מהם ביטויי LongTail: איך מקדמים ביטויי זנב ארוך?

אם יש לכם אתר אינטרנט, לא משנה עד כמה תשקיעו בתוכן איכותי, בלי מילות מפתח רלוונטיות שיסייעו לגולשים להגיע אליו, הוא לא יהיה שווה הרבה. כדי להעניק לתוכן את השווי שלו הוא זקוק, אתם חייבים להשתמש בשיטות של קידום אתרים, שאחת מהן היא זנב ארוך.

זנב מה?

ובכן, אין לזה קשר לחיסון החדש שזה עתה הוכרז. זנב ארוך (Longtail), במקרה שלנו, היא שיטת שיווק הדוגלת במכירת מספר גדול של מוצרים בעלי פופולאריות נמוכה, מאשר מספר קטן של מוצרים בעלי פופולאריות גדולה.
הדוגמה הטובה ביותר לשיטה זו בעולם האמיתי הם מעמדי המוצרים בסמוך לקופות בסופרמרקטים, שבהם כל אחד יוכל למצוא מוצר שרלוונטי עבורו. ובחזרה לקידום אתרים, אפשר לקבוע שהחיפושים הפופולאריים אמנם תופסים את רוב תשומת הלב של מקדמי האתרים, אך החיפושים הפופולאריים פחות הם אלו בעלי הנפח הגדול ביותר.

אמנם בתעשיית קידום האתרים יש אסכולה שלא רואה חשיבות מיוחדת בביטויי לונגטייל, בהנחה שכמעט ולא מחפשים אותם, אך הם מפספסים את התמונה הגדולה, שלפיה ביטויי זנב ארוך אחראים למסה הקריטית של תנועה לאתר.

היתרון העיקרי של קידום זנב ארוך (Longtail)

קידום זנב ארוך כולל לא מעט יתרונות. היתרון העיקרי הוא שאם יש לכם תכנים איכותיים וממוקדים, הכוללים ביטויי זנב ארוך, אתם יכולים לקדם אותך כבדרך אגב בנוסף לביטויים הראשים, מבלי להתאמץ הרבה. כמו כן תוכלו לראות שברוב המקרים, הביטויים שמביאים את מספר הכניסות הגדול במצטבר הם דווקא ביטויי זנב ארוך.

כך נראה בפועל תהליך קידום לונגטייל

אם נסתכל לדוגמה על מילים שקשה לקדם, כמו “שמשות”, “החלפת שמשות” ו”שמשות למכונית”, ונרחיב אותן לתחום הרחב, שכולל מילות מפתח ספציפיות יותר, כמו “תיקון שמשות בחולון”, “החלפת שמשות בבית שמש” או “שמשות נשברו”, אזי נקבל נפח חיפוש רחב יותר ותנועה גבוהה פי כמה.

כעת, כשהבנתם את הפוטנציאל ואת הרעיון, נעבור לשלבי קידום זנב ארוך (Longtail):

  • בצעו מחקר מילים מקיף
  • בדקו את המיקומים של האתר ביחס למחקר מילים שביצעתם בעזרת כלים ייעודיים לבדיקת מיקומים
  • בביטויים המדורגים בין תוצאות 1 עד 100, בדקו האם העמודים רלוונטיים וקולעים לכוונת הגולש. אם כן, בצעו להם אופטימיזציה וקישורים כל הזמן. אם לא, פתחו עמוד ייעודי אחר עבור ביטויים אלו.
קרא עכשיו
מהו מיני אתר: איך מקדמים מיני סייט באינטרנט?

שימו לב כי לפי שיטת הזנב הארוך, עדיף לקדם יותר ביטויי זנב ארוך מאשר ביטויים רגילים. בהתאם לכך, קידום שעובד בצורה רחבה, ישפיע גם על הזנב הארוך וגם על הביטויים הרגילים, וככל שהתחום יהיה תחרותי יותר, כך גם אורך מילת הזנב יהיה ארוך יותר.

כך תמצאו מילות זנב ארוך

בין שלל הדרכים למציאת מילות זנב ארוך, כמו שימוש בכלים של גוגל, או כלים שמתבססים על ההשלמה האוטומטית של מנוע החיפוש גוגל, אפשר למצוא ביטויי זנב ארוך גם באמצעות מחקר מתחרים הניתן לביצוע בעזרת כלים חיצוניים כדוגמת SEMrush, Ahrefsו-keywordtool.io. הכלי האחרון הוא המומלץ מבין השלושה. הוא כולל גרסה חינמית לצד גרסה בתשלום, ומאפשר לצפות במאות השלמות של גוגל, ולמצוא מגוון רעיונות לביטויי זנב ארוך טובים. ההבדל העיקרי בין שתי הגרסאות הוא שבגרסה החינמית לא תקבלו נפחי חיפוש של ביטויים, וכן פחות הצעות.

עמודי סף וביטויי זנב ארוך

עמודי סף, שבהם דוחסים בהגזמה ביטויים הקשורים לעסק, וכן דחיסת מילות מפתח, הן מהשיטות הקלאסיות המוכרות ביותר בכל הנוגע למילות מפתח. לדוגמה, אם יש לכם אתר שעוסק באינסטלציה, בטח תרצו ליצור מספר עמודים עם תוכן כמו “אינסטלטור במרכז”, “אינסטלטור בגוש דן”, “פתיחת סתימות בבאר שבע”, וכן הלאה. אם תיצרו יותר מידי עמודים כאלו, מעבר לשלושה, גוגל יכול לזהות זאת ולתקוע מקלות בגלגלי הקידום, שכן, בטווח הארוך, מנוע החיפוש גוגל לא מחבב את השיטות הללו.

מלבד עמודי סף ודחיסת מילים, מנוע החיפוש גוגל לא מחבב גם שימוש בשיטות ערמומיות כדוגמת הקפצה של המשתמש מעמוד אחד למשנהו. לכן, במקום דחיסה, עמודי סף ושיטות ערמומיות שונות, צרו עמודי סף יצירתיים יותר, עם ערך לגולשים.
כמו כן, למרות האופציות הרבות, עדיין קיימת מגבלה בכמות התנועה שניתן לקבל מרשימת ביטויי זנב ארוך המתוארת לעיל, שכן בשלב מתקדם תצטרכו להוסיף עמודים נוספים באתר, ולקדם ביטויים נוספים גם כן.

בהתאם לכך, השיטה האפשרית היא מיזוג מילות המפתח החדשות לתוך עמודים קיימים עם פסקאות חדשות. אך שימו לב כי מבחינת מהירות האתר, זהו חיסרון בעיני מנוע החיפוש גוגל. במקום זאת, ניתן למצוא מספר מילים קשורות שעדיין לא מוקדו, וליצור מהן פוסט חדש. בשיטה זו, תצטרכו מדי פעם להשתמש גם בזנבות ישנים.

קרא עכשיו
קמפיין ממומן לא ממיר: האם דף הנחיתה או האתר שלכם לא יעילים?

ביטויי לונגטייל בעלי משמעות

בשנים האחרונות, גוגל מבצעת שינויים ומפעילה יותר ויותר אלגוריתמים לזיהוי משמעויות, רעיונות, הקשרים ועוד. כך, יגולה גוגל להבין מה הגולש מעוניין למצוא, ומעבר לכך – מה הוא לא מעוניין למצוא. כך לדוגמה אם תחפשו בגוגל מידע על חיסון לקורונה, גוגל לא יציג לכם מידע על חיסונים לשפעת. לכן, חשוב להבין כי שילוב ביטויי זנב ארוך בעלי קשר רעיוני, בכל פוסט או עמוד, הוא מומלץ מאוד.

לסיכום, אם חיפשתם איך להגדיל את התנועה לאתר שלכם, ולא מצאתם דרך יעילה, זה הזמן להתחיל להשתמש בביטויי זנב ארוך, בצורה חכמה, כמובן. התוצאות כבר יגיעו.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5883 ----- This is a test...