעת, בעתיד הלא רחוק תשיק פייסבוק ארנק ווירטואלי שיאפשר למשתמשים לבצע רכישות גם בתוך הרשת החברתית עצמה. כך או כך, במוקדם או במאוחר, אם תרצו למכור מוצרים באמצעות פייסבוק, יהיה עליכם ליישר קו עם הפלטפורמה.

כל הקודם זוכה

בכל פעם שפייסבוק משיקה פיצ’ר חדש, היא מקדמת אותו באמצעות מענקים בדמות הגדלת החשיפה האורגנית לאלו שהצטרפו אל השירות ראשונים. כך, שאר המשתמשים האחרים נמשכים לשירות הודות לחשיפה.
גם במקרה של פייסבוק שופס, המענק שיקבלו המשתמשים מגיע בדמות פי’צר המאפשר למשתמשים לשתף את המוצר או הקטלוג בדף העסקי או האישי שלהם, תוך הגדלת החשיפה.
מלבד החשיפה האורגנית, פייסבוק נותנת יחס מיוחד עם פייסבוק שופס גם עבור בעלי עסקים העושים שימוש במנהל המודעות, כך שהקטלוגים שיצרתם יתממשקו עם הקטלוגים במנהל המודעות.
פייסבוק גם הוסיפה מקטע מיוחד עבור פלטפורמת פייסבוק שופס, הכולל שתי מטרות קמפיין חדשות – קמפיין ייעודי לקידום החנות, קמפיין מכירה למוצר או קטלוג שבחרתם, וקמפיין דינמי אוטומטי שבו פייסבוק מנתחת את התנהגות המבקרים בפייסבוק שופס, ומתאימה להם פרסומות בהתאם.

קרא עכשיו
מה זה טלגרם: 5 יתרונות הטלגרם על פני ווצפ

למה Facebook Shops היא פלטפורמת חובה

בעידן שבו יותר ויותר עסקים משקיעים גם בחנויות איקומרס, זו ההזדמנות שלכם. שימוש חכם בפלטפורמות לשיווק דיגיטלי, וקידום המוצרים שלכם ברשת, יגדילו את החשיפה מול הלקוחות והעובדים שלכם, וגם מול לקוחות הקצה שבתורם ייצרו דרישה בשוק.
עבור בעלי העסקים, המשמעות של פלטפורמת פייסבוק שופס היא הקמת חנות וירטואלית בחינם ממש, בלי עמלות, עם יכולת תצוגה גם באינסטגרם, בווטסאפ ובמסנג’ר. כך, בן רגע, תוכלו לעבור לדיגיטל. החנות הוירטואלית שלכם בפייסבוק תזכה גם להנות משיתוף הפעולה של הרשת החברתית עם שופיפיי, ביג קומרס, ווקומרס ועוד.
לכן, נצלו את היתרונות בלהיות הראשונים להצטרף ל- Facebook Shops ולהשתמש בה, וערבו בה גם את אסטרטגיות השיווק שלכם לקבל תוצאה מושלמת.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5870 ----- This is a test...