אסטרטגיה שיווקית: איך לכתוב אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם

אסטרטגיה שיווקית היא גישה לטווח ארוך למכירת המוצרים והשירותים שלכם. מטרתה של האסטרטגיה השיווקית היא ליצור איפוא עסק בר-קיימא, מצליח, המתחבר ללקוחות וממשיך לצמוח. היא כמובן מצריכה הבנה מעמיקה של העסק, המתחרים, הלקוחות והשוק שלכם.

התחילו בחקר – לקוחות, מוצרים, תחרות

כחלק מאותה אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם, הגדירו את קהל הלקוחות. לאיזה שוק יעד אתם מנסים להגיע? איזה דמוגרפיה יש להם במשותף? עם אילו בעיות הם מתמודדים, ואילו ערכים משפיעים על החלטות הרכישה שלהם? ההבנה עם מי אתם מדברים, ומה הם צריכים, היא המפתח ליצירת מסר שיווקי יעיל.

הכירו את המוצרים שלכם. הקדישו זמן לפרט את היתרונות של המוצרים שאתם מציעים בנוסף לתכונות. לימדו איך הם ישפיעו על חייו של מישהו? מדוע זה משנה ללקוחות שלכם? זיכרו כי השיווק היעיל ביותר מדבר לרגשות של צרכנים, וכי הקשר נוצר כאשר אתם יכולים לנסח עבורם את התועלת שהעסק שלכם מספק.

חיקרו גם את התחרות. אם אתם מעוניינים שלקוחות יהפכו נאמנים לעסק שלכם, אתם צריכים להתבלט בשוק שלכם. לכן קחו זמן ללמוד על התחרות שלכם והחליטו כיצד תבדלו את עצמכם. שיקלו מחיר, איכות, מיקום, שירות, נגישות, ערכים ואורח חיים. ובררו לעצמכם מה הכי חשוב ללקוחות היעד שלכם?

אסטרטגיה שיווקית – נקודת המכירה הייחודית שלכם

השתמשו במידע שאספתם על הלקוחות, המוצרים והתחרות שלכם כדי ליצור הצעת מכירה ייחודית. זהו משפט משכנע המתאר את מהות העסק שלכם, תוך התמקדות במי שאתם משרתים, איזו תועלת אתם מספקים ומדוע אתם העסק הטוב ביותר לספק את ההטבה הזו. הצעת הערך שלכם, תדריך את כל מאמצי ההעברה, המיתוג והשיווק האחרים שלכם.

תקציב יבטיח כי הצוות שלכם עוקב אחר מפת הדרכים שסימנתם בשוק כדי להגיע ליעדים חשובים, ושיש לכם מושג ברור לגבי התקציב הזמין שלכם. הוא גם יבטיח כי השיווק שלכם לא יכניס אתכם לחובות. אבל כסף אינו המשאב היחיד שלכם.  את המיומנויות שיש לצוות שלכם (כמו כתיבה או דיבור בפומבי) וקשרים אישיים (כמו אנשי קשר בתקשורת) ניתן לרתום לשם בניית אסטרטגיה שיווקית.

שיטות השיווק

לאחר שהבנתם את הלקוחות, השוק והמשאבים שלכם, בחרו בתמהיל השיווקי שיקדם את העסק בצורה היעילה ביותר. חישבו איך תוכלו להציג ללקוחות שלכם את ערך המוצרים והשירותים, ולשכנע אותם לבצע רכישה. האם דואר ישיר, פרסום מקוון, קידום אתרים, מודעות טלוויזיה או תערוכות יהיו דרך יעילה להגיע ללקוחות? באילו אסטרטגיות משתמשים המתחרים שלך? האם משהו מהדברים הללו  יעבוד בשבילכם, או שאתם זקוקים לכלי שיווק שונים? לאחר שהגדרתם את האסטרטגיה השיווקית שלכם, תוכלו להשתמש במידע זה כדי ליצור תוכנית שיווק אפקטיבית שתמשוך את הלקוחות מהסוג הנכון, תבדל אתכם מהמתחרים, תציב את העסק שלכם כפתרון אידיאלי ותאפשר לכם לצמוח בשוק שלכם.

אנחנו בפורשופ מאמינים כי אסטרטגיה שיווקית טובה צריכה לצמוח ולהתפתח עם הזמן, ולהתעדכן בשינויים הן בשוק והן בעסק שלכם. לכן תכננו לבדוק ולהתחקות אחר אותה אסטרטגייה שיווקית לעסק שלכם, עשו זאת לפחות אחת לרבעון כדי לגלות אם אתם אכן משיגים את היעדים שלכם בתוך המשאבים הזמינים שלך.

כדאי מאוד שתבדקו האם יש לכם את אותם לידים והזדמנויות עסקיות כמו שהיו לכם כאשר השקתם את המוצרים והשירותים שלכם. כי יתכן שתצטרכו ליצור מערכות חדשות שיאפשרו לכם למשוך יותר לקוחות בפחות מאמץ או לנצל קשרים חדשים בענף שלכם. כמו כן בידקו אם יש שינוי בטרנדים בשוק.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך