ניתוח והגדרת קהל: איך להגדיר קהל יעד לעסק שלכם?

חשוב מאוד שתכירו את קהל היעד לעסק שלכם, כך תוכלו להגיע למצב שבו אתם יודעים בדיוק למי אתם צריכים לכוון את הפרסומים ואת המודעות שלכם. ככל שתגדירו את קהל היעד לעסק בצורה נכונה יותר, כך תוכלו להגיע למצב שבו אתם מוציאים פחות כסף – אך מגיעים לכמות גדולה של לקוחות פוטנציאלים. מהסיבה הזאת חשוב מאוד לדעת לנתח את קהל היעד לעסק, ולאחר מכן גם להגדיר אותו – כך שתוכלו להוציא מהלימון לימונדה.

חשוב לציין כי יכולים להיות  שקהל היעד לעסק שלכם זהה לקהל של עסקים אחרים, כך שזה לא אמור לגרום לכם להתרגש יותר מידיי. קהל יעד יכול להיות קטן מאוד או מנגד גדול מאוד, הכול בהתאם לאופי העסקי שלכם. במקרה הזה אתם לא צריכים להסתכל על הדשא של השכן, אתם צריכים להסתכל אך ורק על הדשא שלכם.

ניתוח קהל יעד – כך עושים זאת נכון

השלב הראשון הוא שלב שבו אתם נדרשים לנתח את קהל היעד שהעסק שלכם פונה אליו. הפרמטרים החשובים ביותר שאתם צריכים לשים אליהם לב כאשר אתם מנתחים קהלי יעד הם:

  • נתוני מיקום: אתם צריכים לדעת בדיוק היכן קהל היעד לעסק שלכם נמצא על המפה.
  • נתוני דמוגרפיה: עליכם לדעת מה המין, הגיל, המצב הכלכלי וכל מידע אחר שיכול להיות רלוונטי.
  • נתוני התנהגות: מחובתכם להכיר את ההתנהגות של הקהל שלכם, מה מלהיב אותם ומה עשוי להרחיק אותם – כך תוכלו לגבש תוכנית נכונה שתצליח.
  • נתוני פסיכולוגיה: כל נתון פסיכולוגי עשוי לעזור לכם לשווק את המוצרים בצורה נכונה לקהל היעד שלכם, מכך תימנעו מעצמכם להגיע למצב שאתם מפסידים לקוחות.

הגדרת קהל יעד – השאלות שאתם מוכרחים לשאול את עצמכם

השלב השני הוא השלב שבו אתם מגדירים את קהל היעד לעסק שלכם. מדובר על שלב שבו אתם לוקחים את הניתוח צעד אחד קדימה, ובעצם מממשים את כל התבונות שהגעתם אליהם.

  • באיזה שפה והיכן נמצאים קהל היעד לעסק שלי? האם הם נמצאים בקרבת העסק או שהם פזורים בארץ או אולי אפילו פזורים בכל העולם?
  • מה הגיל הממוצע של קהל היעד? כמובן שכאן אתם לא יכולים להיות מאוד ספציפיים, לכן תיתנו השערה מסוימת שעל פיה תוכלו לפעול.
  • מה המגדר של קהל היעד? האם המוצרים או השירותים מדברים יותר לגברים, לנשים או אולי אפילו לשני המינים גם יחד?
  • מהו תחום העניין המשותף לכל האנשים שנמצאים בקהל היעד? האם ניתן לקטלג אותם תחת תחום עניין משותף?
  • האם יש לעסק שלנו יותר קהל יעד אחד? אנחנו בפורשופ ממליצים לחפש אחר קהלי יעד נישתיים או צדדים ולהקדיש להם קמפיין יעודי, ייתכן שהם רק לקוחות מהעיר “פתח תקווה” או רק “נשים בגילאי 30-32” או “רק נוצרים שחוגגים עכשיו את חג הפסחא”. לפעמים איתור וטירגוט קהלים נישתיים במקביל לקהל היעד המרכזי יכול להגדיל את ההכנסות את מחזור העסקאות החודשי של העסק שלנו.

מדוע עליכם לנתח ולהגדיר את קהל היעד לעסק שלכם?

אתם לא צריכים להגיע למצב שבו אתם פועלים על אוטומט, אתם צריכים לדעת בדיוק מדוע אתם מבצעים את הפעולות הללו. כי רק כך תוכלו למנף את ההצלחה העסקית שלכם, ותוכלו להגיע למצב שהעסק שלכם מנפץ את תקרת הזכוכית.

  • באמצעות ניתוח והגדרה נכונה של קהל יעד אתם תוכלו לפרסם בצורה יעילה בפייסבוק ובאינסטגרם. נכון להיום הרשתות החברתיות הן כוח חסר תקדים, ועם עבודה מקדימה אתם תוכלו להגיע לתוצאות מעולות.
  • בדומה לרשתות החברתיות, כאשר אתם מנתחים ומגדירים את קהלי היעד, אתם תוכלו להגיע לאנשים הנכונים גם בפרסום בגוגל. כמעט כל אדם מן השורה שמחפש מוצר או שירות מסוים יעשה זאת דרך גוגל, אתם כמובן צריכים לדאוג להיות שם – כך לא תפספסו לקוחות פוטנציאליים.
  • אם אתם פחות מתחברים לכל נושא האינטרנט, כאשר יש לכם קהלי יעד יהיה לכם הרבה יותר קל לבצע שיווק טלפוני. תזכרו כי הזמן מוגבל והמלאכה מרובה, ככל שתהיו יותר נקודתיים כך תוכלו להגיע ליותר לאנשים שיכולים להפוך גם ללקוחות.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך