בניית קהילה: איך ולמה כדאי לבנות קבוצת פייסבוק אקטיבית לעסק שלך?

בעוד שיש ירידה ניכרת בחשיפה של עמודים עסקיים בפייסבוק, דווקא קבוצות הפייסבוק הפכו לתחליף טוב ואיכותי שנמצא בעלייה מתמדת. כיום, קבוצות פייסבוק הפכו לכלי יעיל ושימושי עבור עסקים, שנהנים כעת מקהילת משתמשים שמגלה מעורבות טובה.

למה לי קבוצת פייסבוק עכשיו?

אמנם לא לכל עסק מתאים לפתוח עכשיו קבוצת פייסבוק, אבל עבור מי שכן, קבוצות פייסבוק יכולות להציע מעורבות גבוהה, שיח הדדי המתנהל בצורה חלקה, ערך מוסף ללקוחות, תחושת קהילה בין המשתמשים, חיזוק מערכת היחסים עם הלקוחות, תחושת מועדון חברים סגור ומיוחד, והכי חשוב – חממה לבדיקת רעיונות ומיזמים חדשים, ופלטפורמה לקבלת הצעות ייעול והשראה ליצירת תכנים.

כך תעשו שימוש אפקטיבי בקבוצת פייסבוק לעסק שלכם

תקנון
לפני הכל, חשוב שתנסחו תקנון לקבוצה שלכם. תקנון מסודר יסייע לכם לשמור על הסדר והארגון של הקבוצה, יגן עליכם ועל המשתמשים, ויעניק לה תדמית מקצועית. כך תוכלו להימנע מפרסומים שונים בקבוצה (שהם גם ככה לא מומלצים), ובמיוחד פרסומים של מתחרים. בתקנון חשוב שתוסיפו סעיף האוסר ספאם ושפה בוטה ואלימה כלפי חברים אחרים.

כמו כן, תוכלו להתאים את התקנון לאופי הקבוצה שלכם באמצעות סעיפים רלוונטיים, ומי שלא יעמוד בהם, יורחק מהקבוצה.

תוכן ייחודי
מלבד דיונים, חשוב שבקבוצה שלכם יהיה ערך מוסף שישמור על תשומת הלב והעניין של חברי הקבוצה. תוכן בלעדי, בדמות הנחה מיוחדת רק לחברי הקבוצה, מאמרים איכותיים, ספר אלקטרוני להורדה ללא תשלום ועוד, הוא כזה שיכול לתת לכם מענה לצורך של תוכן איכותי עבור הקבוצה שלכם.

עם תוכן איכותי ובלעדי, החברים בקבוצה ימצאו סיבה להישאר בה ואף יזמינו אליה חברים נוספים.

פירוט מלא
לא רק בקבוצת פייסבוק, אלא בכל פלטפורמה שבה אתם עושים שימוש לקידום העסק שלכם, חשוב שתתנו פירוט מלא על העסק שלכם ועל מה שאתם עושים. בקבוצת פייסבוק בעיקר, חשוב לא לדלג על השלבים הראשונים שפייסבוק תבקש מכם לבצע. מלאו את כל הפרטים, וספקו לחברים את כל האינפורמציה על אודות העסק שלכם, כמו אופי הפעילות, ועוד.

עקביות
בקבוצת פייסבוק, עקביות היא שם המשחק. קבוצות מצליחות הן כאלו שמקיימות דיונים, שיח ונוכחות בצורה עקבית וקבועה.

עקביות בפרסום תסייע לכם להגביר את האינטראקציה מול המשתמשים, וכדי לייצר אחת כזו, בתור התחלה יהיה עליכם לתכנן מדי שבוע מהם התכנים או הדיונים שאתם הולכים לפרסם וליצור בשבוע הקרוב. עם הזמן, חברים נוספים יקחו חלק ביצירת הדיונים והאינטראקציה.

אם קשה לכם לפרסם את הפוסטים בתזמון הנכון מדי שבוע, תוכלו לתזמן אותם מראש באמצעות אופציית התזמון שפייסבוק נותנת לכם. אם תשתמשו באופציה זו, אל תשכחו להיכנס לקבוצה בכל זאת, כדי להגיב ולהשתתף בדיונים, להשיב לשאלות, להגיב לפוסטים ובעיקר להפגין נוכחות ולשמור על הסדר.

ניתוח נתונים

פייסבוק מאפשרת לכם לצפות בנתונים על אודות הקבוצה שלכם ועל המגמות המשתנות בה, ובכך לקבל מידע על כמות המשתתפים הפעילים בקבוצה, המעורבות שלהם, זמני הפרסום המומלצים, הפוסטים הפופולאריים, האהובים ועוד.

כך תוכלו ללמוד את הקהל שלכם, את הפעולות שהוא מבצע, ואת ההעדפות שלו בצורה טובה יותר. מהמידע הזה תוכלו להסיק מסקנות לגבי איזה תוכן מעניין יותר את הקהל שלכם, מה אפשר לשמר ומה כדאי לשפר ועוד.

לסיכום, קבוצת פייסבוק דורשת עבודה מוקפדת ומאומצת, אך משמשת ככלי שיווק חזק המאפשר חשיפה ופרסום של העסק שלכם בצורה נעימה, היא בהחלט יעילה ומשתלמת לעסקים מתאימים. חברי הקבוצה יסמכו עליכם יותר ויותר כאשר תספקו להם ערך מוסף, וכך תהליך המכירה שלכם יהפוך לטבעי וחלק יותר.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך