אפיון אתר: 10 השלבים לאפיון אתר בצורה מוצלחת

רוצים לבנות אתר לעסק שלכם? החלטתם כי הגיע הזמן לחדש את האתר הישן? לא משנה מאיזה סיבה אתם מחליטים לבנות אתר חדש, חשוב מאוד שתעשו זאת בצורה נכונה. בעזרת אפיון אתר תוכלו לדעת שאתם ואיש המקצוע שבונה לכם את האתר נמצאים בדיוק באותו ראש. אם לא תאפיינו את האתר שלכם, לא מן הנמנע כי התוצאה הסופית תהיה רחוקה מאוד מהרצונות שלכם – אז איך בדיוק מאפיינים אתר? יש לנו 10 שלבים שאם תפעלו על פיהם תוכלו לאפיין את האתר כמו שצריך.

שלב 1: ספרו על העסק שלכם

איש המקצוע או החברה שבונים לכם את האתר צריכים להכיר את העסק שלכם. לכן אתם צריכים לתת להם כמה שיותר אינפורמציה, ככל שתיתנו יותר אינפורמציה כך הם יכירו אתכם טוב יותר. אם איש המקצוע או החברה שבונים את האתר לא יכירו את העסק שלכם, הם עשויים לקחת את הבנייה למקום אחר לחלוטין. לכן גם אם המידע שאתם מספקים הוא שולי (או מובן מאליו) מבחינתכם, זה הרי לא יזיק לספק כמה שיותר מידע, זה יכול רק לתרום לאפיון נכון של האתר.

שלב 2: ציינו מהן המטרות שלכם מהאתר

אתם צריכים לגבש עם עצמכם את המטרות שלכם מהאתר שאותו בונים לכם. מבלי שתציינו בצורה ברורה מהן המטרות שלכם, יכול להיות שהאתר שיבנה לא באמת יוכל לשרת אותם כמו שצריך. יש כאלה שיבנו אתר בשביל לקבל לידים, יש כאלה שיבנו אתר בשביל לספק מידע ויש אחרים שיבנו אתר על מנת להציג לגולשים את הקטלוג שהם משווקים. דעו מה אתם מוכרים – חשבו מה הלקוחות שלכם מצפים לקבל, איזה מידע הם רוצים לגשת אליו וכיצד עליכם להנגיש אותו. אין לכם מושג איך? הטיפ של פורשופ – שוטטו ברחבי האינטרנט וקבלו השראה.

שלב 3: תבינו מי קהל היעד שהאתר מיועד אליו

עוד תהליך חשוב מאוד שעשוי לסיים לכם עם אפיון אתר היא התהליך שבו אתם צריכים להבין מי הוא קהל היעד שאליו האתר מיועד. הרי מי כמוכם מכיר את הלקוחות שלכם? לכן הרבה יותר קל לכם להבין מי הוא קהל היעד שעבורו האתר נבנה. כך מי שיבנה את האתר יוכל לדאוג שהאתר יהיה מותאם לאותם אנשים, והם ירגישו בנוח לגלוש באתר ולמצוא את מה שהם מחפשים.

שלב 4: המבנה שאותו אתם רוצים לאתר

יש לא מעט אתרים ברחבי הרשת, ולכל אחד מהם יש את הסגנון הייעודי עבורו. בכדי שבונה האתר יוכל לדעת איזה סוג של אתר אתם צריכים, אתם כמובן צריכים להחליט על המבנה של האתר. האתר שלכם יכול להיות אתר מכירות, אתר בצורת בלוג, דף נחיתה או כל אחת מהאפשרויות האחרות. ככל שתספקו יודע מידע לבונה האתר, כך אתם תקבלו תוצאה סופית שתהיה תואמת לרצונות שלכם.

שלב 5: החליטו אילו דפים תרצו שיהיו באתר

תזכרו כי זה שיש לכם באתר הרבה דפים, זה לא בהכרח אומר שהאתר יעשה בוודאות את העבודה הרצויה. האיכות של הדפים חשובה הרבה יותר מאשר הכמות, לכן אל תלכו אוטומטית על כמות גדולה של עמודים – אם אתם יודעים שלא תוכלו לתחזק אותם. תעשו לעצמכם רשימה של דפים שהם חובה באתר שלכם, ותעבירו אותם בצורה מסודרת לבונה האתר – כך שהוא לא יישכח ליצור את הדפים הללו.

שלב 6: כמות העדכונים הרלוונטיים לאתר

בכדי שיהיה לכם קל לתפעל את האתר, אתם צריכים לדאוג כי כבר בתחילת הדרך הוא יותאם לצרכים שלכם. לכן כבר מהשלב הזה אתם צריכים לעדכן את בונה האתר כמה פעמים תצטרכו לעדכן את האתר. האם אתם צריכים לעדכן את האתר באופן קבוע ושוטף או שמדובר על עדכונים נקודתיים בעת הצורך. כך תוכלו להיות בטוחים שהאתר ישרת את הצרכים שלכם ולא אתם תשרתו אותו.

שלב 7: הפונקציונליות של האתר

אתם רוצים שבאתר שלכם יהיו הרבה טפסי יצירת קשר? אתם תרצו שתהיה אפשרות לשלוח הודעה ישירות אליכם? כל הדברים הללו צריכים לעלות על השולחן כבר בשלב של אפיון אתר. אל תשכחו אף פרט, כי מה שאתם לא תגידו לבונה האתר לא בטוח שיקרה בפועל. אל תחשבו שמי שבונה לכם את האתר ידע בדיוק איך אתם רואים אותו, תנסו לספק לו כמה שיותר מידע כך שבסוף אתם תהיו מרוצים.

שלב 8: תוספות שונות לאתר שלכם

תגלשו באתרים של מתחרים, זה יכול לתת לכם לא מעט רעיונות לתוספות שונות שלא חשבתם עליהם. ככל שיהיו לכם יותר תוספות בראש, כך תוכלו להגיע למצב שבו אתם הולכים על בטוח ולא תצפו להפתעות. תעלו תמיד על השולחן את נושא הנגישות באתר, את המהירות של האתר על האחסון, הבטיחות באתר בעת השארת פרטים. אל תשאירו אף אחד מהנושאים האלה באוויר, כי זה עשוי להיות בעוכריכם.

שלב 9: התקציב לבניית האתר

התקציב הנדרש לבניית אתר הוא מאוד רחב, כך שאתם צריכים לקבוע את התקציב כבר בשלב של אפיון אתר. אם אתם לא תקבעו את התקציב, בונה האתר לא באמת ידע מה נדרש ממנו – והיכן כמובן עוברים הגבולות. תזכרו שבונה האתר עובד לפי התקציב שלכם לכל אורך הדרך, כך שהוא יוכל לקבל את הכסף שמגיע לו. כך שזה יהיה הכי הוגן עבור כולם שהתקציב יהיה ברור מבעוד מועד.

שלב 10: סיכום על לוחות זמנים מוגדרים

מצד אחד אתם לא צריכים להלחיץ את איש המקצוע שבונה לכם את האתר, מצד שני אתם לא יכולים לתת לו לבנות את האתר בקצב שלו. אז מה הפתרון? לבנות לוחות זמנים מוגדרים מראש, כאלה שיהיו מוסכמים גם עליכם וגם על איש המקצוע. כך אתם תוכלו להיות בטוחים שאתם תקבלו את האתר במועד הרצוי, ואיש המקצוע יוכל לדעת שאין לו לחץ – ושהוא יודע בדיוק באיזה תאריך הוא צריך לסיים את העבודה על האתר כולו.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך