איך הקידום האורגני מושפע ממעורבות הגולשים באתר?

זה לא סוד שמעורבות הגולשים היא חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אורגני של האתר, וככל שהמעורבות של הגולשים תהיה גדולה יותר – כך תוכלו לראות תוצאות טובות יותר. כך שאם עד כה המעורבות של הגולשים הייתה לוקה בחסר, הגיע הזמן שתוכלו להבין כיצד תוכלו להגדיל אותה באופן ניכר.

כל גולש שנכנס לאתר שלכם ירצה לקחת חלק פעיל בקבלת ההחלטות, וככל שהוא יביע יותר מעורבות כך תוכלו לראות יותר גולשים נכנסים בעתיד לאתר. גולש שמרגיש שהוא חיוני באתר מסוים, ירצה להגיע אליו שוב ושוב על מנת להמשיך לקחת חלק. אך עדיין כל מקדם אתרים שואל את עצמו – איך הקידום האורגני מושפע מהשיפור במעורבות של הגולשים?

בכדי לענות על השאלה אנחנו בפורשופ החלטנו ממש לחקור את הנושא הזה, ואת כל התובנות אנו נציג בפניכם בכדי שגם אתם תוכלו לעשות בחירות נכונות. כל בחירה שתעשו עשויה להיות משמעותית, אז תיקחו את זה לתשומת הלב שלכם כאשר אתם עושים החלטות שקשורות לקידום של האתר – קידום שאתם תרצו לראות ממנו את התוצאות שתמיד חלמתם לראות.

כיצד ניתן למדוד מעורבות הגולשים באתר?

המשימה הכי חשובה בכדי שתוכלו להבין האם אתם נמצאים במקום טוב או במקום רע היא כמובן לדעת למדוד את המעורבות של הגולשים. ככל שתוכלו לבצע מדידה טובה יותר, כך גם תוכלו להגיע למצב שבו אתם מצליחים לבצע את הקידום כמצופה. כמו שבטח הבנתם אם המעורבות תהיה נמוכה, כך גוגל ידרג את האתר שלכם הרחק מכל שאר המתחרים שמתחרים בדיוק על אותן מילות מפתח שאתם מתחרים איתם.

האפשרות הטובה ביותר למדוד מעורבות של הגולשים באתר היא על ידי Google Analytics. מדובר על אחד מהפיצ’רים הכי יעילים שאותן גוגל השיקה, והוא יאפשר לכם לקבל מדדים שונים הקשורים למעורבות הגולשים באתר. אם תדעו לקרוא את הנתונים, אתם לא תצטרכו אף תוכנה אחרת כי הפיצ’ר המעולה הזה של גוגל יאפשר לכם להגיע לתובנות מדויקות.

עוד אפשרות אחרת היא להשתמש בתוספים שונים שאותם וורדפרס מציעה לכל מי שבונה אתר באמצעותה. אומנם התוספים אינם מספקים את כל המידע שאותו Google Analytics מספק, אך הם בחלק מהמקרים יכולים להיות מאוד יעיל. החוכמה היא כמובן לדעת לבחור את התוספים הכי טובים, אם לא תבחרו נכון אתם עלולים להיות בבעיה.

קידום אורגני באמת בנוי על מעורבות של הגולשים?

לשאלה הזאת אין באמת תשובה חד משמעית, כמו שאתם בטח מבינים גוגל לא מניחים את כל הקלפים על השולחן. אך מה שאתם צריכים לדעת, זה שאתם לא באמת יכולים לקחת סיכונים. לכן אפילו שאין לכם תשובה חד משמעית לשאלה הזאת, אתם צריכים להתייחס אליה כאילו היא נכונה – כך תמנעו מעצמכם בעיות בעתיד.

אף אחד מהמקדמים לא באמת יודע אילו נתונים נחשפים בפני גוגל ועל פי אילו נתונים היא מקבלת את ההחלטות שלהם. אך מבחן התוצאה מראה כי יש מידה מסוימת של השפעה, ולכן בעדי שתוכלו בסוף היום להגיע למצב שבו אתם מקדמים את האתר כמו שחלמתם – אתם צריכים להתייחס בחומרה לכל עניין.

תעשו כל מאמץ בכדי שהגולשים יהיו מרוצים

לא משנה איך תסתכלו על זה מעורבות הגולשים היא הרבה מעבר לקידום של האתר במנועי החיפוש. האתר שלכם נבנה על מנת שהוא ישרת את הגולשים נאמנה, בדיוק כמו שהעסק שלכם הוקם בכדי לשרת את הלקוחות. לכן בדיוק כמו שאתם דואגים לשרת את הלקוחות בצורה מיטבית, כך אתם צריכים לדאוג לתת לגולשים את כל הסיבות להיות מרוצים.

  • תדאגו שהאתר שלכם יעלה במהירות.
  • תדאגו שהאתר יהיה בנוי בצורה טובה גם למובייל.
  • תדאגו שהאתר יכיל מידע שייתן ערך מוסף לכל הגולשים שנכנסים אליו.
  • תדאגו שלכל הגולשים יהיה קל למצוא את המידע ואת האינפורמציה שהם מחפשים.
  • תדאגו שלא יופיעו באתר עמודי שגיאה, כך הגולשים לא ירגישו שהם הולכים בו לאיבוד.

המעורבות נמוכה? 5 טיפים שיסייעו לכם לשפר אותה:

  1. הנעה לפעולה ! תמיד תדאגו לקרוא לגולשים לבצע פעולה, ככל שתדרבנו אותם יותר כך הם יוכלו ליצור מעורבות. אל תצאו אף פעם מנקודת הנחה שבה הגולשים יבצעו מעורבות באופן אוטומטי. אתם צריכים בסוף מאמר להניע אותם לבצע את אחת מ-3 הפעולות הבאות: להגיב או לקרוא מאמר נוסף או לרכוש מוצר.
  2. עודדו את הגולשים לקחת חלק פעיל, להגיב ולשתף את הפוסטים שלכם. איך עושים את זה בפועל? על ידי פוסטים הכוללים סקרים, חידות, שאלות ומימים מצחיקים. הרשתות החברתיות הן כוח חסר תקדים, ולכן אתם צריכים להשתמש בכוח הזה גם בכדי לשפר את מעורבות הגולשים. קידום אורגני כמו שהבנתם בנוי לא מעט על המעורבות הזאת, לכן אפשרו לגולשים לשתף את הפוסטים ואת הכתבות מהאתר שלכם ברשתות החברתיות השונות.
  3. האם אתם דואגים תמיד לעדכן את האתר שלכם? אפשרו לגולשים שאוהבים את התוכן באתר שלכם לקבל עדכונים ישירות למייל. כך בכל פעם שאתם מעלים כתבה חדשה, הם יוכלו לקבל על כך עדכון ובשלב מסוים גם להיכנס על מנת לקרוא אותה – זה עשוי לעודד בצורה משמעותית את מעורבות הגולשים.
  4. צרו מכנה משותף – אחת מהבעיות המרכזיות כאשר מדובר על יצירת מעורבות של הגולשים באתרי האינטרנט היא שהם פשוט לא מזדהים אתכם או עם המותג שלכם. לכן בכדי שתוכלו ליצור מידה מסוימת של מכנה משותף, נסו בכל פעם לעלות סרטונים, ליצור קרייטיב ומאמרים המעניקים ערך, פתרונות ומעודדים את הלקוח ליצור קשר עמוק עם האתר, המותג או הממשק שלכם.
  5. אפשרו לגולשים להביע את חוות דעתם על האתר ועל העסק שלכם. ככל שהגולשים יבינו שהם יכולים לקחת חלק פעיל בעסק שלכם, כך תהיה לכם תחושה מסוימת של הזדהות. ככל שהם יותר יזדהו עם העסק שלכם ועם האתר עצמו, כך הם ירצו להגדיל את כמות המעורבות שלהם – אתם תרגישו כמעט מיד בשינוי לטובה שלא תוכלו להתעלם ממנו.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך