מה המשתמשים שלכם צריכים? מה עדיף חיפוש באתר או ניווט באתר?

שאלת מיליון הדולר בהליך בניית האתר היא מה עדיף – חיפוש באתר מול ניווט באתר? האם לבנות לגולש כלי ניווט לגלישה מנותבת או להוסיף תיבת חיפוש. התשובה תלויה באופי האתר שלכם, מה המוצרים ומי קהל היעד שלכם. ניווט מובנה מקל על המשתמשים אבל מצמצם את האפשרויות שלהם, ושאילתות מחייבות אותם להתאמץ יותר, כי לא רק שה צריכים לדעת מה הם מחפשים, הם צריכים לדעת איך לנסח את שאלת החיפוש.

5 סיבות מרכזיות לשלב ניווט ולרא רק חיפוש

על פי מחקר משנת 2014 של חברת האניליזה נילסון נורמן

  1. החיפוש באתר דורש מהמשתמשים הבנה מה הם מחפשים כדי לדייק את השאלה הנכונה. כשגולש מחפש בפעם הראשונה מוצר שהוא לא מכיר הוא לא יודע מה לחפש וניווט מובנה מוביל אותו לתוצאות יעילות במהירות. הוא לא צריך לנסח שאילתות רק כדי להבין מה הוא מחפש ומה האפשרויות העומדות בפניו.
  2. החיפוש באתר דורש מהמשתמש להתאמץ ולחשוב, לחפש את הפרטים הרלוונטיים. בהבניה של ניווט אנחנו יוצרים למשתמש סוגים שונים של אפשרויות, כולל תתי קטגוריות, והמשתמש יכול להגיע בקלות יותר למידע.
  3. ככל שהשאילתה מורכבת יותר כך גדל הסיכוי לקבל תוצאה פחות מתאימה. מנועי החיפוש הקיימים באתרים לא מתקרבים למנועי החיפוש הפופולריים וכך המשתמש מקבל תוצאות בסיסיות בשאילתה. ניתן להטמיע באתר את מנוע החיפוש של גוגל אבל כך אתם מסתכנים ביציאה של המשתמש מהאתר ואיבודו לטובת מתחרים.
  4. חוסר הבנה של הצורך, טעויות הקלדה או ניסוח מסורבל מביא לתוצאות מוגבלות או שגויות.
  5. עלות האינטראקציה – הזמן שלוקח למשתמש לנסח ולהקליד את השאילתה היא גבוהה ועשויה להבריח משתמש. גם אם יצרנו עבורו השלמות אוטומטיות הן בדרך כלל פחות יעילות ומתאימות רק לחיפושים פשוטים.

עד כאן אפשר להסיק שכששוקלים חיפוש באתר מול ניווט באתר עדיף לנווט עבור המשתמש. אבל כשמעמיקים בדיון צריך להבין מה גורם למשתמש להעדיף חיפוש על ניווט. פעולת החיפוש באתר מתרחשת בדרך כלל כשהאתר מציע אפשרויות בחירה מרובות וכשהגולש יודע מה הוא רוצה. במקום לגשת לתפריט שמוביל לתפריט אחר וממנו יוצא תפריט נוסף שמוביל למוצר שהמשתמש חיפוש – הוא פשוט מקליד את שם המוצר ומקבל אותו. באתרים בהם המשתמש לא יודע מה מוצע לו – הוא יתחיל לחפש בתפריט הניווט, יכנס לתתי התחומים ויתחיל לקבל הבנה מה האפשרויות שהאתר מציע לו. אם הוא לא קיבל החלטה בביקור הראשון- כשהוא יחזור לבצע רכישה הוא יגיע מהר יותר באמצעות החיפוש.

קרא עכשיו
למה העסק שלך צריך אתר E-commerce עכשיו יותר מתמיד

כדי להבין עד כמה איזון המאזניים של חיפוש באתר מול ניווט באתר הן עדינות נדבר במספרים: 30% ממבקרי האתרים משתמשים בניווט, מהם עולה הסיכוי להמרה ב-50%. החיפוש משפר את חווית המשתמש ומשפר המרות, אבל- וזה אבל ע-נ-ק הוא משמש עבורכם כמודיעין עסקי יקר ערך – מעקב נכון אחרי פונקציית החיפוש תגלה לכם מה הצרכים של המשתמשים, מה הם מחפשים ותוכלו במהירות להוסיף מוצרים ולהתאים את עצמכם לטרנדים בשוק.

לחברות גדולות יש תקציב גדול והן לא צריכות להתאמץ ולדון יתרונות וחסרונות של חיפוש באתר מול ניווט באתר. הן מציעות את שתי האפשרויות מובנות בצורה מיטבית. כיום, ברוב האתרים הניווט מככב בעוד החיפוש נדחק לשוליים, ובכך מאבדים לקוחות רבים. גם אם אתם מוגבלים בתקציב מומלץ שתחלקו אותו באופן שווה בין בחיפוש לניווט כדי שקהל היעד שלכם יגיע לתוצאות אופטימליות. כי אם האתר שלכם מכיל מאות עמודים המשתמש עשוי לפספס הרבה ממה שאתם יכולים להציע לו ואתם תפספסו אותו. באתר כזה – אפשרות לחיפוש טובה תקצר לגולש את הזמן שהוא משקיע בחיפוש, תעצים את חווית הגלישה – מה שיביא להגדלת ההמרות.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
4414 ----- This is a test...