איך ניתן להרוויח כסף מפרסום בעולם הדיגיטל בעזרת אתרי תוכן, ומה המשמעות של מונטיזציה?

כיום, הרבה אתרי תוכן ברחבי האינטרנט מכילים תוכן ספציפי, המכוון לקהילה גדולה של קוראים,
שמתעניינים בנישה ייחודית כזו או אחרת.

המרחב הדיגיטלי מציע דרכים רבות ומגוונות, המאפשרות יצירת הכנסה, בעזרת ארגז כלים המנגיש יכולות ביצוע ברמות הגבוהות ביותר. בעלי אתרי תוכן בעולם, חלקם אינו מודע כלל למגוון הכלים השונים, ולאלה מכם שמשתמשים בפועל בחלק מהכלים, אני מבקש לחלוק ידע וניסיון שיסייעו בידיכם להגיע לתוצאות טובות יותר.

בכל אתר תוכן קיימים שטחי פרסום שניתן להשכיר אותם למפרסמים ולקבל עליהם תשלום חודשי. רובנו מכירים את גוגל אדסנס אך בעצם קיימות עוד חברות רבות בעולם שיכולות לתת לספק לכם את אותו השירות ואולי להציע לכם מחירים הרבה יותר משתלמים על שטחי הפרסום שלכם.

רשתות שעובדות במדיה פרוגרמטית (פרסום פרוגרמטי הוא למעשה פרסום המבוסס טכנולוגית על מכירה וקנייה פומבית של שטחי פרסום באתרים, בזמן אמת, ממש כמו בבורסה), משתמשות בטכנולוגיה המבוססת על Bidding Time Real( ,משמע, הגשת הצעת קנייה על ידי מספר רב של מפרסמים בו זמנית, כאשר המרבה במחיר זוכה לאותה חשיפת מדיה(, וכך מוצגת הפרסומת באתר באופן מידי.
מה שהופך את רכישת המדיה לרכישה פרוגרמטית ולא ”מסורתית“ וניתן אפילו לומר מדיה “חכמה”, הם שני גורמים מרכזיים בתהליך:

א. המכירה/רכישה מתבצעת בזמן אמת )RTB .)ברגע שהתחרות על הנדל“ן האינטרנטי-פרסומי מבוססת RTB, ישנה היתכנות גבוהה לכך שאותו האתר בדיוק, בשני מחשבים שונים, יציג באותו הרגע באותו המיקום, מודעה שונה לחלוטין.

ב. טירגוט ממוקד קהלים ולאו דווקא אתרים ומיקומם הגיאוגרפי. הבוחרים בשיטת הפרסום הפרוגרמטי, מחפשים כמה שיותר ”זוגות עיניים“ שייחשפו לפרסומות, הרבה יותר מאשר קניית מיקום כזה או אחר. לצורך ההמחשה – במידה שמפרסם מעוניין להיחשף לקהל המתעניין באוכל ומתכונים, בקנייה ישירה של שטחי פרסום הוא יפנה ל-com.bakingarea.www ,שהינו אתר אוכל, הוא ישכיר את שטח הפרסום אך לא תיהיה לו כל שליטה על מאפייני הגולשים. לעומת זאת היתרון בקנייה פרוגרמטית הוא בכך שלמפרסם יש שליטה על איכות וטיב הגולשים שנחשפו לפרסומות שלו. הפרסום במקרה זה יהיה מבוסס קהלים, גם באתרים שאינם בהכרח אתרי אוכל מובהקים.

ישנה אפשרות נוספת לעשות זאת ב- bidding Header – זו טכנולוגיה המאפשרת לאתרים להציע את שטחי הפרסום שלהם, למספר קונים במקביל, לפני שמתבצעת קריאה מהעמוד למערכת ההגשה. בצורה זו, הטכנולוגיה מאפשרת למספר קונים להתחרות על אותו מלאי של שטחי פרסום בזמן אמת. בסופו של התהליך )שלוקח כאלפית השנייה(, החשיפה תימכר לקונה שיציע את המחיר הגבוה ביותר.

Bidding Header מאפשר לך להמשיך לעבוד עם אותם הגורמים, ביעילות המרבית, למקסם רווחים, ולגרום לכלל הקונים במערכת להתחרות על מלאי החשיפות שלך בזמן אמת.
התמורה שתקבלו יכולה להיות הן חשיפות והן קליקים רבים יותר.

Backlinks .1

Backlink – קישור המקבל אתר אינטרנט מאתר אחר. קישורים אלה משפיעים רבות על דירוג אתרים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. Backlink -יכול גם להפנות משתמשים מהאתר שלך לאתרים אחרים ברשת, שמעניינים או חשובים למבקרים שלכם באתר, לדוגמא, אם בבעלותכם אתר שמוכר מכונות כביסה, אתם בוודאי תרצו להפנות לאתר היצרן של המכונה בעזרת לינק שיוביל אתכם למפרט הטכני של המוצר. לזה קוראים קישורים יוצאים links outbound. מנגד ישנם אתרים שמפנים לאתר שלכם, ולזה קוראים Backlinks.
חשוב לזכור: ישנם חברות המוכנות לשלם פר קליק (CPC) על הקישור שהם מפרסמים אצלכם באתר

2 .דרך נוספת למונטיזציה, היא בעזרת מערכות monetization Audience ,שנקראות גם DMP

.Data management platform – הפלטפורמות הללו מאפשרות לצבור כמויות אדירות של מידע ולנתח אותו, במטרה להגיע באופן ספציפי לקהל מתויג (הפלטפורמה יודעת לזהות את ההתנהגות הגלישה הייחודית של הגולש ולקטלג אותו לקהילות, מוצרים, באותם תחומי עניין).

כלומר, מדובר למעשה בפרסום מבוסס דאטה (DATA), המשתמש באלגוריתם אוטומטי, למציאת קהל היעד המתאים ביותר עבור פרסומת ספציפית או במילים פשוטות: שיווק פרסונלי וממוקד, שיכול להגדיל מכירות ולחסוך הרבה כסף בתהליך.

כדי להבין איך זה עובד, ניקח לדוגמה את דניאל, תל אביבי בן 35 ,שהזמין הבוקר טיסה לניו יורק. בשעות הצהריים גלש דניאל ל-Ynet מהמחשב בעבודה, ונחשף למודעה המציעה לו לשכור רכב של NYCars .כאשר התחבר לפייסבוק מהמובייל במהלך הפסקת הקפה, נתקל במודעה המציעה לו שדרוג לרכב חדש יותר אם יזמין עוד היום רכב מ-NYCars.

בערב, על הספה בסלון, דניאל חיפש מהטאבלט אטרקציות בעיר. בראש החיפושים הופיעה מודעה נוספת, המציעה לו הנחות למקומות בילוי בעיר אם ישכיר רכב של NYCars .מכאן, הדרך להשלמת העסקה כבר קצרה. דניאל נחשף במסכים שונים ובאתרים מגוונים לפרסום אוטומטי המותאם לו באופן אישי. זה למעשה העיקרון הפרוגרמטי.

ובכך בעצם תוכלו לקבל תשלום בעבור חשיפות- CPM.

3. אפשרות יותר מוכרת, הינה שימוש ברשימות תפוצה. זו היא דרך להגדיל את ההכנסות של האתר שלכם, ולהישאר בקשר ישיר עם הקוראים שלכם.

חברות רבות המשווקות ומוכרות מוצרים, מעוניינות מאוד ברשימות תפוצה שכן, כאשר הן משיקות מוצר חדש, שהן מעוניינות לחשוף אותו לכמה שיותר קהלים ממוקדים, תוכל החברה להשכיר את רשימת התפוצה שלכם ולשלם ביד נדיבה.

4. האפיק אליו אנו נחשפים מידי דקה נקרא- מודעות פוש. מודעות אלו הן תוצר של רשימות פוש, הנאספות מהאתר בעזרת תוסף טכנולוגי (Plugin) ומשמשות ליצירת הכנסה בדיוק כמו רשימות תפוצה.

5. לבסוף, שילוב המסחר האלקטרוני כנטיב נוסף ליצירת הכנסה ממכירת מוצרי אפייליאט. בכל נישה או קטגוריה שניתן לחשוב עליה, אפשר להטמיע לינקים של מוצרים רלוונטים לכתבות שלכם ויתרה מזו לכתוב כתבות ספציפיות על אותם מוצרים על מנת למשוך גולשים לאתר שלכם, אלה יקראו, יתחברו אל הכתבה, ויקנו מכם את המוצרים שבגינם תקבלו עמלות מכל מכירה.

אתר תוכן הוא נכס דיגיטלי לטווח בינוני-ארוך, שחובה לתחזק אותו ברמה מקצועית, וכל שנתר הוא לקצור את הפירות.

פורמדיה שהיא חלק מקבוצת פורשופ מתמחה במקצועיות רבה במונטיזציה ובחיבור בין מפרסמים לאלפי אתרים בעולם במיומנות ייחודית, ויצירת הכנסה ב- Situation Win-Win ,לשביעות רצונם של מאות לקוחותיה.

למידע ופרטים נוספים:
אילון חממה
מנהל פורמדיה

[email protected]

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


קרא עכשיו
שיווק אוטומטי: איך לשפר תהליכי שיווק באמצעות אוטומציה
אולי יעניין אותך
6904 ----- This is a test...