איך ולמה מהירות טעינת האתר שלכם משפיעה על הקידום האורגני?

אם אתם מתעסקים עם התחום של קידום אורגני בצורה ישירה או בצורה עקיפה, בוודאי שמעתם את זה לא פעם – מהירות טעינת האתר היא אחד מהדברים החשובים ביותר. אתר איטי עשוי להיות מדורג מאוד נמוך, ומנגד אתר מהיר עשוי להיות מדורג במקום מאוד גבוה. אך חשוב להבין כי המהירות טעינת האתר היא עוד אלמנט מתוך כמה אלמנטים, כאשר לכל אחד מהם יש את החשיבות שלו. כך שאל תשימו את כל הביצים בסל אחד, תדאגו שבנוסף למהירות טעינת האתר אתם דואגים לכל הדברים הנוספים.

האתר מהיר? עדיין לא בטוח שזה מספיק טוב

חשוב שתבינו כי גם אם באופן מוחשי האתר עולה ומתפקד בצורה מאוד מהירה, זה לא אומר בהכרח שכך גוגל רואה את הדברים. גוגל רואה את הדברים בצורה קצת שונה, ולכן בכדי שתוכלו לראות איך גוגל מסתכלת על מהירות טעינת האתר שלכם – אתם תצטרכו לבחון את המהירות מנקודת המבט של גוגל.

לדוגמא גוגל שמה לב לכל מיני תוספים שעשויים להכביד על האתר שלכם, כמובן שאנו מדברים גם על אלמנטור שהוא הכלי היעיל ביותר לבניית אתרים נכון להיום, אך עם זאת כבד מאוד ומכביד על מהירות טעינת האתר. כך שמאוד קשה להגיע לציון מהירות טעינת האתר גבוה בשימוש קבוע עם אלמנטור.

כלי מומלץ לבדיקת דירוג מהירות טעינת האתר הינו GTmetrix המאפשר לזהות מאפיינים מאיטים ולעשות אופטימזיציה יעילה למהירות טעינת האתר.

איך בודקים את מהירות הטעינה של האתר ב-gtmetrix
איך בודקים את מהירות טעינת האתר ב-gtmetrix

מידע למפתחים - gtmetrix

האתר איטי? זה עשוי להבריח גולשים

עוד סיבה שאתם צריכים לדאוג למהירות טעינת האתר בכל מה שקשור לתחום של קידום אורגני היא נטישת גולשים. כאשר גולש ייכנס לאתר איטי, הוא אם ייאלץ להמתין מעל ל-5 שניות סביר להניח שיתייאש ויעזוב, מכיוון שאין לו סבלנות לחכות שניות ארוכות עד שכל עמוד יטען. אנחנו חיים בעולם מהיר – לכן האתר שלנו צריך להיות מכותב עם הקצב הקיים. כך שזה עוד נדבך שעשוי לפגוע בקידום של האתר, ולהביא את האתר לדירוג נמוך במנועי החיפוש.

איך בודקים את הדירוג ומהירות טעינת האתר על פי גוגל? כלי נהדר וחינמי מבית גוגל הינו – Google Search Console tool. כך שאל תחשבו אך ורק על דירוג המהירות של גוגל, אתם כמובן צריכים לדאוג לכך שחווית המשתמש תהיה טובה. כי ברגע שהגולשים יאהבו להיות באתר שלכם ויגלשו בו לאורך זמן, ידפדפו ביותר מדף אחד, יבצעו פעולות ועוד, גוגל תשים לב לכך מיד וכמובן שהדירוג של האתר שלכם צפוי לעלות בצורה משמעותית.

אז מדוע מהירות טעינת האתר חשובה בהקשר של קידום אורגני?

  1. כמו שכבר אמרנו ונחזור על כך פעם נוספת, אם האתר שלכם יהיה איטי לא מעט גולשים יעדיפו לעזוב לאתרים מתחרים. לא משנה כמה התוכן באתר שלכם מעניין, ולא משנה כמה אינפורמציה חשובה הוא מביאה איתו – זוהי אחת מסיבות הנטישה המרכזיות. כך שאין לכם הזדמנות שנייה לשפר רושם ראשוני, ואתם צריכים לעשות רושם ראשוני מעולה על כל גולש שנכנס לאתר שלכם.
  2. מהירות טעינת האתר חשובה הרבה יותר כאשר אנו מסתכלים על המובייל. לרוב הגלישה דרך המובייל היא גם ככה יותר איטית מאשר הגלישה במחשב, ואם האתר יהיה איטי – החוויה תהפוך להיות בלתי נסבלת. לכן אתם צריכים לדאוג לכך שהאתר יעלה במהירות ויתפקד בצורה מהירה, כך שהגולשים מהמובייל יוכלו גם הם להנות. בסוף רוב הגולשים ייכנסו לאתר שלכם מהמובייל, ואתם צריכים לקחת את הנושא הזה בחשבון.
  3. חווית המשתמש היא אחד מהאלמנטים המרכזיים ביותר בהקשר של קידום אורגני. גוגל רוצה לדרג במקומות הראשונים את כל האתרים שיוצרים חווית משתמש אידיאלית. בסוף גוגל הוא הצינור שמקשר בין הגולשים ובין האתרים השונים, ולכן גוגל תרצה לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. ברגע שהאתר שלכם יעלה במהירות וישפר את חווית המשתמש, כמו שכבר אמרנו האינטרס של גוגל יהיה לדרג אתכם ראשונים. מנגד אם האתר יספק חווית משתמש גרועה ואיטיות מרגיזה, האינטרס של גוגל יהיה שלא תגיעו בשום שלב למקומות הראשונים בתוצאות של החיפוש האורגני.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך