מה זהUTM : ניהול ומעקב אחרי קמפיינים בגוגל אנליטיקס עם תגי UTM

מי שמשתמש בגוגל אנליטיקס לטובת קמפיינים לאתר שלו, יודע שבלי המידע על מקור התנועה ואמצעי ההגעה של גולשים לאתר שלכם, מעקב אחר הקמפיינים שלו לא יהיה יעיל. בדיוק בשביל המידע הזה, קיימים תגי UTM.

לפני הכל, אם עדיין לא בדקתם מה זה גוגל אנליטיקס, או שלא התחלתם להשתמש בו, אז כדאי שתעשו את זה כעת. זהו שירות של גוגל שהושק לראשונה ב-2005 ויאפשר לכם לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרים הנמצאים ברשת, כמו צפייה בתנועה הנכנסת לאתר, צפייה במספר הכניסות לאתר, מספר הדפים שנצפו, מספר הדפים הממוצע שבהם כל משתמש צפה, הזמן הממוצע שבו כל משתמש שהה באתר, שיעור יציאה מדף הכניסה, מספר הפעילות באתר, אחוז המבקרים החדשים, ועוד.

הבנו מה זה גוגל אנליטיקס. אבל מה זה בכלל תגי UTM?

תגי UTM מאפשרים לתייג כתובות אתר, כך שגוגל אנליטיקס יבין מהו מקור התנועה של המשתמשים, מהם אמצעי ההגעה לאתר, מהן מילות המפתח והתוכן של הקמפיין ומהו שם הקמפיין שממנו הגיעו הגולשים לאתר.

את תגי ה-UTM מוסיפים בסוף הקישור של האתר או עמוד הנחיתה שלכם.

זהו בעצם לינק שבו מוצג עמוד הבית של האתר, ואחריו ארבעה תגי UTM המסבירים לכם ולגוגל אנליטיקס מהיכן הגיעו הגולשים לאתר שלכם. בהתאם לדוגמה הזו, אם גולש ילחץ על הלינק, הפרמטרים יהיו:
מקור: ניוזלטר; אמצעי הגעה: דואר אלקטרוני; שם קמפיין: ;my-campaign תוכן: תמונה.

למה תיוג כתובות בעזרת UTM הוא כה חשוב?

דמיינו מצב שבו הגולשים היו נכנסים לאתר באמצעות ניוזלטר שנשלח בדואר אלקטרוני, מבלי שנתייג את הכתובת. גוגל אנליטיקס לא היה מזהה מהיכן המשתמש הגיע לאתר, ובמקום זאת היה מספק לכם מידע לא רלוונטי כלל על אודות מקור ההגעה של הגולשים, וכך תפספסו נתונים חשובים כמו איזה מקור גורם ליותר המרות גולשים בהשוואה למקור אחר.

שלב אחר שלב: כך תתייגו כתובות בעזרת תגי UTM

להלן הפרמטרים העיקריים הזמינים לתיוג:
מקור התנועה: utm_source – זהו פרמטר חובה המזהה את המפרסם, האתר או המקור ששולח את התנועה לאתר שלכם. איך מתייגים? מוסיפים את מקור התנועה ממש, כמו: utm_source=Instagram.
אמצעי ההגעה לאתר: utm_medium – זהו פרמטר המצביע על אמצעי השיווק, אמצעי הפרסום או אמצעי ההגעה אל האתר שלכם. איך מתייגים? מתארים את אמצעי ההגעה, כמו utm_medium=social.
מילת מפתח בתשלום: utm_term – זהו פרמטר המייצג את מילת המפתח ששימשה בחיפוש בתשלום. איך מתייגים? שמים את מילת המפתח, כמו אקווריום זכוכית=utm term.
תוכן: utm_content – זהו פרמטר המייצג את התוכן הספציפי בקמפיין, שעליו הגולשים הקליקו כדי להגיע אליכם (שימושי עבור מבחני A/B). איך מתייגים? פשוט שמים את שם הלחצן, כמו utm_content=purchase.
שם הקמפיין: utm_campaign – זהו פרמטר המייצג את שם הקמפיין, פרסום, שובר או כל מקור אחר שדרכו ביצעתם קמפיין. איך מתייגים? מזינים את השם, כמו utm_campaig=mycampaign.

קרא עכשיו
קידום אורגני ללא ספאם: איך לעשות אופטימיזציה לתוכן באתר על ידי פיזור מילות מפתח

כלים לתיוג באמצעות תגי UTM

קיימים מספר כלים שיסייעו לכם לבנות ולתייג כתובות אתר עבור הקמפיינים שלכם, כמו אתרי אינטרנט כדוגמת הכלי Campaign URL Builder של גוגל, יישומי iOS כמו Campaign Tracking URL Builder ויישומי אנדרואיד כמו Google Play URL Builder.

כך תתייגו באמצעות תגי UTM באופן אוטומטי

מלבד התיוג הידני שאתם יכולים לבצע, ישננ אפשרות לתיוג אוטומטי באמצעות גוגל אדוורדס. כדי לעשות זאת, יש לקשר קודם את חשבון הגוגל אנליטיקס לחשבון הגוגל אדוורדס שלכם, ולשם כך אתם זקוקים להרשאת גישה מנהלתית לחשבון אדוורדס, ולהרשאות עריכה בחשבון אנליטיקס.

קישור בין החשבונות: היכנסו לחשבון שלכם בגוגל אדוורדס, הקליקו על גלגל השיניים ואז על “חשבונות מקושרים”. כעת, עברו לגוגל אנליטיקס, ובחרו ב”הצג פרטים”. כעת תתקבל רשימה של נכסים עם יכולת גישה לכל אחד מהם, ותצטרכו להקליק על “הגדר קישור” בסמוך לנכס שאותו אתם מעוניינים לקשר. אם יש לנכס תצוגה אחת, תהיה לכם אפשרות לבחור האם לייבא נתונים לגוגל אדוורדס או לא, ואז הקליקו על “שמור”. אם יש לנכס מספר תצוגות, תהיה לכם אפשרות לבחור את כל התצוגות המעניינות אתכם, ואז לבחור האם לייבא נתונים לגוגל אדוורדס או לא, ואז הקליקו על “שמור”.

כעת, יופיע לכם קישור לתיוג אוטומטי. הקליקו על “אפשר עבור חשבון זה”, וסיימתם. אם כבר קישרתם בין הכלים בעבר, הקליקו על גלגל השיניים בגוגל אדוורדס, ואז הקליקו על “הגדרות חשבון”. כעת, במקטע המעקב, הקליקו על “ערוך” ובחרו בהפעלה או השבתה של תיוג אוטומטי. כעת הקליקו על “שמור” וסיימתם.

תיוג אוטומטי מול תיוג ידני

תיוג אוטומטי שונה מתיוג UTM ידני. תיוג אוטומטי מבוצע בעזרת תג gclid, וכשמשתמש מקליק על מודעה כלשהי בגוגל אדוורדס, הלינק ייראה כך לדוגמה: https://mywebsite.biz/?‎gclid=hcd789, כאשר הביטוי hcd789 ישתנה בכל הקלקה, ויכיל את כל הפרמטרים של תגי UTM.

היכן ניתן לראות את נתוני התיוג בגוגל אנליטיקס?

כדי לצפות בנתונים השונים שתויגו בעזרת תגי UTM, יהיה עליכם להיכנס לחשבון שלכם בגוגל אנליטיקס. כעת, עברו ללשונית צירוף משתמשים>קמפיינים>כל הקמפיינים. כעת, בכותרת הטבלה תוכלו לצפות במאפיינים העיקריים של תגי UTM, שתיארנו לעיל.
בטבלה תוכלו גם לצפות במידע על אודות המאפיין שבו בחרתם, ואם תקליקו על קמפיין כלשהו, תוכלו גם לצפות על אמצעי ההגעה לאתר שלכם, ועוד. אם תרצו לצפות במילות המפתח בתשלום (שהן אלו שהמשתמש הקליק עליהן כדי להגיע אליכם) או אלו האורגניות, תוכלו לעשות זאת דרך סרגל הצד של גוגל אנליטיקס.

קרא עכשיו
מנכ"ל הבורסה המובילה בביטקוין מזהיר כי עשויה לבוא סדק של מטבעות קריפטוגרפיים

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5878 ----- This is a test...