מסנג’ר צ’טבוט: מדריך מעשי – איך בונים מסנג’ר צ’טבוט לפייסבוק?

אם בעבר עולם הצ’טבוטים (ChatBot) היה לא יותר מאשר גימיק נחמד וחסר תועלת, עם יכולות מוגבלות למדי, אזי שכיום התחום כבר התפתח בצורה חסרת תקדמים. הם כל-כך נפוצים היום, עד שכל עסק שמכבד את עצמו מחזיק אחד משלו במסנג’ר ש עמוד הפייסבוק העסקי שלו.

אם אתם עדיין לא יודעים מה זה, כדאי שתתחילו להכיר, במיוחד אם אתם בעלי עסק. דמיינו לרגע סיטואציה מנקודת המבט של הלקוח האידיאלי שלכם: הוא רוצה להזמין מהאתר שלכם חולצה שנמכרת בדיוק עכשיו במבצע. הבעיה? הוא לא בטוח לגבי המידות הרשומות באתר. השעה כבר אחר חצות, ושירות לקוחות אנושי אין בנמצא. כאן נכנס לתמונה המסנג’ר צ’טבוט לפייסבוק, שיענה לשאלות המציקות של הלקוח מיד, ובלי להמתין.

מי שייכנס לדף הפייסבוק שלכם, יוכל לבחור באופציה של שליחת הודעה, ובתגובה, המסנג’ר צ’טבוט לפייסבוק – שמבוסס על בינה מלאכותית, יקדם את פניו בהודעת פתיחה, ויזמין אותו לשאול שאלה, כמו שעות הפתיחה, שאלות טכניות, זמני אספקה, ועוד.

הבנתם את הנקודה? יופי. אפשר כבר לשמוע את המחשבות שלכם רצות בראש ודורשות אחד כזה משלכם עכשיו ומיד. אז בדיוק בשבילכם, הרמנו את הכפפה ואספנו את כל הפרטים שצריך לדעת כדי ליצור מסנג’ר צ’טבוט לפייסבוק בעצמכם.

כך תבנו מסנג’ר בוט לדף הפייסבוק שלכם

המערכת שאיתה נעבוד במדריך הזה היא ManyChat, שהיא אחת ממערכות בניית הצ’טבוטים הטובות בתעשייה, המאפשרת ממשק נוח וקליל גם עבור משתמשים בלי ידע מקדים בבניית מסנג’ר צ’טבוט לפייסבוק.
לפני השלב הראשון, חשוב להכיר מספר מונחים מהתחום:
תרשים שיחה – Flow, רצף הודעות – Sequence, מרכיב ההודעה – Block, תיוג משתמשים בהתאם לפעולות – Tag, שדות מותאמים אישית לאחסון מידע שמוזן בבוט – Custome Fields, הודעת פתיחה ראשונה –Welcom Message, הודעה הקודמת להודעת הפתיחה – Greeting Message.

שלב ראשון: הרשמה והיכרות עם המערכת-
היכנסו למערכת של ManyChat, ובצעו הרשמה. כעת, יופיע לכם עמוד שבו תוכלו לשייך למערכת את עמוד הפייסבוק שבו אתם מעוניינים להפעיל את הבוט.

בצד שמאל של המערכת קיים תפריט, שבו מספר לשוניות חשובות כמו: Dashboard, שבה תראו את מספר המשתמשים הרשומים לבוט, תוכלו לסנן את התצוגה לפי תאריכים, לשנות את תצוגת הגרף לשלוש אופציות שונות (מספר הרשומים לצ’בוט, מספר הרשומים ללא אנשים שהסירו את עצמם מהצ’טבוט, ומספר הנרשמים לעומת מספר האנשים שהסירו את עצמם מהצ’טבוט), לצפות בסיכום כל המשתמשים הרשומים ביחס לתאריכים שהגדרתם, ועוד; ,Audience שבה תוכלו לנהל את הקהל שלכם; Live Chat, שבה תוכלו לעקוב אחר כל השיחות שמנהל הצ’טבוט; Growth Tools, שבה תוכלו למצוא כלים שיסייעו לכם להגדיל את מספר הנרשמים לצ’טבוט; Broadcast, שבה תוכלו להוציא הודעות לכל המשתמשים הרשומים; Automation, שבה תוכלו להגדיר קמפיינים שיניעו את משתמשי הצ’טבוט לפעולה; Flows, שבה תוכלו לנהל את כל תרחישי השיחה של הצ’טבוט; ו-Settings, שבה תוכלו כמובן לבצע הגדרות שונות לצ’טבוט.

שלב שני: יצירת תרשים שיחה ורצף הודעות-
בחלק הראשון ניצור Flow, שהוא בעצם תרשים שיחה. כל מה שתצטרכו לעשות הוא להקליק על לשונית ה-Flow, ואז להקליק על New Flow, ולהעניק לו כל שם שתרצו. כעת תוכלו לבחור בשתי אופציות תצוגה שונות – תצוגה בסיסית בשם Basic Builder, או תצוגה ויזואלית בשם Flow Builder – וגם לעבור ביניהן בהמשך בכל שלב.

קרא עכשיו
שיווק ביוטיוב: איך ליצור הכנסה נוספת דרך יוטיוב

כעת, אתם תיתקלו בבלוק ריק, ותוכלו גם לערוך אותו בהקלקה. כמו כן, תוכלו ליצור בלוק או פעולה נוספים, כמו הוספת תגית, חיבור ל-Flow ועוד. בבלוק ה-Send Message ניתן להוסיף אלמנטים שונים לבחירתכם, וגם להוסיף לטקסט פרסונליזציה בהודעה, כמו שימוש בשמו של הפונה.
לאחר שהוספנו אלמנטים מתוך הרשימה הקיימת, לכל אחד מהם קיים כפתור המשמש לשליחת הודעה, שיחת טלפון ועוד. כעת, תוכלו גם לעבור בין הבלוקים באמצעות הכפתורים שהוספתם. לדוגמה, אם שאלתם את המשתמש שאלה, אז צרו כפתור תשובה שיעביר אותו לבלוק הבא שמתייחס לתשובה שנבחרה.
כעת ניתן לייצר סגמנטציה על המשתמש בעזרת יצירת קבוצות פעולה המכילות מספר אופציות, ואז לשמור את ה-Flow שיצרתם בעזרת לחצן ה-Publish.
בחלק השני, ניצור Sequence, שהוא בעצם רצף ההודעות. זו אופציה שימושית למצבים שבהם תרצו לעדכן את המשתמשים שלכם באופן קבוע, בו בזמן שמצטרפים לבוט גם משתמשים חדשים.
בכל הודעה יש להגדיר את מועד השליחה שלה ביחס להודעה הקודמת שנשלחה, מבחינת שעות וימים. אם תרצו ליצור הודעה חדשה, תוכלו לעשות זאת בעזרת Create New Reply, או בעזרת ההודעה שיצרתם ב-Flow באמצעות הקלקה על Select Existing.
לסיכום, כיום בניית מסנג’ר צ’טבוט לפייסבוק היא דבר פשוט ביחס למה שחשבתם, ולמה שהיה בעבר. כיום הוא כולל מגוון אפשרויות שונות, מעבר לכך שזהו דבר נחוץ לכל עסק שרוצה לתת מענה ללקוחות שלו גם מעבר לשעות הפעילות. כבר מהרגע הראשון, הצ’טבוט יחסוך לכם משאבים רבים מאוד של כוח אדם, זמן וכסף, בעזרת היכולות המתקדמות שלו לספק מענה מהיר ללקוחות, לתת להם מידע וגם להניע אותם לפעולה.

אם תשקיעו בבניית הבוט כך שיידע לשלוט בהתפתחות השיחה, הוא גם יעניק לכם הצלחה גדולה יותר במכירות ובהענקת השירות ללקוחות, בעיקר בשל היכולת שלו להציע שירותים מתקדמים ושפה חופשית מול הלקוחות.

אז זכרו, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, בנו את המסנג’ר צ’טבוט לפייסבוק כך שיהיה פשוט ובעל יכולת מענה מהירה עם שפה ברורה המובנת למשתמשים.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5874 ----- This is a test...