איך להשתמש בהשלמה האוטומטית של גוגל לקידום אורגני?

אנחנו כבר מורגלים לזה שמנוע החיפוש של גוגל קורא מחשבות, או יותר נכון מכוון מחשבות. אנחנו מקלידים מושג, וההשלמה האוטומטית של גוגל משלימה אותו עבורנו. גוגל רוב הזמן מצליח לדייק את החיפוש שלנו, ואף משדרג את חווית חיפוש המידע. על פי גוגל ההשלמה האוטומטית נועדה בכדי לחסוך לנו זמן יקר. רוצים לדעת איך כלי הקסם הזה יכול לעזור לכם בקידום אורגני של העסק שלכם? אנחנו בפורשופ הכנו לכם כתבה מקיפה על כל הנושא, תיהנו.

ההשלמה האוטומטית של גוגל (Google Autocomplete) היא אחת מהמאפיינים המזוהים ביותר עם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. ההשלמה האוטומטית מבוססת על מאגר מידע עצום המבוסס על מיליוני חיפושים. היא יכולה לשמש ככלי עסקי חזק, אך היא גם יכולה להזיק. מנוע החיפוש יכול לעלות תוצאות לא מחמיאות, בעיקר אם אתם אישיות מאוד מפורסמת, או שלחילופין אתם סובלים משיימינג מאסיבי ברשת. בגלל שגוגל קיבלה המון תלונות, ואף נאלצה לשלם פיצויים לאנשים מסביב לגלובוס, היא הוסיפה את האופציה של בקשה להסרה של ההשלמה האוטומטית. אך גם אם תחפשו, תתקשו למצוא את אותה אופציית הסרה מסתורית, וכמובן שזה לא במקרה – הסיבה לכך היא “אפקט כדור השלג”, כלומר כשאנחנו ממשיכים לחפש את אותן השלמות בעייתיות ולוחצים עליהן, גוגל מקבל איתות על כך שהחיפושים הללו פופולריים ולכן מעדיף להשאיר את ההשלמה.

איך ההשלמה האוטומטית של גוגל יכולה לייצר עבורכם קידום אורגני?

ההשלמה האוטומטית של גוגל היא כלי עסקי יעיל ופשוט. מקלידים מילה, ובודקים את צירופי המילים שמנוע החיפוש בוחר להשלים. אם לדוגמא תגגלו “קורונה” הבחירות הראשונות של גוגל הן: “קורונה תסמינים”, “קורונה לפי ערים” וקורונה בישראל”. בעזרת התוצאות תוכלו להסיק מה הן מילות המפתח שהכי ישתלמו לכם לשלב במאמרי הקידום לעסק שלכם. אנחנו לא יכולים להיות בטוחים כמה אנשים חיפשו כל מילת מפתח, אבל כל עוד לא מדובר בהשלמה ארוכה מידי, יש סבירות גבוהה שיש לה נפח חיפוש משמעותי בגוגל – וזה נפח מספיק משמעותי בכדי שנרצה להשקיע בו בכדי לקבל קידום אורגני.

קרא עכשיו
הכירו את אסטרטגיית הפירמידה ההפוכה ל-SEO מהיר

מה ההבדל בין ההשלמה האוטומטית של גוגל להשלמה של מתכנן מילות המפתח?

ההבדל העיקרי שמתכנן מילות המפתח (Keyword Planner) לא מאפשר לחפש מילות מפתח קרובות כאלה שההשלמה האוטומטית של גוגל מציגה. כן מתכנן מילות המפתח מציג ביטויים סמוכים אך לא ביטויים אשר סביר להניח יושלמו באופן אוטומטי על ידי גוגל.

אם נחפש בגוגל “גלידריה” נראה שההשלמה האוטמטית עשויה להשלים לנו לחיפושים רלוונטים גאוגרפית, כמו גלידריות מחופשות באזור הגאוגרפי שלנו, או “גלידריות כשרות בתל אביב”, “גלידריות פתוחות במרכז” וכדומה.

ההשלמה האוטומטית של גוגל - איך היא עובדת?

איך להשתמש בהשלמה האוטומטית בגוגל באופן היעיל ביותר?

עברו למצב “גלישה בסתר”- כאשר אתם עוברים למצב של “גלישה בסתר” גוגל לא מטרגט אתכם ואתם נחשבים למשתמשים אנונימיים. לכן לא תקבלו השלמות המבוססות באופן אוטומטי על חיפושים קודמים שלכם. כך תוכלו לקבל מידע נקי ואובייקטיבי על מילות מפתח שיעבדו עבור העסק שלכם באופן המשתלם ביותר.

  • בדקו לאיזה תוכן המשתמש רצה להגיע – גוגל עוקבת אחרי מילים, והקשרים סמנטיים בין מילים, כך הוא מקשר ביטוי אחד למשנהו. כמו למשל, כאשר הקלדתי את מילות החיפוש “האם אפשר לתקן אייפון שנפל למים?” בחיפושים הראשונים מופיעים שלל בתי עסק העוסקים בתיקון טלפונים. למרות שכלל לא השתמשתי במילות החיפוש הספציפיות לחיפוש בתי עסק המתקנים טלפונים. כלומר – גוגל מבין את הצרכים שלנו ונותן לנו תוצאות לפי זה – ולנו נותר להשתמש ביתרון הזה ככלי עסקי.
  • הרימו לעסק שלכם את המוניטין – כאשר לקוח מחפש מידע על העסק שלכם והוא מקבל תוצאות שליליות אתם עלולים להפסיד המון. אחד ההליכים היעלים ביותר להעלאת המוניטין העסקי הוא הפצה של כמה שיותר תוכן חיובי ואיכותי על העסק שלכם. הקימו אתר או בלוג בו תוכלו לפרסם תוכן שגם יקדם עבורכם את העסק באופן אורגני, וגם יציף את הרשת בהמון מידע על העסק שלכם, מידע שאתם בחרתם – מה שיקנה לכם שליטה מסוימת על המוניטין העסקי שלכם.
  • חיפושים קשורים – גוגל החל להציע קטגוריות של חיפושים הקשורים למילות החיפוש. מדובר בשירות משלים של ההשלמה האוטומטית, גם החיפושים הקשורים יכולים להוות עבורכם מילות מפתח רלוונטיות ששימוש בהן יכול לקדם את העסק שלכם.
קרא עכשיו
חיפוש לפי תמונה: איך מחפשים בגוגל לפי תמונה?

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
4709 ----- This is a test...