בלי קישורים ובלי תוכן: 9 דרכים לעזור לגוגל לתעדף את האתר שלכם

מן הסתם זו בוודאי היתה תחושה נהדרת לגלות שקיימת מילת מפתח ספציפית לאתר שלכם שתאפשר לגוגל לתעדף אותו על פני אחרים. אלא שלצערנו, המציאות היא שבמקרה של קידום אורגני לא נוכל לסמוך על טכניקה אחת שתביא מבקרים ייחודיים, אלא להשתמש בשילוב של אסטרטגיות שונות.

שילוב של אסטרטגיות

תעבורה בגוגל היא שילוב של תנועה ממומנת, חיפוש ישיר, הפניה ותנועה חברתית. יש צורך בכל הדברים האלה בצורה כזו או אחרת כדי לקבל דירוג גבוה, העניין הוא שהדברים הללו לוקחים זמן, אבל בסופו של דבר הם אכן עובדים עבורכם.

נכון שאמרנו בלי תוכן, אבל כולנו יודעים ששימוש בכותב תוכן מקצועי יכול להגביר את קצב יצירת התוכן שלכם. אתם בוודאי יודעים שהתוכן הוא המלך. לכן יצירת תוכן על בסיס שבועי היא אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות עבור תנועת ה-SEO שלכם, ופעילות קידום אורגני לאתרכם. בנוסף ליצירת דפים שנוספו לאינדקס (מה שעוזר לכם בגוגל), מדובר בפיתרון זול בהשוואה לשיטות אחרות לייצור תנועה. יש לזכור שתוכן לא נוצר יש מאין ולכן הוא מחייב זמן לכתיבה ולמחקר. יתרה מכך, רוב מומחי השיווק ממליצים לפרסם בלוג לפחות שלוש פעמים בשבוע, או אפילו מדי יום. ברור שמדובר בעבודה קשה ומורכבת שעדיף לכם להעביר למישהו אחר, ולשלם לו מחיר סביר עבור עבודתו.

אם כבר חטאנו. אז איך משלבים קישורים כחלק מהאסטרטגיה? הטיפ של פורשופ: איך נועלים את הזחלנים של גוגל באתר? מוסיפים לכל דף מאמר או מוצר שני קישורים, האחד לדף הקטגוריות/דף מאמר אחר והשני לדף הבית, כך שלמעשה אנחנו יוצרים לולאה “אין-סופית” (מתמשכת) של אינדוקס.

9 שידרוגים שיכולים לעזור לגוגל לתעדף את האתר שלכם

ישנה גם אפשרות לשווק תוכן ייחודי במקומות חדשים. ואכן אם אתם מעוניינים בעלייה בתעבורה בגוגל, עליכם להשתמש בסוגים אחרים של תוכן המפוזרים בערוצים מרובים. כמו למשל סמינרים מקוונים כאמצעי לקידום מכירות.

  • תקנו את תיאורי המטא של המאמרים. לא משנה התוכן שאתם מייצרים, אתם עדיין צריכים להתאמץ עם המטא-דטא שלכם. תיאורי מטא, למשל, הם טשטושים קצרים המתארים את תוכן הדף שלכם בצורה מדויקת ותמציתית, והם גם מה שמפתה אנשים ללחוץ על הקישור שלכם ב- Google.
  • דאגו לקבל קטע מובלט. אם אתם באמת מעוניינים להגביר את תנועת האתר שלם, ולהצליח באמצעות קידום אורגני שלו, אתם צריכים להשיג קטע טקסט מוצג. קטעי טקסט מוצגים הם תוכן המידע המופיע ב- SERP של גוגל לאחר מודעות ופרסומים ממומנים.
  • כדאי לצמצם מודעות באתר. זיכרו שהאלגוריתם החדש של גוגל (פרד) מעניש אתרים שיש בהם כל סוג של חסם לחוויית המשתמש. לכן אתרים עם תוכן כבד-שותף או ממוקד מודעות, סובלים מכיוון שהם איטיים מדי. אבל אינכם צריכים לבטל לחלוטין מודעות מהאתר שלכם. ביחרו ספקי מודעות והקטינו את מספר המודעות כך שהאתר שלכם לא יצור יותר מדי בקשות HTTP.
  • שפרו את חווית הגלישה במובייל – צמצמו את זמני הטעינה והתגובה בנייד. אם האתר שלכם לא מותאם לגלישה בניידים, סביר להניח שלא יהיו לכם מספיק מבקרים, כי גוגל מצידה ממשיכה בדחיפה לעבר חוויה ראשונה בנייד. למעלה מ-80% מהמשתמשים בקרב האתרים – גולשים דרך המובייל, לכן זה בלתי נמנע ליצור אתר רספונסיבי המתאים גם למובייל.
  • מומלץ גם להישאר גלויים עבור חיפושים מקומיים. דבר נוסף עליו משפיע פרד(האלגוריתם של גוגל) הוא תעבורת החיפוש המקומית, לכן לא מומלץ להסתמך אך ורק על הכנסות ממודעות ולשכוח מקידום אתרים מקומי. דאגו שיהיה תוכן מקומי (מילות מפתח וכו ‘) באתר שלכם, והדבר חשוב במיוחד עבור אתרי מסחר או עסקים עם מיקום פיזי.
  • דאגו לבחור מילות מפתח טובות יותר בעזרת Google Search Console, אל תסתפקו רק בקידום אתרים מקומי. לכן למרות שאתם רוצים לכלול מילות מפתח מקומיות (כמו “גלידה בתל אביב”) בתוכן שלכם, אתם גם רוצים להישאר עם מילות מפתח שכבר נותנות לכם כמות תנועה גדולה (כמו “גלידריה כשרה”). ויש גם אפשרות לקנות בלוגים, מאמרים חיצוניים או להשתמש בדומיין מפנה לצורך הפניות התנועה.
  • לבדוק אילו עמודים מתאנדקסים בגוגל. האם חסמתם את עמודי התגים והארכיון באתר שלכם? אנחנו רוצים למקד את הזחלנים של גוגל על הדברים החשובים באמת – דפי הבית, דפי המוצרים ודפי הקטגוריות וכן גם דפי המאמרים, ולכן מומלץ לתייג דפים לא רלוונטים באתר כ-nofollow בכדי למנוע מגוגל לבזבז זמן סריקה מיותר על דפים לא הכרחיים שלא יניעו למכירה.
  • האם מפת האתר שלכם תקינה? היררכיה עוזרת לזחלנים של גוגל להבין – מה חשוב באמת. מפת אתר בפורמט XML ניתן לבנות ולשדר בכלי החינמי Screaming Frog. אם יש לכם אתר מכירות – תעדיפו לבנות קובץ index גדול אשר יצור קריאות לשאר הקבצים, כך למעשה תוכלו ל”דבר בשפה הנוחה לגוגל” – ובכל פעם שהזחלנים של גוגל יזהו בעיות, יהיה לגוגל יותר קל לאתר להצביע עליהם.  אילו מפות קיימות? מפת תמונות של האתר, מפת דפים סטטיים כמו צרו קשר או אודות, מפת סרטוני וידאו, מפת קטגוריות – של מוצרים/מאמרים כולל תתי קטגוריות, וכמובן – מפת מוצרים.
  • בדיקה ידנית של דפים וקישורים באתר באמצעות Google Search Console. עדכנתם משהו? זה הזמן לקחת את ה-URL ותת לזחלנים של גוגל לבדוק האם הכול תקין שם, אם כן, באמצעות כך תוכלו לדאוג שגוגל יקבל טעימה מהשדרוג החדש שביצעתם. לטעימה זו יש משמעות מבחינת הדירוג של האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


קרא עכשיו
6 דגשים חשובים בעת בניית קישורים לקידום אתר
אולי יעניין אותך
5056 ----- This is a test...