חיפוש מסונן בחנויות וירטואליות: איך ומה צריך לעשות?

קיום מסננים שיעזרו בחיפושי מוצרים הוא אסטרטגיה נוחה מאוד ליצירת חוויית גלישה טובה יותר עבור לקוחותיכם. ככל שכמות המוצרים גדלה בחנות שלכם, המסננים הופכים להיות נחוצים יותר כדי לעזור ללקוחות שלכם לצמצם ולחדד את חיפושיהם. חיפוש מסונן בחנויות ורטואליות הוא אם כן נדרש, אך מציב כמה אתגרים חשובים בפני מקדמי התוכן. מהם, ואיך אפשר להפחית את הפגיעה, הנה כמה מהתשובות.

אפשרויות הסינון שקיימות

חיפוש מסונן בחנות וירטואלית של מוצרים נוצרים משני אלמנטים – הראשון, אפשרויות מוצר, כלומר אלו למעשה מאפשרות ליצור גרסאות מוצר כגון גודל, צבע, מידות וכו. אפשרות נוספת היא של הקלדת שדות מותאמים אישית מסוג “בחר רשימה מתוך רשימת גלילה” לכאורה הכל ברור לא? ובכן לא ממש. כי יש בהחלט הבדל בין חיפוש לסינון כשהדבר מייחס לתוכן מקודם. וכדאי לשים לב לדקויות הללו כאשר מחליטים לאנדקס עמודים מסויימים של תוכן באתר.

ההבדל שבין חיפוש לסינון והמשמעות של חיפוש מסונן בחנות וירטואלית

חיפוש מסונן בחנות וירטואלית למעשה מתייחס לסינון מוצרים לפי סיווגים שונים, בעצם  מדובר בניווט באתר שמבוסס על חיפוש באמצעות מנגנון החיפוש של האתר עצמו. המטרה היא כמובן להקל על המשתמש ולייצר עבורו חווית גלישה נוחה.

ויש גם מי שמגדירים את החיפוש המסונן למעשה כמיון לפי מספר ממדים בו זמנית, מה שאומר למעשה שנעשה כאן שימוש במסננים מרובים. מכאן למעשה נובעת הבעיה העיקרית של גוגל והקידום. אין כאן שימוש בגורם אחד ייחודי אלא במספר הגדרות ייחודיות, וגוגל פשוט מסתבך עם זה.

הבעיות שנוצרות בעקבות החיפוש המסונן

בואו נניח שיש לך שני פילטרים בחנות ספרים וירטואלית: ספרות בדיונית וספרות היסטורית אם היינו משלבים אותם, בטח ניתן לומר שישנן שלוש אפשרויות: רק בדיה, רק היסטורי, גם היסטורי וגם בדיוני עם זאת, יש אפשרות רביעית: זה גם בדיוני וגם היסטורי. כך שלמעשה יש באמצעות חיפוש מסונן בחנות וירטואלית יותר מדי פילטרים, יותר מדי היבטים, יותר מדי כתובות אתרים עם תוכן כפול, ובעוד שמשתמשים עשויים למצוא את הדפים האלה זהים, מנועי החיפוש לא! למה? בגלל כתובות אתרים.

תלוי באיזה סדר המשתמשים בוחרים לבחור את המסננים שלהם ישנן פלטפורמות שיוצרות כתובות URL שונות לאותו תוכן. זה נעשה בדרך כלל באמצעות פרמטרים. זוהי בעיה מכיוון שאחד הדפים אינו מספק ערך מוסף למשתמש.

קרא עכשיו
5 כלים פרקטיים ליצירת ועריכת סרטונים לעסק וליוטיוב

איך אפשר לפתור את הבעיות

ישנן מספר דרכים לפתור את הבעיות שנוצרות בעקבות אותו חיפוש מסונן בחנות וירטואלית. אפשרות אחת היא להשתמש בתגית No Index אשר תסמן לגוגל לא להציג את הדפים ותבא לפתרון בעיית התוכן הכפול. אפשרות אחרת היא לחסום דרך ה-Robots.txt – כאשר אנו מגדירים לגוגל לא לבקר דפים עם פרמטרים מסוימים, הבעיה שזה לא תמיד עובד טוב.

אפשר גם להשתמש בקנוניקל שמסמן לגוגל מהו דף התוכן המקורי. הבעיה כאן היא שיש להחליט האם לשים תג בכל רמות הסיווג, או רק בחלקן. ואפשר כמובן גם לעשות שימוש ב-Ajax – שמורה על הצגת דפים מהשרת עצמו, כך נפתרת לחלוטין בעיית הזחילה. בנוסף, ניתן להימנע מראש ליצור כתובות URL נפרדות.

כל אלו הם פתרונות טכניים אלא שיש גם פתרונות נוספים כמו למשל להשתמש בכתובת URL קצרות ומוגדרות כך שלכל רמת סיווג תיצרו באופן ידני את כתובת הURL שלו, גם באופן הירארכי. אפשר גם לשלב מאמר איכותי בכל רמת סינון או לדאוג להציג את המלל של המוצרים בתור תמונה.

מקווים שקיבלתם את המענה שחיפשתם, באהבה צוות פורשופ.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
4533 ----- This is a test...