כך תדעו: מהם בודקי האיכות של גוגל והאם ביקרו באתרכם?

גוגל ממיין את תוצאות החיפוש שלנו בעזרת אלוגריתם אוטומטי. אבל, מתסתבר שגם באוטומציה של גוגל אין שלמות, ולכן חוץ מלשפר אותה שמפעם לפעם, הם גם טורחים להשתמש בגורם אנושי. כן אלו נקראים בודקי האיכות של גוגל. אז אם תהיתם מיהם, מהן ההנחיות שלפיהן הם פועלים, ואיך תדעו אם הם ביקרו באתר שלכם, הנה התשובות.

מדוע בודקים אנושיים?

מדובר בקבלנים עצמאיים של גוגל, המופקדים על ציון תוצאות החיפוש שגוגל מחזירה לביטויי חיפוש מסוימים. המעריכים האנושיים בוחנים את תוצאות החיפוש ומדרגים את הדפים המופיעים תוך שימוש בקריטריונים מפורטים. ההערכה שמדובר ב-10,000 קבלנים ברחבי העולם שגוגל משתמשת בהם לעבודה זו.

דירוגי איכות החיפוש הבודקים  אינם משפיעים ישירות על דירוגי החיפוש, אך הם נותנים משוב למהנדסי גוגל, המתאימים לאחר מכן את אלגוריתם הדירוג. הרעיון הוא אם כן שהבינה המלאכותית תבחר באותן תוצאות שאדם היה עושה, ומכאן חשיבותם של בודקים אלו. אם תרצו מדובר בבקרת איכות לאלוגריתם של גוגל.

ההנחיות של בודקי האיכות של גוגל

הנחיות דירוגי איכות החיפוש באות לידי ביטוי במסמך בן 168 עמודים שניתן לאנשים שגוגל מעסיקה לשם כך. ההנחיות מתארות את התנאים והאלמנטים שצריכים להילקח בחשבון, ואיך צריך להיעשות אותו דירוג אתר.

אז מה הם בעצם מחפשים? ההנחיות מכסות בעיקר את דירוג איכות הדף (PQ) ואת דירוג הצרכים (NM); כאשר הכוונה בצרכים היא האם הדף ענה על צרכיהם של רוב המחפשים. כשמדובר בכמות כל כך גבוהה של מחפשים, הרי שאם רובם יצביעו על כך שהצרכים נענו הדף יקבל דירוג גבוה. כשמדובר באיכות הדף מתבססים על מספר גורמים, שכולם מקשרים ביניהם, כמו חשיבותו של הדף מבחינת המידע שבו ולאחר מכן איכותו של המידע הזה.

איך תדעו אם ביקרו אצלכם באתר

שאלת השאלות היא אם כן איך תדעו אם גוגל או בודקי האיכות של גוגל, יותר נכון, ביקרו אצלכם באתר. ובכן, בהתאם לניל פאטל, המייסד שותף של NP Digital, אפשר לבדוק את עיקבותיהם של הבודקים באופן הבא:

היכנסו לחשבון גוגל אנליטיקס שלכם ותעברו לדוח סקירת הקהל. לאחר מכן הקישו על “Add Segment”, לאחר מכן הקישו על  “+ New Segment.”. מכאן עברו אל “Conditions”, שנמצא תחת תווית הניווט “Advanced”. לאחר שתעשו זאת, מלאו את כל הדברים שיתאימו לכם וליחצו על “save”.

קרא עכשיו
איך להשתמש בזחלני רשת ל-SEO: חמש Crawlers מומלצים

רק וודאו שכשאתם ממלאים את הטבלה אתם לוחצים על כפתור “or” ולא על כפתור  “and”. וודאו שאתם בוחרים “Source”עבור העמודה הראשונה.

כעת, לאחר שיצרתם את הקטע החדש, הגיע הזמן לבדוק אם בודקי האיכות של גוגל צפו באתר שלכם. כשאתם בגוגל אנליטיקס תוכלו לבדוק אם היו דירוגי איכות באתר שלכם בתקופת התאריך שנבחרה. רוב הסיכויים שזה לא יקרה הרבה מכיוון שהם לא מבקרים באתר שלכם לעיתים קרובות. הדבר הנוסף שתבחינו בו הוא שלצד הכותרת “Audience Overview” יש סמל מגן צהוב. במידה והסמל ירוק, אז זה טוב. אולם צהוב פירושו שנדגמתם. אם אתם רואים את הסמל הצהוב, צמצמו את טווח התאריכים שלכם ובסופו של דבר תראו מגן ירוק לצד “Audience Overview”. באופן כללי, נדיר שבודקי האיכות של גוגל דוגמים אתר מדי חודש. אך כשתרחיבו את חלון הזמן תוכלו לזהות אותם.

אם זיהיתם אותם קצרו את טווח התאריכים כדי להתעמק במה שהם חיפשו באתר. המפתח לניתוח הוא להסתכל על הדוח “Site Content” בגוגל אנליטיקס ולהפיק תוצאות.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
4082 ----- This is a test...