7 טריקים פסיכולוגיים כיצד להגדיל מכירות בחנות האיקומרס שלכם

במיוחד בתקופה הזאת, תחום הקניות באינטרנט הופך לברירת המחדל אט אט. אם כבר יש ברשותכם חנות איקומרס עליכם להכיר עוד רבדים שילמדו אתכם כיצד להגדיל מכירות בחנות האיקומרס. בתחום המכירות אונליין התחרות רק הולכת ומתעצמת, ורבים המוצרים שדי זהים. במדריך זה נלמד אתכם איך למכור יותר באמצעות פסיכולוגיה.

מצב חירום

בכדי להגדיל מכירות בחנות האיקומרס, עליכם ליצור מעין “מצב חירום” אצל הלקוח הצופה. מה זה אומר? ברגע שאתם מוסיפים כותרות על יד המוצר כמו “הכי נמכר”, “4 יחידות אחרונות”, “נשארו X שעות לסיום המבצע”, במקרים כמו אלה הלקוח מרגיש את הצורך המידיי שלו במוצר, הוא רואה במוצר משהו נדיר להשגה וכך הרצון שלו לקנות את המוצר גדל.

נוסח מכירה

תחת כל מוצר מפורסם מומלץ ואף רצוי לכתוב תיאור קצר על המוצר. לתיאור זה יש חשיבות רבה והשפעה ניכרת על המכירה. עליכם למצוא נוסח שיהיה קצר ומאוד מוכר. חשוב להראות את הצד החיובי של המוצר, לדוגמא: “מוצר זה בעל 90% הצלחה” – נוסח זה עדיף על אותה תוצאה רק בנוסח אחר כמו “מוצר זה בעל 10% כישלון בלבד”. יש עוד אלפי דוגמאות ויש לשייך את הנוסח הרלוונטי ביותר בהתאם לאופי המוצר שאתם מוכרים. ההמלצה של פורשופ: כתוב תיאור של 300 תווים לפחות בכדי גם להעניק מידע רלוונטי מכל זווית על המוצר וגם לעזור למוצר שלכם להתקדם אורגנית במנועי החיפוש.

רושם ראשוני

בחיים ובכלל במכירות אין דבר חשוב יותר מאשר רושם ראשוני. כאשר אתם מעלים מוצר לאתר שלכם, עליכם לוודא שנראות התמונה הינה באיכות גבוהה, שהמוצר מושך את העין. ועוד טריק חשוב יהיה לכתוב את המחיר “לפני ההנחה” ולסמן את המחיר העכשווי. ככה הלקוחות שלכם ירגישו שהם מקבלים מוצר איכותי במחיר מוזל.

מחיר לפני ואחרי הנחה - אסוס
מחיר לפני ואחרי הנחה – אסוס

יצירת אמון

כדי ליצור אמון עם הלקוחות שלכם, עליכם יהיה לפרסם מאמרים בתחום על ידי איש המקצוע שלכם. מומלץ שאותו השם יופיע בכל המאמרים הקשורים לנושא כדי ליצור מעין שרשרת אמון בין אותו כותב ובין הלקוחות החוזרים. מלבד לכך, מוצר טוב יהיה עם ביקורת טובה, ככל שתקבלו יותר תגובות טובות על העסק או המוצר שלכם, כך האמון של הלקוחות בכם יהיה גדול יותר, וכתוצאה מכך המכירות יעלו. כמו באמזון וב- eBay, תוכלו להוסיף לכל מוצר תגובות וביקורות של לקוחות על מנת לעודד מתעניינים חדשים לרכוש את המוצר.

אנשים זקוקים לאישור חברתי והיום הם מסתמכים באופן מלא על ביקורות ותכנים חברתיים, לכן אם תרצו להעצים את תהליך הרכישה ולעודד מתעניינים חדשים לרכוש את המוצרים שלכם, הקפידו לתת הטבות ללקוחות אשר משאירים ביקורת הכוללת תמונה והסבר מפורט אודות חווית הקנייה, איכות המוצר ועוד.

הציעו תגמולים

אחת הדרכים של איך למכור יותר הינה באמצעות תגמולים, לקוחות אוהבים פינוקים. כדי להבטיח את חזרת הלקוח בפעם הבאה הציעו לו תגמול על הרכישה הבאה שלו. תגמול יכול להיות הנחה או כל הטבה שתתמרץ את הלקוח לחזור לאתר שלכם. הטיפ של פורשופ: תוכלו להוסיף את הקופון ב”טנקיו פייג” (דף התודה) אשר מופיע בתום הרכישה, או כטיזרים הנשלחים במייל לאחר הרכישה.

קופון הנחה של אסוס!
קופון הנחה של אסוס!

המוצר הוא לא האישיו

הכותרת יכולה להיות מטעה, אבל מאוד חשובה. מעבר לכך שאתם צריכים לדאוג לכך שהמוצר שלכם יהיה ברמה הגבוהה ביותר מבין כל המתחרים שלכם, עליכם לדאוג לחווית הקנייה של הלקוח. כאשר לקוח רוכש מוצר הוא רוכש גם שירות, והשירות שלכם חייב להיות אדיב ומשתלם. לא משנה עד כמה המוצר שלכם טוב, ללא שירות מעולה, אף לקוח לא יחזור אליכם. שירות טוב יכול לבוא לידי ביטוי במשלוחים חינם, מדיניות החלפת מוצרים גמישה, יצירת קשר עם לקוח ללא המתנה ועוד.

חישוב נתונים

אחד היתרונות שיש בחנויות אונליין הוא שאני יכולים לדעת את הנתונים של המערכת, כמה אנשים נכנסים, אילו אנשים נכנסים, דרך איפה הם הגיעו ועוד. נתונים אלה הם על בסיס ניסיון וטעייה, בדרך זו אתם יכולים לבחון מה ניתן לשפר ומה תואם את השאיפות שלנו כבית עסק. אפשר לומר בביטחון מלא שזה החלק החשוב ביותר במכירות אונליין, בדיקה מתמדת לחנות שלנו.

אין דרך אחת כיצד להגדיל מכירות בחנות האיקומרס

כל בית עסק רוצה לדעת איך להגדיל מכירות, אבל זה לא מספיק לרצות, צריך לנסות עוד ועוד. אין מדע מדויק ואין מדריך שדרכו תדעו ב-100% איך למכור יותר מוצרים. מה שהנכם כן מקבלים הם טיפים כלליים שמסייעים לויזואליות של החנות ולמכירות, חלק מהטיפים יעבדו וחלק פחות. להגדיל  מכירות  באמצעות פסיכולוגיה מותנת בהרבה נתונים משתנים, עליכם להכיר את הקהל שלכם לכל פרטיו ובאותה מידה להכיר גם את הקהל של המתחרים.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך