כתיבת תוכן: המדריך המלא לכתיבת תוכן שמביא תוצאות

כל אחד מאיתנו משנן את המשפט “התוכן הוא המלך”, והיום אנו מבינים יותר מתמיד עד כמה המשפט הזה נכון ומדויק. כתיבת תוכן יכולה לבוא לידיי ביטוי באופנים שונים, וכל אחד מאיתנו יכול לבחור את האופן שבו הוא ירצה שהכתיבה תבוא לידיי ביטוי. זה יכול להיות באמצעות מאמר מקיף, זה יכול להיות באמצעות משפטים שיווקיים וזה יכול לבוא לידיי ביטוי דרך פוסטים שונים ברשתות החברתיות – כיום יש לנו אפשרויות כתיבה רבות ומגוונות.

אך לפני שאתם רצים למקלדת, אנו ממליצים לכם לקחת נשימה עמוקה – כי בסוף צריך לדעת איך להביא תוכן איכותי. יכולות כתיבה מעולות הן לא מספיקות ברוב המקרים, הן צריכות להגיע ביחד עם היכולת לייצר תוכן רלוונטי – כזה שיגרום למאמר או לפוסט שלכם להיות הטוב ביותר. איך תוכלו לעשות את זה? אנו בפורשופ, ננסה להביא לכם כמה דגשים חשובים, אתם יכולים לקרוא להם גם טיפים – שיסייעו לכם לבצע כתיבת תוכן שמביא תוצאות בדיוק כמו שצריך, כך שתוכלו לראות גם תוצאות מעולות.

הכותרת חייבת להיות אטרקטיבית

אפילו אם תצליחו לכתוב תוכן מעולה, בסוף אחד מהאלמנטים שעשויים למנוע מהגולשים לקרוא את התוכן הוא כמובן הכותרת. הכותרת של התוכן חייבת להיות מספיק מושכת בכדי להביא את הגולשים למצב שבו הם נכנסים למאמר או לפוסט שאותו אתם רשמתם. לא מעט כותבי תוכן שוברים את הראש בכתיבת כותרות, כל זאת בכדי למצוא את הנוסחה המנצחת. יש כותבי תוכן אחרים שאפילו מספרים כי כתיבת הכותרת לקחה להם יותר זמן מאשר כתיבת הטקסט כולו, כך שאל תזלזלו בכותרת – ותדאגו שהיא תהיה כמה שיותר מושכת ומעניינת.

תיאור קצר אך חשוב שיהיה קולע

אחרי שדאגתם למצוא את הכותרת הכי טובה, כעת אתם תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם צריכים לכתוב תיאור. התיאור יהיה מוגבל במילים ברוב המקרים, ולכן אתם לא תהיו חופשיים לכתוב בו מה שנראה לכם לנכון. המטרה המרכזית שלכם בתיאור זה לתמצת את המאמר או את הפוסט, ולהביא לכך שהגולש על סמך התיאור ירצה לקרוא את המאמר או את הפוסט כולו. אפשר לדמות את התיאור לטריילר של סרט, שהוא אמור להביא לכך שכל מי שרואה אותו ירצה ללכת לראות את הסרט גם בקולנוע.

היכנסו לראש של הגולש

אתם צודקים כאשר אתם אומרים כי כתיבת תוכן שמביא תוצאות מיועד גם למנועי החיפוש, אך מבחינתכם מה שאמור לעניין אתכם זה הגולש. אסור לכם להתמקד אך ורק במנוע החיפוש, כי אם תעשו זאת אתם תגיעו למצב שבו הטקסט ישעמם מהר מאוד את הגולש. לכן תחשבו קודם כל מה הגולש שלכם ירצה לקרוא ומה עשוי לעניין אותו, ורק לאחר מכן תחשבו איך זה יכול להתאים למנוע החיפוש. עם הזמן אתם תצליחו למצוא את השילוב המושלם בין כתיבה אידיאלית לגולש ביחד עם כתיבה שאידיאלית גם למנוע החיפוש – לא מדובר על שילוב שלא יכול ללכת ביחד.

אל תפחדו לקחת רעיונות מהמתחרים

מתחשק לכם ללכת על בטוח? כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקחת רעיונות מהמתחרים שלכם. אומנם חשוב מאוד שתמיד תביאו את נקודת המבט שלכם, אך בו בזמן המתחרים שלכם יכולים להביא לכם רעיונות יוצאים מגדר הרגיל. אז למה שלא תיעזרו בהם? ברגע שתיקחו רעיונות למאמרים או לפוסטים מעניינים, אתם כמובן תוכלו לקחת אותם לכיוון שלכם. כך שתוכלו ליצור הפרדה בין המתחרים ובניכם, זה חשוב מאוד כאשר אתם מבצעים כתיבה של תוכן לאתר או לעמודים עסקיים אחרים.

הכניסו לתוך הכתיבה שאלות עם תשובות

לא מעט אנשים יכולים לספר כי יש להם מחסום כתיבה, ובכל פעם שהם ניגשים לכתוב תוכן יהיה להם קשה להביא את עצמם לידיי ביטוי. הפתרון הטוב ביותר ופתרון שיכול להתקבל בצורה טובה גם אצל הגולשים זה לשלב שאלות עם תשובות בתוך הכתיבה. כך תוכלו לסייע לכל גולש להבין בדיוק על מה הולכת לעסוק הפסקה הבאה, ואתם תדעו בדיוק איזה תשובה לאיזה שאלה אתם צריכים לכתוב בכל חלק בכתיבה – אתם תעשו לעצמכם הרבה יותר סדר.

תנסו להכניס תמונות וגם סרטונים

כתיבת תוכן שמביא תוצאות יכול להיות מעולה ומעניין, אך אם אתם לא תכניסו תמונות או סרטונים לצורך ההמחשה – הגולשים עשויים לאבד עניין מהר מאוד. לכן אחד מהטיפים חשובים ביותר הוא שבכל פעם שאתם מעלים כתבה או מאמר לאתר שלכם, אתם תדאגו להוסיף גם תמונה או סרטון. כמובן שאתם תוכלו לשלב יותר מתמונה אחת או מסרטון אחד, אך לכל הפחות שיהיה לפחות אחד. כך לכל הגולשים שנכנסים לעמוד יהיה הרבה יותר קל והרבה יותר נעים לעקוב אחרי כל התוכן שכתוב – לעיתים מדובר על תוכן ארוך במיוחד.

תעברו על התוכן לפני שתפרסמו אותו

אל תעלו את התוכן מיד לאחר שאתם מסיימים לכתוב אותו, כי לעיתים אתם תרצו לעשות בו עוד מספר שינויים לפני שתעלו אותו לאתר או לעמוד העסקי. עוד עצה טובה שאתם תוכלו ליישם אותה היא לקרוא את המאמר או את הפוסט לפני הפרסום. אומנם לעיתים מדובר על עבודה כפולה, אך בקריאה שנייה אתם יכולים לגלות הרבה מאוד דברים שלא שמתם אליהם לב בזמן כתיבה. תוכלו לזהות שגיאות כתיב, וכמובן תוכלו לחשוב על רעיונות נוספים שיכולים להעשיר את התוכן כולו.

תשתמשו בכותרות משנה לאורך כל המאמר

כיום נדיר מאוד לראות מאמרים שלא מחולקים לפסקאות עם כותרות משנה מסודרות. ככל שהמאמר שלכם יהיה יותר מסודר, כך תוכלו להשאיר את הגולש בתוכו לאורך זמן ארוך יותר. ברגע שהמאמר שלכם יהיה מבולגן ולא מסודר, הגולש עלול לאבד אתכם עוד בתחילת הדרך. לכן תדאגו שתמיד תשתמשו בכותרות משנה, כותרות שיסייעו לכם לארגן את המאמר. אם להודות על האמת, כותרות משנה יסייעו לכם גם לכתוב את המאמר טוב יותר – באמצעותן תוכלו לדעת בדיוק על מה צריכה לעסוק כל פסקה.

תכתבו לגולש בגובה העיניים

ככל הנראה שאתם מכירים את התחום שעליו אתם כותבים טוב יותר מאשר הגולשים, אך אל תביאו את עצמכם למצב שבו אתם מדברים אליהם מעל לגובה העיניים. רוב הגולשים יאהבו לקרוא תוכן שכתוב אליהם בצורה ברורה, כזאת שלא תגרום להם להרגיש לא נעים. ברגע שגולש יבין כי התוכן שאותו הוא עומד לקרוא כתוב בשפה לא מובנת, הוא פשוט יוותר עליו ויעבור לקרוא תוכן אחר שאותו הוא יבין יותר. לכן תשתדלו לכתוב בשפה ברורה, אתם תראו שתקצרו על כך לא מעט פירות.

אל תכתבו על נושאים שאין לכם בהם ידע

זה נכון שאתם רוצים למלא את האתר או את העמוד העסקי שלכם בלא מעט מידע, אך חשוב מאוד שתכתבו ותתעסקו אך ורק בנושאים שאותם אתם מכירים. ככל שתתעסקו יותר בנושאים שאתם מכירים, כך תוכלו לתרום מהידע שלכם לכל אותם גולשים שקוראים את המאמר. כתיבת תוכן בנושאים שאתם לא מבינים בהם עלולה לסבך אתכם, אך בו בזמן היא עשויה גם לתת לגולשים שלכם מידע לא נכון – ובשלב מסוים הם עשויים שלא להמשיך לקרוא את התוכן באתר או בעמוד העסקי שלכם.

? רוצים להשאר מעודכנים
! השאירו פרטים וקבלו עדכונים לפני כולם
? רוצים להשאר מעודכנים
! השאירו פרטים וקבלו עדכונים לפני כולם
אולי יעניין אותך