הצד הטכני של קידום אתרים: 10 פעולות טכניות לקידום אורגני של כל אתר

אם תשאלו כל מקדם אתרים מה הוא עושה בפועל על מנת לקדם את האתר, הוא ככל הנראה לא יפסיק לספר לכם על החשיבות של הקישורים והחשיבות של התוכן. כמובן ששני האלמנטים האלה הם מהאלמנטים החשובים ביותר עבור קידום אורגני של כל אתר, אך בפועל יש עוד כמה צדדים למטבע – צדדים שהם הרבה יותר טכניים מאשר הצדדים האחרים שנחשפתם אליהם עד כה. אולי בגלל שמדובר על צדדים טכניים, יצא לכם הרבה פחות לשמוע עליהם ממש עד לרגע הזה.

לעיתים דווקא אותם צדדים טכניים הם אלה שעושים את ההבדל בין הצלחה בקידום ובין כישלון בקידום. לעיתים קידום אתרים לא יהיה אפקטיבי אם לא תבצעו בפועל את הפעולות היחסית פשוטות האלה. אז לפני שתשלמו ביוקר על חוסר ההיכרות שלכם עם הצדדים הטכניים של קידום אתר אורגני, אנחנו בפורשופ החלטנו להרים את הכפפה על מנת לספר עליהם. במאמר זה, נציג את 10 הפעולות הטכניות שהן הכי חשובות לקידום האורגני של האתר שלכם – וזה לא באמת משנה על איזה אתר מדובר.

תתקנו קישורים שבורים באתר

אחת מהרעות החולות של לא מעט אתרים ברחבי הרשת היא שעם הזמן דפים מתחילים להיעלם להם. במצב כזה כאשר גולש ירצה לגשת לעמוד שכבר איננו נמצא באוויר, הוא כמובן יקבל שגיאת 404. בשנים האחרונות גוגל רואה בחומרה את הנושא של שגיאות 404, ולכן היא עשוי לפגוע בקידום האורגני של האתר. מחובתכם לוודא כי כל הדפים באתר זמינים, ויתרה מכך שהגולש יוכל להגיע בקלות לכל אחד מעמודי האתר – כך תוכלו להיות בטוחים שהקידום האורגני לא יפגע בשום שלב.

בנו מפת אתר

גוגל עושה כל מאמץ על מנת לאנדקס את כל הדפים של האתרים השונים שקיימים ברשת, אך כמו שאתם בוודאי מתארים לעצמכם זה עשוי לקחת זמן. לכן בכדי שתוכלו לבצע קידום אורגני כמו שצריך, עליכם להיות בטוחים כי גוגל אינדקס את כל העמודים באתר. אז איך אתם מהצד שלכם יכולים לעזור לגוגל לבצע את האינדוקס כמו שצריך? על ידי בניית מפת אתר שבאמצעותה גוגל יוכל לגשת לכל העמודים באתר. כך אתם יכולים להיות בטוחים שאף אחד מהעמודים לא ייפול בין הכיסאות, וכל העמודים של האתר יגיעו למנוע החיפוש.

עריכת קובץ robots.txt

זה עשוי להישמע מעט מפחיד, אך בפועל לא מדובר על משימה מאוד קשה או מרתיעה. בעיקרון אתם לא צריכים לגעת בקובץ אם אתם רוצים שגוגל יבצע אינדוקס לכל העמודים באתר. במקרה שבו יש עמודים שנמצאים תחת הקמה או תחת פיתוח, אתם לא תרצו שגוגל יאנדקס אותם כי זה עשוי להשפיע על כל המהות של קידום אתרים. לכן במקרה כזה בקובץ הזה תוכלו לציין לזחלן של גוגל איזה עמודים אתם לא תרצו שהוא יאנדקס באותו שלב. רק אל תשכחו לבצע שינויים כאשר אתם מסיימים לבנות את אותו עמוד שלא תרצו לאנדקס.

יצירת קישורים פנימיים

האלגוריתם של גוגל מנסה ללמוד כל הזמן את ההיררכיה בכל אתר, בכדי לדעת איזה עמודים יקבלו תיעדוף – אך זה לא פשוט מכיוון שבכל אתר המצב הוא שונה. אז איך תוכלו לעזור לגוגל לדעת אילו עמודים חשובים יותר ואילו עמודים חשובים פחות? על ידי יצירת קישורים פנימיים בתוך האתר, כך אתם מראים לגוגל בצורה הכי ברורה אילו עמודים הם הכי חשובים. כך גוגל ידע בדיוק לאילו עמודים הוא צריך לתת עדיפות גבוהה יותר.

מבנה ה-URL של העמודים

הטעות הכי גדולה היא לבנות את מבנה ה-URL על מחרוזות בעברית, כי הם עשויים ליצור הרבה יותר בלגן ממה שנדמה לכם. אומנם מדובר בעיקר על עובדה אסתטית, אך בפועל היא מאוד חשובה ועשויה להביא איתה לא מעט הבדל. ההמלצה שלנו אליכם היא לרכוש דומיין באנגלית ולשמור על מבנה ה-URL באנגלית. זה אומנם לא יסייע לכל הנושא של קידום אורגני, אך זה כן יעזור לגולש להתמצא טוב יותר באתר – כך שהוא יבין בדיוק באיזה עמוד הוא נמצא וכמובן יוכל לשתף בקלות עם חברים.

מהירות האתר

מה לא נאמר על הנושא של מהירות האתר והחשיבות בכל מה שנוגע לתחום של קידום אתרים? אך אתם צריכים תמיד לבדוק את מהירות האתר בכל פלטפורמה אפשרית בכדי שתהיו בטוחים שאתם עושים נכון. אם האתר עולה מהר מאוד במחשב אבל עולה לאט מאוד במובייל, אתם לא עשיתם כל כך התקדמות – כי במקרה כזה גוגל עשוי לפגוע בקידום האורגני של האתר. לכן אל תתרכזו אך ורק בפלטפורמה הרגילה של האתר, תמיד תסתכלו לכל כיוון אפשרי בכדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בדרך הנכונה.

רמת האבטחה של האתר

אולי אתם תשאלו את עצמכם מה הקשר בין קידום אורגני ובין האבטחה של האתר? אך יש לכך השפעה גדולה מאוד, השפעה שברוב המקרים עשויה להשפיע מאוד על הקידום של האתר. לכן אם האתר שלכם לא מאובטח ברמה גבוהה, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב שבו אתם תשלמו על כך בדירוג שלו במנועי החיפוש. לכן תדאגו שהאתר יהיה מאובטח לעילא ולעילא, כך שגוגל תוכל לשלוח אליו גולשים בבטחה – ואתם תוכלו לתת לגולשים שנכנסים את החוויה הכי טובה שרק אפשר לתת.

פירורי לחם באתר

גם כאן מדובר בעיקר על תוספת אסתטית, אך היא מאוד חשובה כאשר מסתכלים על קידום אתרים בתור אלמנט כולל. פירורי לחם הם אותם מצביעים שמדווחים לגולש בכל פעם איפה הוא נמצא ומאיפה הוא הגיע לכל עמוד. כך יהיה לו יותר קל לחזור לאחור בצורה קלה או להבין מה עליו לעשות בכדי להגיע לעמוד הראשי. “עמוד ראשי -> שם הקטגוריה -> שם הדף” זה נראה בדיוק כך, ואתם צריכים שיהיה לכם את זה באתר על מנת לשפר את חווית המשתמש שאותה אתם מעבירים לגולש.

הוספת תמונות לכל דף באתר

אם בעבר הוספת תמונות הייתה בעיקר מותרות, כיום לגמרי אפשר להגיד כי מדובר על חובה של ממש. כל אחד שרוצה לראות קידום אורגני שמתבצע כמו שצריך, יהיה מוכרח לשים לב לתמונות שאותן הוא משלב בעמודים השונים. חשוב מאוד לשלב תמונות שקשורות לדפים או למאמרים שאליהן הן אמורות לשייך, כי אולי גולשים יגיעו לאתר שלכם כחלק מחיפוש התמונות במנועי החיפוש. כך שאתם צריכים לדאוג שבכל כתבה ובכל מאמר שעולה לאתר תופיע גם תמונה מעניינת כזאת שעשויה לתפוס את העין של הגולש.

להסיר קישורים שפוגעים באתר

אומנם אתם שמעתם את הנושא של הקישורים בעיקר בהיבטים החיוביים שלו, אך יש לו גם צדדים שליליים. לא מעט בעלי אתרים שמתחרים האחד בשני יכולים לנהל מלחמת חורמה האחד עם השני על ידי הוספת קישורים שיפגעו בדירוג. אחרי שלא מעט בעלי אתרים התלוננו בפני גוגל על האפשרות הזאת, כיום ניתן להסיר את ההשפעה של קישורים שאתם חוששים שהם עלולים לפגוע בדירוג של האתר. כך אתם תוכלו להיות בטוחים שכל קישור שמצביע לאתר הוא קישור שיתרום לדירוג ולא כזה שיפגע בו.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך