אפיון קהל לעסק: איך לאפיין את הקהל של העסק שלך כדי למכור יותר

מה יותר חשוב, תנועה או המרות? אלא אם כן העסק שלכם הוא עסק שמטרתו להציג דפים, עליכם לדאוג בראש ובראשונה להמרות. המרות מתרחשות כאשר תנועה ממוקדת עונה על הצעה רלוונטית. והכל מתחיל באפשרות שלכם להבין מיהם הלקוחות שלכם ומה הם צריכים או רוצים, בקיצור אפיון קהל לעסק הוא מה שיביא לכם את יחס ההמרות הנחשק כל כך.

מדוע זיהוי קהל היעד שלך חשוב לעסק שלך

כי הכל קשור לרלוונטיות – אם מה שאתם מציעים ואיך שאתם מציגים אותו תואם את מצב הרוח שלהם, צברתם לקוח. אם הלקוח שלך הוא “כולם”, אתם מקשים על עצמכם במיוחד, כי בינינו אף אחד לא מזדהה עם “כולם”.

וכן אפשר להתחיל את אפיון קהל לעסק שמתאים לכם כאשר אתם קובעים הנחות וניחושים משכילים, במיוחד אם עדיין אין לכם לקוחות משלמים. איך תעשו זאת? קרוב לוודאי על סמך הניסיון שלכם ממקור ראשון והוכחות אנקדוטיות. באופן מסורתי, הגדרת קהל יעד כרוכה בקביעת גילם, מגדרם, מיקומם הגאוגרפי וצרכיהם. אולם, הנתונים שאתם צריך לדעת תלויים במוצר והאם יש לכם עסק B2B או B2C.

אפיון קהל לעסק – מסורתי מול חדשני

עם זאת, גישה זו של אפיון קהל לעסק אינה מועילה במיוחד. ברשת, המיקום חשוב הרבה פחות (אם בכלל). הגיל הוא לא מה שהיה פעם – כי בני חמישים מתלהבים מגאדג’טים טכניים חדשים כמו בני עשרים ומשהו, ובני 30 לפעמים עדיין גרים עם הוריהם. יותר מאשר נתונים דמוגרפיים, אתם צריכים להסתכל על אורח החיים. אתם צריכים לקבל תשובות לשאלות אלה: מיהם לקוחות היעד? איך הייתם מתארים את הסטטוס של חייהם (או עולמם העסקי)?מה הם רוצים? מה הכאב שלהם או מהם הצרכים שלהם שלא נענים?

שימו לב! זה לא נדיר שחברה או עסק בתחילת דרכם, מתחילה בהנחה מיהו קהל היעד ומה הוא רוצה, ומשנים את המסלול ברגע שהם לומדים יותר על השוק. במתודולוגיית ה- Lean Startup זה נקרא ציר.כמובן שאם יש לכם לקוחות משלמים, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לסקר אותם. מה שאתם רוצים זה להיכנס לראשי הלקוחות שלכם, וללמוד מדוע ואיך הם קונים.

כלים מסייעים למטרות אפיון עיסקי

אל תסקרו את כל הלקוחות שלכם. התמקדו בעשרים האחרונים (מינימום) עד 100 (מקסימום) שעדיין זוכרים את חווית הרכישה שלהם. כי אם תשאלו מישהו שעשה את הרכישה שלו לפני כחצי שנה ומעלה, הוא כבר שכח מזמן מה היה ואתם עשויים לקבל מידע שגוי.

וללא ספק אם הגדרתם כראוי יעדים ו / או מעקב אחר מסחר אלקטרוני ב- Google Analytics, תוכלו לקבל נתונים מושכלים. לא משנה מה שתלמדו, המסקנות שלכם הן עדיין השערה – עליכם לבחון אותן בעולם האמיתי. אם התנועה האורגנית שלכם מועטה, אתה יכול להריץ קמפיין PPC ב- Google Ads או LinkedIn (או בכל מקום שהוא דרך טובה להגיע לקהל היעד שלך) להשיג מספיק אנשים באתר לביטחון סטטיסטי. להאיץ את הזמן שלוקח לבחינת הנחות, אין סיבה לבזבז מכירות בשל המתנה.

מסקנות

המרות מוצלחות מתרחשות כאשר תנועה ממוקדת עונה על הצעה רלוונטית. לכן תפקידכם כמשווקים למצוא את תנועת המקורות הנכונה, כלומר את קהל היעד שלכם, ולוודא שהאתר שלכם רלוונטי עבורו. הרלוונטיות מובילה למכירות. השתמשו בממצאים משיחה עם אנשים, סקרים ונתוני דוחות כדי לכתוב את מלל ההצעה הנכונה. הבנה שתביא אפיון קהל לעסק בצורה נכונה תאפשר לכם להתמקד בתוכן הנכון ולהצליח.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך