חיפוש קולי: האם העתיד נמצא בחיפוש הקולי של גוגל?

חיפוש קולי אינו חדש לרובנו, ואכן בשנים האחרונות הוא תפס בשקט חלק גדול משוק החיפוש. ואכן רבים מהמשווקים והמומחים לאופטימיזציה למנועי חיפוש מתחילים לשים לב לעובדה שעוד מעט, מחצית מכל החיפושים באינטרנט יהיו חיפושים קוליים.  ולמרות שנדמה כי טכנולוגיית החיפוש הקולי של גוגל נמצאת בחיתוליה, הרי שכבר יש לנו עוזרים וירטואליים מתוחכמים מבוססי קול ויישומי תוכנה, המגובים בבינה מלאכותית מפותחת. השאלה כיצד ישפיע חיפוש זה על מנוע החיפוש של גוגל, והאם נצטרך בעקבותיו לשנות את דפוסי החשיבה והעבודה שלנו.

הרבה יותר טבעי לנו חיפוש קולי

הסיבה לצידוד בחיפוש הקולי של גוגל היא שהוא יותר נוח. לא רק בגלל הגישה הדיבורית שלו, אלא גם מכיוון שזו הדרך הטבעית לשאול שאלה. לרובנו יש לא מעט מידע חשוב שספגנו במהלך חיינו. אם חסר מידע כלשהו, נוכל להיזכר בו ולמלא את החסר. ולכן אנו הולכים צעד קדימה לתיקון המידע שאנו סופגים.

כשגוגל התחיל היה עליו להשתמש בטכנולוגיה שהייתה זמינה. והמטרה שלו היתה לעזור לאנשים למצוא אתרים רלוונטיים. עם הזמן היעדים עברו מאתרים למידע. חיפוש הקולי של גוגל יכול להפוך למנגנון נוח עבור גוגל אם הוא יצליח להבין ולפענח את כוונת המשתמשים. במידה וגוגל יבין כיצד לפענח נכון את עיבוד השפה האנושית, הוא יהיה מסוגל לתקשר עם המשתמשים בדיוק כמו שאדם עושה לאדם אחר. זה יכול לעזור לגוגל להבין במדויק מה המשתמש רוצה או מה כוונת המשתמש.

חיפוש קולי במקום מילות מפתח

חיפוש של מילות מפתח מחייב אותנו לציין את אותן מילים בדיוק. לעומת זאת שימוש בחיפוש הקולי של גוגל מאפשר לנו להציג שאלה מלאה שכוללת את אותן מילים. לכן זה הופך את החיפוש הקולי של גוגל לכלי הטוב ביותר בתרגום השפה האנושית לכוונת המשתמש. הבנה של כוונת המשתמש היא המפתח להצלחה הן עבור מנועי החיפוש והן עבור יוצרי התוכן. בואו נדבר עכשיו על הדרכים הטובות ביותר בהן אנו יכולים לעבוד עם מנועי החיפוש ולהקל על משתמשים העוברים לחיפוש הקולי של גוגל.

קרא עכשיו
3 מהלכי אופטימיזציה שיעזרו לכם לעקוף את המתחרים

מאחר ורוב המשתמשים רגילים להציג שאילתות בכתב הם יצטרכו כעת לשנות את הגישה ולעבור לשיחה. מה שאומר שיהיה שינוי בביטויי המפתח שלהם. מאחר ורובם נוטים להשתמש בנייד הרי שסביר להניח שהחיפוש יעשה תוך כדי תנועה ויהיה קצר, ענייני יותר ויחפש תשובה מיידית ומהירה.

אנחנו בפורשופ מציעים לבעלי עסקים לחשוב – מה האנשים מחפשים ואיך הם עתידים לעשות זאת באמצעות החיפוש קולי. נושאים שונים הופכים להיות מאוד רלבנטיים כמו לוקוליזציה (עסקים מקומיים) למשל, והצורך להרשם באופן עדכני בגוגל מיי ביזנס על מנת להגדיל את הסיכויים שלכם כאשר מישהו יבצע חיפוש קולי באיזורכם. מילות המפתח כאמור עתידות להשתנות הן תהיינה ארוכות יותר ועם ביטויי זנב ארוך וביטויים שיתאימו לשפה מדוברת. מומלץ להכין מאגר של שאלות “דיבוריות” שמקורו בשאלות ובשיחות עם לקוחות, ולהתאים את התוכן שלכם לכך.

לרוב זה מסתכם ברכישה

רוב המשתמשים נוטים לשאול באמצעות החיפוש קולי לגבי אתרים או עסקים שנמצאים בקרבתם, באמצעות הנייד. מה שאומר שחשוב שחווית המשתמש שלהם דרך הנייד תהיה מושלמת. יתרה מכך, 50% מהחיפושים הקוליים של גוגל מסתיימים לרוב בביקור ממשי של המשתמש בבית העסק. אז אל תחששו מפני אוריינטציה מקומית ושילובה בתוכן שלכם.

אתגר נוסף הוא שהמשתמשים מחפשים אחר תוצאה מיידית ומהירה, ניכר כי אין להם זמן להכנס לאתר שלכם. הם פשוט משתמשים במידע שגוגל מציג בפניהם. מה שאומר שתהיו חייבים לדאוג לכך שהעסק שלכם יקבל כמות נכבדה של ביקורות חיוביות, תיאורי המטא של כל כתבה יהיו מנוסחים בצורה המושכת ביותר לעין, זאת על מנת להגדיל את אחוזי ההקלקה.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
4391 ----- This is a test...