מהי המשמעות של טירוף האודיו החברתי עבור מותגים המחפשים ערוצי מודעות חדשים

Spotify קנתה לאחרונה את יצרנית אפליקציית האודיו החיה לוקר רום, סימן נוסף להתעניינות הגוברת בתעשיית האודיו החברתית. פלטפורמות האודיו החדשות הללו נמצאות בשלבים הראשונים של אימוץ צרכנים, אך כמו פודקאסטים ופלטפורמות המדיה החברתית שהגיעו לפניהן, יש להן פוטנציאל לתת למשווקים דרכים נוספות לפגוש את הצרכנים במקום בו הם מבלים.

מכיוון שאודיו חברתי כל כך חדש, נותרים אי וודאות סביב האופן שבו מותגים יכולים וצריכים להשתתף בפורמט. נכון לעכשיו, מועדון המוזמנים בלבד אינו מביא פרסום מכיוון שהוא ממוקד יותר בחוויית המשתמש ובבניית קהל במהירות – בדומה לאופן שבו הגישה היישומים החברתיים המתהווים לפניו. חברת הסטארט-אפ ראתה את בסיס המשתמשים שלה מזנק מ -600,000 בחודש דצמבר ל -12.7 מיליון עד אמצע מרץ, לפי נתוני App Annie שנשלחו בדוא”ל ל- Marketing Dive. פלטפורמות חברתיות מבוססות יותר רואות בדרך כלל הורדות גבוהות בהרבה, אך ClubHouse נמצא בשלבים הראשונים של חוויה חיובית למשתתפים, מה שלא יכול לקרות אם הוא מתרסק תוך כדי ביצוע מיליוני צ’אטים בשידור חי לפני גיהוץ של כיפות טכניות.

הצמיחה של ClubHouse גרמה להתעניינות מצד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק, לינקדאין וטוויטר. פייסבוק הודיעה השבוע על כוונתה להשיק כמה מוצרי שמע חברתיים, כולל חדרי שמע בשידור חי בקבוצות הפופולריות שלה המתמקדים בנושאים ספציפיים ובתחומי עניין מיוחדים. יוצרים שמארחים חדרי שמע חיים יוכלו לחייב אנשים עבור כניסה או מנוי, מה שיעניק להם דרך לייצר רווח מתוכן האודיו שלהם. בהודעה של פייסבוק לא הוזכר אם המוצרים החדשים שלה יישאו פרסום, אם כי לרשת החברתית יש היסטוריה של שילוב מודעות בפלטפורמות שלה לאחר התבגרות מסוימת.

ClubHouse עשוי לאמץ מודל מונטיזציה דומה לתמיכה ביוצרים. אחד השאלות היא האם בסופו של דבר Clubhouse יבקש אישור של אנשים להקליט ולארגן את הפעלות האודיו החיות להפעלה חוזרת, מה שיעניק לו הזדמנות למכור הוספות מודעות לתכנות שלא נעלמות ברגע שהדיונים החי מסתיימים.

בנוסף למדיה החברתית, שחקנים מרכזיים במרחב הזרמת השמע כמו Spotify עשויים לספק מודל לאופן שבו מגמות סביב אודיו חברתי מתפתחות והדרכים בהן מותגים מתעסקים בפורמטי תוכן חדשים אלה. ספוטיפיי מייצרת כמעט 90% מהכנסותיה ממנויים בתשלום לשירות ללא מודעות.

עם הרכישה של Betty Labs, יצרנית לוקר רום, Spotify עשויה לפתח מודל מונטיזציה שעשוי להיות דומה לזה של פלטפורמת הליבה שלה. במקרה זה, פרסום יחקה את נקודות הרדיו שלה במוזיקה זורמת ובתכני פודקאסט הנתמכים על ידי מודעות, אלא שאנשים ישמעו מודעה לפני שהם נכנסים לחדר שמע חברתי. סוג זה של פרסום יכול להיות מוגדל על פני מגוון חדרים.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך