פייסבוק מרקטפלייס: מה זה ואיך מוכרים בזירת המסחר החזקה בפייסבוק?

אם אתם עושים שימוש בפייסבוק, בטח כבר נתקלתם במקטע של פייסבוק מרקטפלייס (Facebook Marketplace), ותהיתם לעצמכם מה עושים עם זה. אם אתם גם בעלי עסקים, מעבר לשימוש בפייסבוק, אז כדאי שתכירו את הפלטפורמה מקרוב, שכן היא מאפשרת לפרסם ללא תשלום מוצרים ושירותים שונים למכירה. צוות פורשופ כאן כדי לעשות לכם סדר:

מה זה, ולמי זה מתאים?

זירת המסחר הזו, משמשת בעצם כלוח מודעות של הרשת החברתית הנפוצה ביותר, המקשר בין מוכרים לקונים בדרך קלילה ופשוטה לשימוש, בהתאם למיקום הגיאוגרפי שלהם. ככזו, היא יכולה להצטרף לשאר ערוצי המכירה שבהם אתם פועלים, ולהגדיל לכם את המכירות.
אם אתם בעלי עסק פיזי או וירטואלי המציע למכירה מוצר כלשהו, או כאלו שעוסקים בשיווק שותפים, ועומדים בתנאי מדיניות המסחר של פייסבוק, אז פייסבוק מרקטפלייס בהחלט יכולה להתאים לכם. אמנם אם אתם נותני שירותים שונים, אז נכון לשלב הזה, הפלטפורמה פחות תתאים עבורכם.

היתרונות של פייסבוק מרקטפלייס

לצד חסרונות כמו חוסר היכולת לפרסם מוצרים דרך דף הפייסבוק העסקי שלהם, וחוסר היכולת להציע שירותים שונים, לפייסבוק מרקטפלייס יתרונות רבים, מלבד היותה חינמית:
שוק גלובאלי: פייסבוק מרקטפלייס תאפשר לכם להרחיב את ערוצי השיווק שלכם גם אל מעבר לים.
דגש על מיקום: לצד היכולת לשווק בצורה גלובאלית, הפלטפורמה תתן לכם עדיפות אצל משתמשים הקרובים אליכם, בהתאם למיקום.
תקשורת ישירה: באמצעות פייסבוק מרקטפלייס, רוכשים פוטנציאליים יכולים לפנות אליכם במסנג’ר, ולברר על המוצרים. כך הרוכש מקבל מענה מהיר יותר, ולא מאבד עניין במוצר.

צעד אחר צעד: כך תפרסמו בפייסבוק מרקטפלייס

ראשית, היכנסו למקטע של הפלטורמה, בלינק facebook.com/marketplace, ואז הקליקו על כפתור ה-Sell something. לאחר שביצעתם את שתי הפעולות הללו, יהיה עליכם למלא פרטים שונים על אודות המוצר שלכם: שם המוצר – כולל תיאור, גודל, צבע ומילות מפתח מתאימות; מחיר; קטגוריה – בהתאם לסוג המוצר; מיקום – המקום שבו ניתן לאסוף את המוצר; תיאור – תארו את המוצר בצורה נרחבת, כולל תשובות לשאלות נפוצות; מלאי – ציינו האם זהו מוצר יחיד, או שיש לכם מלאי גדול ממנו; תמונות – מומלץ להשתמש בתמונה בעלת רקע אחיד בראש, ובשאר – עם רקעים שונים, בהתאם לשימוש במוצר.

לאחר שסיימתם למלא את כל הפרטים בצורה מסודרת, לחצו על כפתור ה-Next, ובחרו היכן המודעה תוצג – במרקטפלייס בלבד או גם בקבוצות קניה שאתם חברים בהן.

כעת, יש לכם מספר אופציות שונות לניהול המוצרים שלכם:

עריכה ומחיקה: היכנסו למרקטפלייס, הקליקו על לשונית הניהול, ובחרו במוצר שאותו אתם מעוניינים לשנות. כעת יש לכם אפשרות למחוק את המוצר, או לערוך את הכותרת, התמונות או המחיר שלו.
סימון מוצר כנמכר: כדי לעדכן את הרוכשים שהמוצר שפרסמתם נמכר ולא רלוונטי יותר, אין צורך למחוק אותו. תוכלו פשוט להקליק על לשונית המכירה, ואז לסמן את המוצר כנמכר.

כך תשווקו את המוצרים מפייסבוק מרקטפלייס

אחרי שהמוצרים שלכם מופיעים סוף סוף בפייסבוק מרקטפלייס, כעת זה הזמן לשווק אותם גם מחוץ לפלטפורמה. אמנם בדרך כלל, הלקוחות הפוטנציאליים יגיעו אליכם בהתאם למילות מפתח או קטגוריות שחיפשו בעצמם (במצב הזה, יש סיכוי שהוא גם יפנה אליכם במסנג’ר, כדי לקבל פרטים נוספים ולרכוש את המוצר במידת האפשר), אך ישנן דרכים נוספות לשיווק המוצרים שלכם מפייסבוק מרקטפלייס. אתם יכולים לעשות את זה באמצעות יצירת קבוצה אישית משלכם, שבה תציעו את המוצרים שלכם, ואט אט תצברו חברים ורוכשים. בנוסף, תוכלו לבצע שיתוף של המוצרים בדף העסקי או בקבוצות קנייה נוספות, קידום אורגני, וקידום ממומן באמצעות פייסבוק.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך