גוגל שופינג: למי מותר? למי אסור? ולמי זה בכלל מתאים?

אם העסק שלכם עוסק במסחר מקוון, פלטפורמת גוגל שופינג (Google Shopping) היא ה-דבר שאתם צריכים. אם כבר עשיתם קמפיין או שניים בגוגל עבור העסק שלכם, אז אתם בטח יודעים שקמפיינים עשויים גם להיכשל לעתים, בעיקר במצבים שבהם קהל היעד לא הותאם בצורה טובה. בדיוק עבור מצבים כאלו, גוגל יצרה את פלטפורמת הפרסום גוגל שופינג.

במקום לצפות במודעות המשולבות בתוצאות החיפוש, עם פלטפורמת גוגל שופינג, הגולשים יכולים לצפות בכל המוצרים שנמצאים באתר כבר בראש עמוד תוצאות החיפוש, גם מבלי להיכנס אל האתר. הם יכולים להשוות בין המוצרים, ולראות את המחירים והדגמים שקיימים אצל כל ספק. אם הם ישתכנעו שאכן מדובר במוצר שאותו הם מחפשים, הם ילחצו על המודעה. כך מתבזבזים פחות קליקים שלא רלוונטיים.

Google Shopping – למי זה מתאים ולמי פחות?

כמו שכנראה כבר הבנתם, פלטפורמת גוגל שופינג לא מתאימה לכל עסק, אלא בעיקר לעסקים המפעילים אתרי אינטרנט שבהם הם מציעים מוצרים למכירה. אמנם אתרי מכירות גדולים עושים שימוש בפלטפורמה, אך גם אתרים קטנים ועסקים שזה עתה עשו את הצעד הראשון שלהם ברשת, יכולים לעשות בה שימוש גם הם.

אם האתר שלכם עוסק בהצעת שירותים שונים כגון חופשות, תיירות ומלונות, ולהבדיל הימורים, חומרים אסורים או מסוכנים, הפלטפורמה של גוגל שופינג לא תתאים לכם, שכן לגוגל יש תקנות עבודה נוקשות בכל הנוגע לשירותים כאלו.

מודעות קידום רגילות מול מודעות ב-Google Shopping

אם כבר יש לכם קמפיינים ב-Google Ads, והגעתם עד לשורה הזו במאמר, נראה שכבר צצה לכם ההתלבטות האם לעבור לקמפיינים בפלטפורמת גוגל שופינג, וגם השאלה האם הם בהכרח יעילים יותר עבור העסק שלכם.

ראשית, לפני שתקפצו על המציאה, חשוב שתבינו כי העבודה סביב הקמפיינים בפלטפורמת גוגל שופינג היא מסובכת ומורכבת יותר בהשוואה לעבודה על קמפיינים בפלטפורמת Google Ads, בעיקר לאור העובדה שהראשונה כוללת פרטים רבים וייחודיים שיהיה עלינו להוסיף בכל קמפיין, וכן הצורך לעבוד עם פלטפורמה נוספת שנקראת Merchant Center. למרות זאת, כמות המפרסמים בפלטפורמה זו הולכת וגדלה מיום ליום.

בניגוד למה שהתרגלתם להכיר בפלטפורמת גוגל אדס, שבה יש צורך לכתוב טקסט ולקשר אותו לדף נחיתה, כדי ליצור קמפיין בגוגל שופינג, יהיה עליכם לספק לפלטפורמה תמונות איכותיות, מידע בסיסי על המוצרים שאותם העסק שלכם מציע למכירה, כמו מחיר, דגם, יצרן ועוד.

מלבד העבודה המורכבת ליצירת קמפיין בפלטפורמת גוגל שופינג, יש לה כמובן גם יתרונות רבים, כאשר היתרון המרכזי שבהם הוא יחס ההמרה (של גולשים שהקליקו על המודעה) הגבוה בהרבה מזה של פלטפורמת גוגל אדס. בעוד שיחס ההמרה בפלטפורמת גוגל אדס עומד על כ-4 אחוזים, בפלטפורמת גוגל שופינג היחס עומד על 12-8 אחוזים.

בנוסף, היבט חשוב אחר שנזקף לטובת פלטפורמת גוגל שופינג הוא CTR (יחס כל ההקלקות ביחס לכל החשיפות) גבוה בצורה משמעותית מאשר זה הקיים במודעות גוגל רגילות. לפי מחקר שפורסם ב-Searchengineland.com, כ-60 אחוזים מהקליקים שהתקבלו בגוגל היו הקלקות על מודעות שופינג, ולא על מודעות שהכילו טקסט.

עוד לא עברתם ל-Google Shopping?

אז זה הזמן לעשות את זה (רק אם אתם עסק שמתאים לפלטפורמה, כמובן). עסקים רבים כבר עושים את זה בהצלחה רבה, בעיקר בשל היכולות הרבות של הפלטפורמה והתצוגה הוויזואלית של הצגת המוצרים לצד התמונות והפרטים שלהם בעמוד תוצאות החיפוש, שיעילה בהרבה מאשר בפלטפורמת גוגל אדס, ומאפשרת לבעלי עסקים לקבל לידים איכותיים יותר שיובילו בתורם לאחוזי מכירות גדולים יותר ביחס לאלו שהתקבלו בפלטפורמת גוגל אדס.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך