לוגו לעסק: איך לעצב לוגו מקצועי לעסק?

מכרטיס הביקור, אל שלט הכניסה ואתר האינטרנט של העסק שלכם, הלוגו הוא המרכיב העיקרי ביצירת רושם ראשוני חיובי על לקוחות פוטנציאליים שזה עתה פגשו במותג שלכם. באמצעות לוגו מקצועי לעסק שנראה טוב ומעוצב בקפידה, תוכלו להעניק ללקוחות הרגשה שהמותג שלכם תואם לאמונות ולצרכים שלהם, כך שהם ירגישו צורך להתעניין עוד יותר בעסק שלכם.

כדי שהלוגו המקצועי לעסק שלכם יהיה אפקטיבי וכזה שמשפיע באופן חיובי על התדמית העסקית של העסק שלכם, הוא צריך לשקף את תמצית ערכי המותג שלכם, וכן לעמוד במספר כללים נוספים:

מקצועיות וגמישות: הלוגו שלכם צריך להכיל את כל ערכי המותג, ולשלב אפיון מדויק ותהליך אסטרטגי מקצועי, שמהווים יחד חלק חשוב מתהליך המיתוג. עם דרישות אלו, הלוגו שלכם גם צריך להיות מותאם למדיות השונות, הן בדיגיטל והן בפרינט.

פשטות ותחכום: לוגו פשוט וקריא יעביר את המסר בצורה הפשוטה ביותר, וגם יאפשר ללקוחות לזהות את העסק שלכם מעתה והלאה. עם זאת, חשוב לשלב בלוגו גם תחכום יצירתי ולא מורכב במיוחד, שיגרום ללוגו להיות בלתי נשכח.

יצירתיות וייחודיות: לוגו ייחודי – הכולל השקעה מחשבתית, טיפוגרפיה נכונה וצבעוניות מתאימה, יחד עם בידול ברור מהמתחרים המסמל את אותנטיות העסק שלכם – ייחרט טוב יותר בראש של הלקוחות, וייצר הערכה בקרבם כלפי העסק שלכם.

נצחיות ורלוונטיות: לא מומלץ לעשות שימוש בלוגו שרלוונטי רק לטרנדים חולפים מחד, וגם כזה שלא רלוונטי לתחום העיסוק שלכם מאידך. במקום זאת, בחרו בלוגו שיהיה רלוונטי ויעמוד במבחן הזמן גם בעוד עשור ויותר, וכזה שיהיה גם רלוונטי לתחום העיסוק הספציפי שלכם מבחינת המראה החיצוני שלו, שכן לוגו למסעדה לא יהיה דומה ללוגו של סוכנות רכב.

לאחר שהבנתם את נקודות הבסיס הללו, תוכלו לפנות לתהליך יצירת הלוגו המקצועי לעסק, הכולל גם הוא מספר שלבים נחוצים, להלן.

תהליך יצירה ועיצוב של לוגו מקצועי ואפקטיבי לעסק שלכם

  • בניית קונספט כללי המתאים לאופי העסק שלכם
  • סיעור מוחות יחד עם צוות קריאייטיב וביצוע מחקר ויזואלי
  • חיפוש אחר השראות ובחירת מספר סגנונות עיצוב אפשריים
  • אפיון העסק וצרכיו, יחד עם מחקר שוק מקצועי הכולל הכרת השוק והתחרות הפוטנציאלית
    זיהוי והגדרת מטרות העסק וערכי המותג שלו

מאפיינים חשובים בצבעי המותג שלכם

מלבד האופציה לעיצוב לוגו מקצועי לעסק המבוסס על טיפוגרפיה בלבד, או לוגו המבוסס על שילוב של טיפוגרפיה וסמל כלשהו, ישנן אופציות חשובות של שילוב ובחירת צבעים בצורה נכונה – מה שעשוי להעביר ללקוחות מסרים מסוימים, ולהשפיע רבות על רגשותיהם.

צבעים שמחים – הם צבעים בהירים וחמים כמו אדום, ורוד, כתום וצהוב. גם צבעים פחות בסיסיים, כמו צבעי פסטל בגוני אפרסק, סגול או ורוד בהיר הם צבעים שמחים שיכולים להשפיע על מצב הרוח של הלקוחות שלכם. זכרו כי גוונים בהירים יותר משדרים יותר שמחה ואופטימיות.

צבעים עצובים – הם צבעים כהים ועמומים, כמו אפור ושחור, ובמקרים מסוימים גם צבעים בגוונים אחרים כמו כחול, ירוק, חום או בז’.

צבעים מעוררים – הם צבעי ניאון חזקים שעשויים להשפיע רבות על הרגשות של הלקוחות שלכם, ולנסוך בהם אנרגיה. צבעים ידועים שגורמים לנמרצות, לערנות ולעתים אף לרגזנות הם אדום בוהק, ירוק ניאון וצהוב בהיר. גם צבעוניות חזקה מאוד הכוללת גוונים כמו כחול רויאל, מג’נטה, ירוק אמרלד וטורקיז עשויים להשפיע גם הם על מצב הרוח של הלקוחות שלכם. צבעים מהסוג הזה תופסים את תשומת הלב, ובולטים היטב ביחס לצבעוניות הסביבה.

צבעים מרגיעים – הם צבעים כמו ירוק וכחול שמשדרים תחושת רוגע. גם גוונים וצבעים ניטרליים כמו לבן, אפור בהיר ובז’ גורמים לתחושות רוגע, וככל שתשלבו פחות גוונים, ותשמרו על קו עיצובי פשוט ולא מורכב, העסק שלכם ישדר יותר רוגע. גם גוונים אחרים כמו צבעי פסטל קרירים כמו כחול, מנטה ולילך עשויים להרגיע.

צבעים חמים – הם צבעים כמו צהוב וכתום, וכאלו שמעוררים לעתים תחושות של אופטימיות, אושר ואנרגיה. שימו לב כי שימוש קיצוני בגוונים אלו עלול לתת את התחושות ההפוכות – של דומיננטיות ואף סכנה וקריאה לעזרה.

בשורת הסיום, חשוב לזכור כי כשאתם באים ליצור תדמית לעסק שלכם, המטרה שלכם היא לוגו מקצועי לעסק, בעל מראה ויזואלי יפה ואיכותי, ובמקביל כזה שמעביר לקהל היעד שלכם את המסר שאתם מעוניינים להעביר בצורה ברורה ומתוחכמת.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך