איך להקים ולנהל אתרי תמיכה איכותיים – המדריך המלא

לא מעט עסקים מעוניינים ליצור תוכן חדש וידידותי לקידום, ואף משקיעים מאמץ בהגדלת תנועת החיפוש האורגנית שלהם. אך ההתמקדות המוגברת הזו בתוכן שהוא “ידידותי לגוגל”, אינה נחלת הכלל ועדיין ניתן למצוא הרבה אתרים שמזניחים שיפורים קלים למדי שהיו בהחלט יכולים לתת להם יתרון בתחום ה- SEO באמצעות תוכן בעל ערך רב, שכבר קיים באתר שלהם. הדבר נכון במיוחד כשמדובר באתרי תמיכה. אז איך אפשר לדאוג לכך שתהיה הקמה של אתרי תמיכה איכותיים יחד עם יכולת קידום טובה? הנה התשובות.

תמיכה ותוכן ערכי קהילתי

בנייה ותחזוקה של קהילה דיגיטלית היא אמנות בפני עצמה, אך ברגע שלחברה שלכם יש בסיס משתמשים נאמנים וחברי קהילה, הבסיס הזה עשוי ליצור תוכן בעל ערך רב. לכן אם יש לכם תיעוד תמיכה קיים וחומרי שאלות ותשובות קהילתיים, הרי שתוכלו להפיק יותר ערך SEO מתוכן זה. גם אם זה אינו המצב כרגע קחו בחשבון שאתם מעוניינים להפוך את האתר שלכם לכזה שמייצר לידים עבורכם, ו/או מניב רווחים מגוגל אדס/אדסנס כי זהו משאב שאתם בהחלט תהיו מעוניינים לנצל. וכמובן שהאמצעי הטוב ביותר לעשות זאת היא באמצעות הפיכתו לאתר עסקי לכל דבר. כך ניתן להשיג גולשים שיחזרו אליכם ולהשיג תנועה איכותית.

לכן, בשלב הראשון, זהו את העמודים המניבים ביותר וההזדמנויות שלא נוצלו באתר שלכם. הרעיון הוא להתייחס אל הקמה של אתרי תמיכה איכותיים במקרה הזה, כלתהליך אופטימיזציה זהה של אתרים אחרים, ולחפש אחר העמודים החשובים ביותר שלכם לקידום אתרים, כשהמטרה היא להבין איזה תוכן שיש באתר הוא בעל הביצועים הטובים ביותר.

הקמה של אתרי תמיכה איכותיים – זאת המטרה בעצם

חשוב לזכור כי המטרה העיקרית של התוכן היא לשמש כתמיכה ותוכן קהילתי, ולא להוביל תנועה לאתר שלכם באמצעות חיפוש אורגני. לכן אף אחד מהשינויים שאתם מבצעים לא אמור לפגוע באיכות הדפים שלכם או במשמעותו של האתר. אולם עם זאת, הקמה של אתרי מתמיכה איכותיים יכולה בהחלט לאפשר הזדמנויות לשינוי התוכן הקיים, ולהפוך אותו לידידותי יותר ל- SEO, כמו בנייה איכותית של קישורים.

לכן דאגו לעשות זאת תוך שימוש במספר קריטיונים שיסייעו לכם להשיג את המטרה. הראשון הוא לבדוק שיש איזון בבניית הקישורים שלכם. עשו זאת באופן איכותי כאשר הקישור נמצא פעם על מילת מפתח, ופעם על שם מותג וכדומה. וכך גם לגבי קישורים פנימיים. טוב תעשו כמובן אם תפרסמו גם תוכן שהוא פשוט נטול קישורים מפעם לפעם, קחו בחשבון שבכל מקרה התוכן שלכם מקדם אתכם בגוגל. מומלץ גם לדאוג לפירסומם מדי פעם של מאמרים בעלי קישורים פנימיים בלבד.

בנוסף, דאגו להימנע מכמות גדולה של קישורי פוטר, נכון זה מאוד מפתה להפוך קישור פוטר המחבר אותכם למקור אחר לאמצעי חיבור לקבלת קישור פוטר חוזר, אבל הדרך להפוך למזבלת קישורים כאן היא מאוד מהירה ומומלץ להיזהר ממנה. שימרו על רלוונטיות הקישורים שלכם. לא יתאים לכם שמישהו יקליק על הקישור שלכם ויגיע לאתר שאינו רלוונטי עבור המוצרים שלכם. ובכלל התייחסו לקישורים שלכם כמו שאתם מתייחסים לקישורים עבור אתרים מסחריים ולא רק אתרי תמיכה.

אתר תמיכה זהה לאתר מסחרי

אם יש דבר אחד שכדאי שתקחו איתכם לדרך מהמאמר הזה הוא שההתייחסות לאתר התמיכה אמורה להיות זהה לאתר מסחרי. ולכן המאמרים שאתם מעלים חשובים וראוי להשתמש בתוכן איכותי. בנוסף, יש להקפיד על העלאת תמונות ועדכון נתוני מטא לכל מאמר.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך