6 דרכים יעילות לשיווק לעסקים קטנים

עצרו! האם אופן השיווק שלכם אפקטיבי? בכל עסק נדרשת יכולת שיווק גבוהה כדי להבטיח שתוכלו להתמודד מול המתחרים שלכם. כיום, על כל עסק קיימים עוד לפחות שלושה עסקים המתמחים באותו תחום בדיוק – אז איך מנצחים במרתון? היום

שיווק הוא הכול, מעטים העסקים המסוגלים להישאר ריווחיים ללא שיווק שוטף. אך לא כל פעולת שיווק מתבטאת לבסוף כפעולה המניבה רווח, אלא לעיתים פעולות שיווקיות מגוונות עשויות לבסס את שם המותג, להגדיל את המודעות או לשטשט השחרה של שמו הטוב של העסק. ישנם מספר אפיקי שיווק מוכרים האחד – השיווק הממומן (זה שעולה כסף $) והשני השיווק האורגני, שגם הוא בעקיפין עלול לעלות כסף, אך ברובו תלוי בפעולות עיקביות ופשוטות אותן ניתן לקיים.

איך לשווק עסק קטן ב-6 דרכים יעילות

  1. תנו תמריץ ללקוחות מרוצים – הגיע אליכם לקוח והענקתם לו שירות מעולה? אל תזרקו את זה לפח. כל לקוח שיוצא עם חיוך הוא פוטנציאל לעוד לקוחות, אל תתביישו לעודד לקוחות להמליץ על בית העסק שלכם. מלבד לכך, תוכלו לייצר תמריצים לאותם לקוחות, תמריצים יכולים לבוא לידי ביטוי בהנחה על כל חבר שמגיע עמו, הטבות שונות על הקנייה הבאה וכן הלאה. כמו כן תוכלו לתת הנחות בלעדיות ומבצעים לאנשים אשר יבחרו לכתוב ביקורות חיובית על העסק או המוצר שלכם.
  2. לפני השיווק – בצעו מחקר – הראי לא סתם יש לכם מתחרים! – לצד זה שקיימים בתחום שלכם מספר מתחרים יש חיסרון והוא מוצהר ומודע לכולם, אבל גם ישנו יתרון שאסור לכם לפסוח מעליו. אין דבר פסול בבחינה של אתרי המתחרים, בחינת הביקורות בכדי להקדים תרופה למכה. המתחרה שלכם קיבל ביקורת רעה? בדקו למה, ופעלו למען כך שאותה ביקורת לא תופיע אצלכם באתר.הטיפ של פורשופ: נסו להצטיין היכן שהמתחרים שלכם נכשלים. האם יש צורך שלא מקבל מענה באתר המתחרים? מידע חסר? כפתור לא בולט? טלפון לא נגיש? שירות לקוחות ללא מענה? – זה בהחלט המקום שלכם להצטיין ולאפשר ללקוחות החדשים ליהנות מהיתרונות שתחליטו להבליט.
  3. פעלו במספר ערוצי שיווק – בתי עסק גדולים יכולים להרשות לעצמם לפרסם בכל ערוצי השיווק הקיימים (יוטיוב, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקאדין וכן הלאה…). אמנם שיווק לעסקים קטנים אינו חייב לפעול באותה צורה ובטח שלא באותה מסיביות. לכל ערוץ שיווק קיימים נתוני ביצוע (Insights), והם המשקפים לכם את יעילות השיווק. שימו לב היכן הלקוחות שלכם פעילים יותר, ובמקומות בהם יעילות השיווק אינה גבוהה העדיפו לוותר על אותה פלטפורמה. ככה גם תוכלו לחסוך בהוצאות ואף גם להיות ממוקדים יותר.הטיפ של פורשופ: לעסקים אשר מוכרים מוצרים פיזיים וויזואליים – פתחו בורדים ברשת החברתית – פינטרסט, הטמיעו שם (PIN) את התמונות עם הקישורים לאתר שלכם, תנו לכל תמונת שורת טקסט רלוונטית הכוללת מילת מפתח, כך תוכלו להתאנדקס במהירות במנועי חיפוש ולאפשר ללקוחות להגיע אליכם באמצעות התמונות הללו.
  4. זיהוי הצורך של קהל היעד – אל תשקיעו כסף על שיווק במקומות בהם אין צורך. אם העסק שלכם מתמקד במכירת שמלות כלה, כתיבת מאמרים איננה בעלת השפעה כמו תמונות אשר מושכות את העין, ואילו תשקיעו פחות כסף ומאמץ על כתיבת תכנים תוכלו לראות כי הרווחים יגדלו ואף כמות הלקוחות תגדל. דעו לזהות את הצורך של קהל היעד שלכם על מנת לבצע רכישה.
  5. בחרו בעצמאות – שיווק לעסקים קטנים מצריך איש מקצוע, לפחות בתחילת הדרך או בזמן בו אתם לא מוצאים אפקטיביות בשיווק שעשיתם לבד. כיום על כל בעל עסק להכיר את עולם השיווק. ברגע שתהיו עצמאיים תוכלו לבדוק בעצמכם את יעילות ערוצי השיווק של העסק. למידת שיווק לעסקים קטנים יכולה להיעשות דרך מדריכי אינטרנט חינמים או קורסים. גם אם תבצעו רק חלק מהפעולות השיווקיות תוכלו לחסוך בהוצאות.ברוב המקרים חברה גדולה המעסיקה עשרות עובדים מעדיפה לצרוך שירותי שיווק מחברה חיצונית. כאשר אתם שוכרים חברת שיווק חשוב שתכירו בעובדה כי אתם משלמים תעריף דומה לחברות הגדולות במשק. לעסקים קטנים אין צורך בכך, הברירת מחדל שלכם צריכה להיות פרילנסר עם התמחות לנישת בית העסק שלכם.
  6. פרסמו פוסטים אורחים בבלוגים/באתרים – בכך שאתם מספקים תוכן חינמי לבלוגים ואתרים, רבים מהם עשויים לאפשר לכם לפרסם פוסט אורח. בכך גם תוכלו לקבל קישור יוצא לאתר שלכם וגם ליהנות מעוד עיניים נוספות המסכלות על התוכן, המוצר והאתר שלכם.
קרא עכשיו
איך לנהל את המוניטין העיסקי שלכם ברשת ולהימנע מביקורות שליליות

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5060 ----- This is a test...