הכר את האויב: איך לעשות מחקר שוק מעמיק על המתחרים

מכירים את הפתגם הידוע לגבי הדשא של השכן שנראה הרבה יותר ירוק משלכם. אז נכון יש מי שיאמר כי מדובר בעניין של פרספקטיבה, ושמרחוק לא ממש רואים את כל הנקודות הצהובות והקירחות בו. אבל, לא פעם מאוד מומלץ להסתכל על הדשא של השכן, ולפעמים זה יכול להיות קריטי. אז איך אפשר לעשות מחקר שוק מעמיק על המתחרים שלכם, הנה כמה טיפים מאוד משמעותיים.

להכיר את המתחרים –מחקר שוק מעמיק על המתחרים: דע את האויב

הכרת מתחרים היא בין הצעדים הראשונים החשובים בתחום השיווק של העסק. ברגע שתבינו מיהם, מהי ההצעה שלהם, מהם המוצרים או השירותים שלהם, תוכלו לכוון את השיווק שלכם בצורה יעילה יותר. תוכלו לתמחר טוב יותר ובאופן תחרותי יותר, ולהגיב לכל הקמפייינים השיווקים שלהם ביוזמות עצמאיות, מהירות וגורפות משלכם.

הכרת המתחרים משמעה גם להתייחס לחולשותיהם, כך שתוכלו לבנות אסטרטגיית שיווק נכונה שתנצל את אלו לטובת העסק שלכם. תוכלו להתעדכן לגבי לגבי איומים אפשריים מצידם של מתחרים חדשים בעלי עסק דומה לשלכם, להבין מה הם מתכננים, ולהישאר עם שתי רגליים מוצקות על הקרקע, וידיעה שאתם צועדים בכיוון הנכון.

מחקר שוק מעמיק על המתחרים שלכם

רצוי ללכת מעבר לחיפוש בגוגל. אין ספק שכל פרויקט מחקר בימינו צריך להתחיל בחיפוש פשוט בגוגל, או בביקור בדף האינטרנט של המתחרה שלכם. אך ישנם גם מגוון כלים המסופקים על ידי גוגל או הקשורים לתוצאות החיפוש של גוגל ולקמפיינים של AdWords שעשויים להעניק לכם תובנות מעניינות על התחרות שלכם. כמו Google Trends ו- Google Alerts לדוגמה.

קבל דוחות של חברות אנליסטים בענף הספציפי הזה, כמו גם של אגודות סחר. ארגונים אלו מבצעים מחקר שוק הדואג להעריך את המתחרים שלכם. הם גם יכולים לספר לכם על המקום שבו הענף נמצא. היכן צרכי השוק הלא ממומשים שניתן למלא, ועוד.

הרשתות החברתיות יכולות לסייע לכם בקבלת לא מעט אינפורמציה, בהתחשב בכך שחברות משתמשות יותר ויותר באתרי רשתות חברתיות כמו פייסבוק, לינקדאין וטוויטר ככלי שיווק בימינו, מה שיאפשר לכם להעלות עובדות מעניינות על התחרות שלכם – ואולי אפילו על החברה שלכם – רק על ידי חיפוש נכון. יתרה מכך, גם אם התחרות שלכם אינה בקיאה במדיה חברתית, הימור טוב הוא שהם יפיקו עלוני מידע – דואר אלקטרוני או סוגי הדפסה – שתוכלו להירשם אליהם כדי לקבל את החדשות האחרונות והעדכניות ביותר לגבי דברים כמו מוצרים חדשים. או שירותים שהם מציגים ובאילו אירועים הם עשויים להשתתף.

דברו עם הלקוחות שלכם

כשמדובר בזיהוי מקורות מידע על התחרות שלכם, וכחלק מאותו מחקר שוק מעמיק על המתחרים, אל תדלגו על המקורות החשובים ביותר כמו הלקוחות שלכם. זיכרו שדיבור עם לקוחות הוא אחת הדרכים הטובות, והזולות ביותר, לאיסוף מידע אמיתי על מתחרים. מומלץ לכן שבכל פעם שאתם זוכים בלקוח חדש, לגלות במי השתמשו בעבר ומדוע עברו אליכם. ולגלות מהי הסיבה שלא היו מרוצים מהספק הקודם שלהם. כדאי גם, דרך אגב, לעשות את אותו הדבר כשאתם מאבדים לקוח, כדי להתאים את ההצעה שלכם בעתיד. גם השתתפות בתערוכות וכנסים יכולה להיות דרך נהדרת ללמוד מי הם המתחרים שלכם ומה הם מציעים.

אפשרות אחרת, אם אתם עובדים בענף בו אתם חולקים את אותם ספקים כמו המתחרים שלך נסו לברר מה הם מזמינים. וכמובן תמיד תוכלו להפוך ללקוח האנונימי שרוכש את המוצר או השירות של המתחרים שלכם.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך