למה העסק שלך צריך אתר E-commerce עכשיו יותר מתמיד

בתקופה הנוכחית שבה וירוס הקורונה משפיע על עסקים גדולים וקטנים, הצורך לשים דגש על אתרי E-commerce הפך לדבר חיוני ביותר. הייתי בעולם המסחר האלקטרוני מאז 1996 ואני מאמין ענק. אבל בשלב זה כשהחתול יצא מהשק, אני פשוט לא יכול לדמיין שיש מי שלא מכיר בצורך ובנוכחות של מסחר אלקטרוני בשנת 2020. ברגע זה קורה אירוע טרגי בכל כך הרבה מישורים, אבל נקודת האור היא שהוא דואג להעיר עסק שהיה בהכרח נסגר מאחר ולא לקח צורך זה ברצינות, וכולי תקוה שמקבל ההחלטות שלו מבין מה קורה כאן. להלן שני הסנטים שלי לכיצד משפיעה המגיפה הנוכחית על עולם המסחר האלקטרוני, ועל מה קמעונאים ועסקים צריכים לקחת בחשבון בעת השינוי.

הטווח הקצר לעומת ההשפעות לטווח הארוך על המסחר האלקטרוני

בטווח הקצר המספרים בוודאות הרקיעו שחקים עבור רוב החברות שמוכרות מוצרים חיוניים. נכון שלא כל חברות הסחר האלקטרוני זהות, אך רוב האנשים שנמצאים בעסקי הצריכה (כלומר חנויות מכולת, סופרמרקטים וכו ‘) ראו את רווחיהם מאמירים.

אני סבור שההשפעה לטווח הרחוק על התעשייה מתרכזת סביב אנשים שמשנים את התנהגויות הקנייה שלהם, והיא עשויה ליצור שינוי. לדוגמה, הרבה אנשים שלא היו קונים את המצרכים שלהם באופן מקוון עכשיו מתחילים לעשות זאת. על פי נתוני Rakuten Intelligence, נפח ההזמנות עבור קמעונאיות מכולת מקוונות זינק ב 210% – מה 12- במרץ של 2020, בהשוואה לאותם תאריכים לפני שנה.

ישנן כמה חברות מסחר אלקטרוני שלצערנו לא ישרדו הפעם ממגוון סיבות (כלומר, סוגים של מוצרים שהם מוכרים, הקטגוריה בה הם נמצאים, או מספר גורמים אחרים) כך שזה לא גודל אחד שתואם לכל. אבל בשנת 2019 חלקו של איקומרס מכלל המכירות הקמעונאיות עמד על כ -14% – אני חושב שאנחנו הולכים לראות צמיחה לנוכח האופן שבו אנו רואים את התנהגות הרכישה המקוונת המואצת. אנשים שאולי לא היה להם נוח להזמין דברים באינטרנט, נכנסים כעת לשוק. אנו עשויים לראות יותר מותגים שמוכרים את כל המוצרים שלהם באתר שלהם, ולא באמזון, מכיוון שהנוף הנוכחי מאפשר להם לעשות זאת.

קרא עכשיו
אופטימזציה למבנה האתר: איך ליצור היררכיה מדויקת באתר שלכם?

השינוי הנוסף שלדעתי יכול לקרות נעוץ בהבנה שגיוון ההיצע הוא חשוב ביותר. תלוי מהיכן אספקת המוצרים של החברה מגיעה ומהו המקור שלה, ויתכנו נושאים נוספים בכל הקשור למילוי הזמנות בתקופה זו. אחת התובנות הנוספות לטווח הרחוק, שאני מקווה שעסקים ישאבו מהמצב הזה, היא שאין להיות חד מימדי בכל מה שקשור לעניין זה.

מינוף התוכן לשם בניית עסק מסחר אלקטרוני (איקומרס)

“לא משנה מה תעשה – לא משנה באיזה ענף אתה נמצא, לא משנה איזה מוצר אתה מוכר, אתה בעסקי המדיה”. הציטוט הזה הוא איך שאני חושב שחברות צריכות להתחיל לחשוב כדי להקים חנות דיגיטלית בשנת 2020. מדובר בייצור תוכן לאו דווקא לגבי הנישה הספציפית, אלא תוכן שיעניין את האנשים. זו יכולה להיות סדרת תוכן הסוקרת את המוצרים הטובים ביותר בתחום, או זה יכול להיות סיפור סביב האופן שבו מיוצרים המוצרים.

הדרך הטובה ביותר להתחרות בעסקים אחרים שהם מאסיביים ושיכולים לזרוק כסף על דברים כמו מודעות בגוגל היא להפוך למומחה תוכן. הרעיונות והאסטרטגיות סביב זה עשויים להיות תלויים בענף שבו נמצאים, מהו המותג וכדומה, אך התחלת התהליך היא להפוך לאבן יסוד לתוכן בתחום הספציפי הזה. זוהי האסטרטגיה המרכזית שכל עסק המעוניין לבנות לעצמו נוכחות ברורה של מסחר אלקטרוני.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
3798 ----- This is a test...