מיתוג לעסק: איך לבחור שם לעסק?

אם בעבר בחירת שם לעסק הייתה דבר פשוט יחסית, כיום מייחסים לשמות של העסקים משמעות רבה. לכן אם אתם רוצים לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בעסק, אתם תהיו מוכרחים לבחור לו שם שיסייע במיתוג שלו. ללא מיתוג יעיל של העסק וללא שם טוב, אתם עוד עלולים למצוא את העסק תקוע במקום – וכל זאת רק בגלל קבלת ההחלטות השגויה שלכם שהובילה למצב הזה. אז איך תוכלו לבחור שם שהכי יתאים לעסק שלכם?

חשיבה מעמיקה לפני קבלת ההחלטה

לפני שאתם עושים בחירה כל כך משמעותית כמו מיתוג לעסק, אתם תצטרכו לבצע מחשיבה מעמיקה שבעזרתה תגיעה לתובנות הנכונות. יש לנו כמה טיפים שיכולים לסייע לכם להגיע למצב שבו אתם תבחרו את השם הטוב ביותר לעסק שלכם:

  1. אל תהיו נעולים על אופציה אחת, לוגו אחד, שם אחד, רצוי שיהיו לכם מספר אפשרויות ביד כך תוכלו לבחור מבין האפשרויות את האפשרות הטובה ביותר. תשתפו אנשים בקבלת ההחלטות, תראו מה אנשים שלא קשורים לעסק או אליכם חושבים על האפשרויות השונות.
  2. בכדי שתוכלו לבצע בחירת שם לעסק, אתם תוכלו להיעזר בגוגל. תבצעו חיפוש בגוגל בהתאם למחשבות שעלות לכם לראש, כך תוכלו להגיע למצב שבו אתם עושים בחירה שיהיה לכם גם יותר קל לקדם אותה במנועי החיפוש – שהם הבסיס להצלחה.

כך תבצעו בחירת שם לעסק בצורה מוצלחת

  • בכדי שתוכלו לתת ייחודיות לעסק שלכם, תוכלו להוסיף אליו את השם הפרטי שלכם או שם המשפחה שלכם. כך האנשים שיגיעו לבצע אינטראקציה אתכם, יוכלו להזדהות אתכם רק בגלל השם של העסק. כמובן שאתם צריכים לעשות זאת בצורה אלגנטית, כך שיהיה חיבור מושלם בין השלם הפרטי ובין המהות של העסק.
  • חשוב מאוד שהשם של העסק יהיה כמה שיותר קליט, לכן תוכלו להשתמש בקיצורים או בראשי תיבות על מנת להשיג את השם המושלם. בחירת שם לעסק היא לא דבר קל, ולכן תצטרכו לחשוב על קיצור או ראשי תיבות קלילים – כאלה שיוכלו לסייע לכם להשיג את המטרה. מהי המטרה? שתהיה לכם אפשרות למתג את העסק בקלות בעתיד.
  • תמיד תוסיפו לשם העסק מילה שמתארת את המומחיות שלכם. לדוגמא אם אתם מספקים שירות בתחום המחשבים, אז חשוב מאוד שהמילה “מחשבים” תופיע בשם העסק. כך כל מי שיפנה אליכם, יוכל לדעת בדיוק איזה שירות אתם מספקים. כי לעיתים חוסר הוודאות או חוסר ההבנה עשוי להיות בעוכריכם, בטח כאשר אתם מחפשים לקוחות חדשים.

טעויות נפוצות בעת בחירת שם לעסק

  • אל תבחרו שם שהוא לא קליט, לדוגמא שם שהוא מאוד ארוך עשוי לעשות לכם הרבה מאוד בעיות. הלקוחות לא יצליחו להגות אותו כמו שצריך, ובשלב הזה יהיה לכם מאוד קשה למתג את העסק כמו שצריך. לכן גם אם חשבתם על שם מעולה, עליכם לדאוג שהוא לא יהיה מאוד ארוך.
  • אל תבחרו בשם שקרוב לשם של המתחרה שלכם, בכל זאת המטרה הראשית שאותה אתם צריכים להשיג היא להשיג בידול בניכם ובין המתחרים. אם השמות שלכם יהיו דומים מאוד, הלקוחות לא יוכלו לעשות את ההפרדה בניכם ובינם. לכן אל תבחרו בשמות שקרובים בצורה כזאת או אחרת לשמות של המתחרים.
  • אל תיתנו לעסק שלכם שם שלא מסביר עליו כלום, בכל זאת כבר לפי השם הלקוחות צריכים להבין אילו שירותים אתם מספקים. אם אתם לא תדאגו להעביר את המסר הזה עוד מהשם של העסק, יהיה לכם מאוד קשה להשיג לקוחות חדשים. תדאגו שהשם לא יהיה ארוך, אך תהיה בו מילה אחת שתסביר את תחום העיסוק שלו.

מזמינים אתכם לקרוא גם על הפסיכולוגיה של הצבעים, תוכלו להיעזר במאמר זה על מנת לבחור את הצבעים המנחים ללוגו ולאתר העסק שלכם. מקווים שאהבתם את המאמר, שלכם באהבה צוות פורשופ.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך