להפוך את המתחרים ללא רלוונטיים: גלו את אסטרטגיית האוקיינוס הכחול

לא מעט עסקים, וזה לא משנה אם מדובר על עסקים גדולים או קטנים פועלים כמעט באותם התחומים – ומכאן באופן טבעי מגיעה תחרות גדולה. כל עסק רוצה להתחרות בצורה חזקה במתחרים שלו, על מנת שהוא יוכל להשיג את היתרון המיוחל – ולהביא אליו כמה שיותר לקוחות. אך למה לכם ללכת למקום שבו התחרות היא קשה ומייגעת מראש? אסטרטגיית האוקיינוס הכחול מציגה לכם בדיוק את האפשרות ההפוכה שיכולה להיות רלוונטית עבורכם.

אז מה בדיוק מציעה אסטרטגיית האוקיינוס הכחול?

האסטרטגיה מציעה שבמקום שתכניסו את עצמכם לתחום רווי במתחרים, ותמצאו את עצמכם מנסים להשאיר את הראש מעל למים. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לנסות למצוא נישה שבה לא תהיה לכם תחרות, נישה שבה אתם תוכלו להתמודד לבד מול עצמכם.

ככל שתמצאו נישה עם פחות תחרות, כך תוכלו באופן טבעי להגדיל את הסיכוי שלכם להצליח. אם אתם חושבים כי מדובר על משימה כמעט בלתי אפשרית, האוקיינוס הכחול כאן על מנת להוכיח לכם כי זה לגמרי אפשרי – כל עוד אתם תצליחו לחשוב קצת מחוץ לקופסא. ככל שתמצאו נישה טובה יותר, כך תוכלו בקלות להשאיר את הראש מעל למים – ולצאת עם המון לקוחות חדשים שיגיעו לעסק שלכם.

איך תוכלו למצוא את הנישה הכי טובה עבורכם?

ההמלצה הטובה ביותר בכל מה שקשור לתחום של אסטרטגיית האוקיינוס הכחול היא להסתכל קודם כל החוצה. הכוונה היא לכל אותם האנשים שהם אינם הלקוחות שלכם, ולהבין מדוע הם לא הלקוחות שלכם. ככל שתלמדו מדוע אותם אנשים הם לא הלקוחות שלכם, כך תוכלו למצוא נישות מקבילות – שאולי שם יהיה לכם קצת יותר קל להצליח.

המלצה נוספת היא לנסות לחשוב על נישות מקבילות או תוספות מיוחדות שהן יהיו ייחודיות אך ורק לכם. ככל שתהפכו את העסק שלכם או את המוצר שלכם ליותר ייחודי, כך תוכלו להפוך את המתחרים שלכם ללא רלוונטיים – כי לא יהיה להם מוצר או שירות כמו שלכם.

אל תחששו – גם נפילות עלולות להגיע בדרך

חשוב לציין כי אסטרטגיית האוקיינוס הכחול היא מאוד מוצלחת, ולא מעט עסקים הצליחו להציל את עצמם רק בגלל שהם בחרו באסטרטגיה הזאת. אך צריך לציין כי לא על הפעם הראשונה אתם תמצאו את הנישה שהכי מתאימה לכם, לא מן הנמנע כי יבואו נפילות או כישלונות בדרך – מהם אתם כמובן צריכים ללמוד על מנת שתוכלו להמשיך הלאה.

אל תחששו להיכשל, כמעט כל מי שבוחר באסטרטגיה הזאת עלול ליפול במהלך הדרך. אך השאיפה שלכם תהיה לחזור כמה שיותר מהר למסלול, כך שתוכלו להפוך את הכישלון לכזה שיועיל לכם. ככל שתלמדו טוב יותר מהכישלונות, כך תוכלו להנות הרבה יותר מההצלחה – ההצלחה שכמעט בטוח תגיע.

כיצד אסטרטגיית האוקיינוס הכחול מתקשרת לקידום האורגני?

צריך להודות על האמת, אין קשר ישיר בין קידום אורגני לבין האוקיינוס הכחול – אך בפועל אתם צריכים להכיר את האפשרות הזאת בכדי להצליח. לא מעט בעלי עסקים מקובעים, עלולים למצוא את עצמם במצב שבו הם מדשדשים במקום – וזה יכול להיות פספוס מאוד גדול שלהם.

ההקשר היחיד בין האסטרטגיה הזאת לבין קידום אורגני היא שאתם יכולים ליישם אותה גם במחקר מילות המפתח. כאשר תחפשו מילות מפתח פחות תחרותיות, כאלה שיהיה לכם הרבה יותר קל להגיע בהן למקומות הראשונים. אומנם היקף החיפושים יהיה נמוך יותר, אך אחוזי ההצלחה יהיה כבירים – ולא מן הנמנע כי בראייה לאחור אתם תקבלו הרבה יותר תועלת.

אל חשש ממושגים מפחידים, צוות פורשופ מאחל לכם הצלחה רבה!

? רוצים להשאר מעודכנים
! השאירו פרטים וקבלו עדכונים לפני כולם
? רוצים להשאר מעודכנים
! השאירו פרטים וקבלו עדכונים לפני כולם
אולי יעניין אותך